Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1006 razy
Data wydarzenia: 11.02.2017
Hamburg Autotage 2017 - kilka nowości
Kategoria: obserwacja
Jest szansa że w tym roku wybiorę się na motor show do Poznania ale tymczasem z racji wolnego weekendu i marnej pogody wybrałem się na lokalna wystawę do Hamburga.
Niestety obecny trend to takie wystawy w Berlinie, Hamburgu czy innych większych miastach.
Auta pokazują dealerzy, oczywiście rozmach żaden, brak efektownych stoisk, podestów i pawilonów. Nie można kupić gadżetów i nie ma premier europejskich.
Autotage w Hamburgu odbywają się po raz piąty, wybrałem się pierwszy raz i to będzie niestety ostatni.
To najbardziej żenująca wystawa aut na jakiej byłem. Stracony czas, oczekiwanie na parking 30 minut, kosztował aż 8 Euro.
Zabrakło wielu czołowych film: opla, BMW, Seata, Skody, Renault. Co gorsza wymienieni to marki niemieckie i bardzo popularne na tutejszym rynku.
Było nieco ponad 200 aut w jednaj hali. Ładnych kobiet brak, nic nie można było dostać oprócz katalogu, marnej papierowej torby czy długopisu.
Za to było można odbyć jazdy próbne. Ogólnie lipa, może na zdjęciach jest kilka ciekawych aut ale minusy są spore:
- jedna hala, tylko ponad 200 aut
- zły termin, przed Genewa, mało premier
- słabe stoiska, tylko auta stojące na wykładzinie, brak hostess
- brak nowości, np. Vw Golfa po liftingu nie było i dostałem katalog z informacją że premiera handlowa w salonach jest za dwa tygodnie
- właściwie połowa marek, nie nazwałbym tego przeglądem rynku.
Teraz ustosunkuję się do kilku najciekawszych aut i premier, znaczy tych modeli których nie widziałem:
- Ford Ka +, ciekawy miejski samochód, urokliwy, świetne wnętrze, tak sympatyczny jak Opel Karl czy renault 5 i ładniejszy niż Vw Up. Brak nawigacji w opcji a w mieście sie przydaje, to miejskie auto
- Ford Edge, auto może nieco większe niż Vw Tiguan, ładniejsze od niego, dobry silnik diesla 180 lub 210 koni, nieudziwnione wnętrze, proste w obsłudze multimedia
- Audi Q 5, spore rozczarowanie. Osoby które zrzędzą że golf 5, 6 i 7 są identyczne i nic się nie zmieniają chyba są ślepe. To audi Q5 nic się nie zmieniło, z 4 metrów nowy model wygląda jak stary. Jest tylko nowy przód i wnętrze, no poza tym że konstrukcja całkowicie nowa.
Auto rozczarowuje idiotycznym tabletem w wnętrzu, głupia obsługa multimediów
- Hyundai i30m niestety porażka, grill japa wielki i chyba próbuje naśladować Infiniti, wnętrze takie sobie, znów tablet doczepiany i wystający, boczek drzwi plastik-fantastik, w najdroższej wersji która prezentowano nie było materiału na boczku drzwi tylko plastik, słabe silniki, brak mocnego diesla
- Honda Civic – ohydny brzydal, dziwak cos totalnie bezgustownego, japy w zderzaku, brak proporcji i tył masywny jak nie wiem co. Pręt pod maska i silnik 1.0 totalne dno. Poza tym plastik fantastik, przy golfie wygląda jak dacia
- Honda NSX, no majstersztyk stylistyczny, powrót do starej wersji w nawiązaniach piękne nadwozie, wyważone, lekkie, dynamiczne, 100%hondy, dobry smak, styl i wszystko na plus. Tylko cena od 180 tys. Euro … ale ładniejsza niż Corvette
- Volvo S90 – piękne auto, klasyka i elegancja, świetny system multimediów, obsługiwany dość prosto, czytelny, dobre audio i wykonanie. Tylko wykładzina bagażnika przyklejona na deskę która uderza jak się ja opuszcza i wydaje dźwięk jak z Dacii
- Peugeot 3008, kolejne ohydztwo, nadwozie obleci ale wnętrze jak z XXVII wieku, tragedia, dziwactwo, same tablety ale jak to podano, jakie przyciski, totalnie jak dla 12 latka jak w grze komputerowej. Kto to kupi ?
- Te czarne amerykańskie samochody to dość ciekawe modele Cadillac XT5 oraz limuzyna CT6, ciekawa stylistyka, ogólnie kawał ładnej ameryki.
Zabrakło aut które chciałem obejrzeć, Skody Kodiak, Vw Golfa 2017, Skody Octavii FL, Seata Leona FL, Renault Scenica.
Namawiali mnie na jazdę próbna, dziwne ale jakoś nie chciałem ulicami Hamburga, no i czym jechać ?
Zainteresowany byłbym mocnym dieslem ale skoro mam 180 koni w aucie ważącym 1400 kg to jakie wrażenie może zrobić na mnie 180 konny Ford Edge, sporo ważący i do tego w automacie? Czy audi Q5 z takim silnikiem jak mam w GTD tez nie w manualu? Spasowałem
Ostatnia aktualizacja: 11.02.2017 21:57:43
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Edga przyjalbym. Wyjsciowo 210 koni bo 280 za slaby to 52 tys juro z pelna opcja.
Taki 1,5 roczny spokojnie w promocji zakreci sie kolo 35 tysiakow.
Moze kiedys. Choc w tej cenie wolalbym Sudi Q5 pomimo strasznego wnetrza.
Tez za 5-10 lat chce siedziec wyzej.
Dlatego nie lubie BMW tam zawsze fupa na asfalcie, nawet fotela podniesc nie idzie wysoko
Na Muzułmanów to i pewnie kobitek dlatego nie było.
A kobiety, znaczy hostessy. No byly ale to pracownice punktow dealerskich
A bliżej faktów - skoro jakieś pismo motoryzacyjne "robiło" wystawę, to zapewne w stopce są same chłopy, z czego połowa z byłej Jugosławii. Więc na co liczyłeś?
A jak że by inaczej, auto piękne, auto ponad czasowe, to i jak od niego wzrok odrywać.
Nie Ty pierwszy, nie ostatni.
A tak na poważnie, coś by tam wybrał, choć prawie wszystkie auta jednakie.
A propos Infiniti w Hyundaiu: ten tablet modelu i30 faktycznie jest koszmarny - nawet we włoskim Tipo Maccarone pokazali, że można ładniej "oprzyciskować" dotykowe radio. Mimo to dobrze, że Hyundai zostawia klientom klawisze i pokrętła do wyboru (nawet jeśli się dublują - a z autopsji wiem, że i to rozprasza). Mamy więc dowód na to, że Francuzi z PSA oraz VW AG posunęli się za daleko z kombinacją dotykowych wirtualnych guzików i sterowania gestami. Ba, nawet Porsche w Panamerze zrobiło wielki bigos, zastępując klawisze porcelanową imitacją "na dotyk"...
Co zaś do dizajnu - i30 wygląda gorzej od obecnego z każdej strony. I jeszcze te plastikowe boczki - nie chcę być złośliwy, wywołując znów do tablicy rywala z metką Fiata, ale niech będzie. Poprosimy w seryjnym i30 taki sam błyszczący plastik jak w Tipo, koniecznie o zapachu równie przykrym jak faktura i połysk.
A propos Hondy: w poprzedniej generacji życzyłem sobie jak najmniej lakierowanego "na fortepian" plastiku. Nie pomogło i nie posłuchali mnie - teraz tandeta wrzyna się nawet w lampy. Gdyby nie ta pseudofarba, byłoby OK.
Historycznie owszem. Była Toyota supra, MR2, Honda NSX, Nissan ZX200 itp.
Dzisiaj Toyota tylko GT86, Nissan 370Z i GT-R. Nie ma Supry, nie ma NSX-a, do teraz, nie ma Mazdy RX
Ale sa na pewno ciekawsze od tych z Japonii.
Przynzjmniej w USA maja tradycje sportowych aut, mustang, corvette, camaro a Japonczycy nie potrafia zrobic takich aut.
Oprocz mazdy i infiniti mamy upadek. No lexus jeszcze ale ta stylistyka...
W najnowszym we wnetrzu nie odczuwa sie tandety czy oszczednosci. Moze dlatego ze pokazali najdrozsza wersje. Ale przynajmniej nie ma gołej blachy we wnetrzu
... ale w jednym się z Tobą nie zgodzę. Gdzie Ford Ka stracił styl pierwszej generacji? Teraz w porównaniu z pierwowzorem wygląda jak "gruz", chociaż to właśnie niektóre jeżdżące egzemplarze z początku produkcji (20-letnie!) rozsypują się - "pękają na pół".