Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 3 BP » Hamownia 2025







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 3
WA
Jeździ: Mazda 3 BP
Wcześniej jeździł: Renault Clio Borsuczek, Mazda 3 BK
  • przebieg 5 200 km
  • rocznik 2024
  • silnik 2.0 SkyActiv-X
Dodano: 11 dni temu
0
like
Blog odwiedzono 218 razy
Data wydarzenia: 06.04.2025
Hamownia 2025
Kategoria: obserwacja
Witam Was,
Chciałbym sie podzielić pewną informacją i zapytać co o tym myślicie....
Postanowiłem sprawdzić moc jaką mam pod maską bo czułem pod nogą że te KM i Nm które fabryka podała nie koniecznie pokrywają się z rzeczywistością...
Producent podaje w katalogu jak wiecie 186KM/240Nm zalecane paliwo min PB95 najlepiej PB98
Do tej pory jeździłem na różnych odmianach 95 ale ostatnio zatankowałem zwykle marketowe 98 i udałem się na hamownie. Planuje za jakiś czas jeszcze wizytę na innej hamowni po zalaniu innego paliwa 98 z BP.
o to wyniki...

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2025 15:36:43
Zgłoś nadużycie


Dodano: 4 dni temu
Do Palmer: Tak można zrobić dwa czy nawet cztery pomiary w różnej konfiguracji auta (jak ktoś tyle ma) i wybrać do wykresu ten najlepszy.
Niestety nie wiem w jakim trybie AT robiony był powyższy pomiar, zapomniałem o tym kompletnie , myślę że Pan który to robił tez raczej się tym nie przejmował być może nawet nie zauważył trybu SPORT ;)
Pamiętam jedynie jak mówił że coś ucina obroty, a ja dalej nie skojarzyłem ze w trybie Normal tak właśnie sie dzieje........
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 4 dni temu
Do CeZaR83: Wstrzymałbym się z reklamacją tego w ASO do czasu ponowienia testu na innej hamowni. Zanim to zrobisz wyjedź najlepiej dwa baki na 98.
Na hamowni pomiar powinno się przeprowadzić w trybie normalnym i sport, czy też w ramach jednej ceny trzeba wybrać, w którym?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 6 dni temu
Do Palmer: Jeśli zaobserwował Pan objawy w swoim aucie, to abyśmy mogli się do nich odnieść, potrzebny jest wynik diagnostyki w ASO Mazdy.
Zatem będę wdzięczna za informację po umówieniu wizyty i wskazanie serwisu, z którego usług zechce Pan skorzystać. Po otrzymaniu informacji od pracowników ASO będziemy mogli ustalić dalsze kroki postępowania.

Z wyrazami szacunku
Agnieszka Bartosiak
---------------------------
Zobaczymy co na to ASO i jakie instrukcje dostana z centrali. Możliwe że pojadą ze mną na Hamownie przez nich wybraną i zobaczą czy pomiar jest poprawnie przeprowadzony np czy skrzynia AT działa w trybie NORMAL czy SPORT :) a to moze mieć jednak znaczenie!
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 7 dni temu
Do Palmer: Ciekawe informacje! [up]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 dni temu
Do CeZaR83: Testy różnych miejscach wskazane aby wyeliminować ewentualne, niekorzystne warunki pomiaru. U mnie hamownia raczej profesjonalna i wyniki powtarzalne więc mogę wnioskować, że są miarodajne. Walczyliśmy kiedyś tam z Mazdą MX-5 wiele razy robiąc moda i było OK. Bez dokładania turbiny udało się z fabrycznych 184KM na 223KM podbić, czyli ~40KM w górę, a wymienione tylko wałki z krzywkami na ostrzejsze, co sprawiło spadek mocy i wtedy wywnioskowaliśmy, że to wina za mało twardych sprężyn. Za słabo odbijały popychaczami. Zamówiliśmy dorobienie nowych, mocniejszych oraz sztywniejszych i to był strzał w dziesiątkę. Po zmianie map, regulacjach i zabawie z komputerem zrobiło się malinowo i Madzia stała się jeszcze większą wariatką niż była. Koleś, który nam pomagał zrobił z tego autorskiego moda, skompletował zestaw i sprzedaje po całej Europie za ciężkie € i £ [zlosnik] Tu masz filmiki i w ich opisie specyfikację wstawioną:

https://bit.ly/2WcIcsR
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 dni temu
Do CeZaR83: Cóż wydaje się, że hamownia to nie jest jakaś kosmiczna technologia
:P
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 dni temu
Do JacK: W Mazdach we wszystkich z silnikami Skyactiv-G tez jest zawsze ponad katalogowo, ale X jeszcze nikt prawie nie hamował albo sie w sieci nie chwalił :P bo nie widziałem nigdy... póki co zakłady tuningowe nie mają podejścia do tej specyficznej jednostki (która pracuje w trybie SPCCI i mieszanie tego może prowadzić do awarii silnika) i nie stroją tego! Zresztą ja nie chcę tego tuningować ja chce mieć fabryczne parametry i to mi by wystarczyło! Możliwe tez ze nie potrafią dobrze zhamować tak sie pocieszam.... przed udaniem na inna hamownie. :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 dni temu
Trochę mało w stosunku do danych papierowych.
W przypadku silników tsi VW to na hamowni na ogół wychodzi lepiej i w kwestii mocy jak i momentu. I to na zwykłej 95.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 dni temu
Do CeZaR83: Powodzenia na kolejnym pomiarze. Daj znać, jakie jest stanowisko MMPol, jeśli się do tego ustosunkują. Orientowałem się w cenie hamowania we Wrocku i życzą sobie za to 300-350 zł, więc raczej sobie odpuszczę sprawdzanie osiągów.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 dni temu
Do MarcinGP: Tak generalnie wina Jakości Paliwa i zła metodyka pomiarów na hamowni ;)
Tylko ze te Hamownie testują nie tylko Fordy ST ale tez inne marki i inne modele i nie każdy wyjeżdża rozczarowany.... bo np w Mazdach zazwyczaj wyniki były wyższe niż w specyfikacji. ;)
Ja zatem planuje pojeździć chwile na tym 98 z BP bo faktycznie za wcześnie po wlaniu 98 pojechałem na Hamownie (bo Polskie 95E10 nie jest tym czym ma być! i wiedziałem to juz od dawna) i zrobić pomiary na innej hamowni....
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 dni temu
Do CeZaR83: Ale się podszkolisz jak widzę ;-) Jeśli przeczytałeś artykuły z linków to już wiesz jak Ford udowodnił swoją niewinność.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 dni temu
Do Palmer: no Shella 100 odpuszczę sobie ale 98 E5 zalewać zacznę i zmierzę na hamowni jeśli to nic nie da zgodzę się z tym.... Jednak trzeba pamiętać ze 95 nie równa sie 95 w Polsce jakość Paliw i ich oktanowość rożni sie tymi w Japonii czy na zachodzie, wiec warto sprawdzić NASZE 98 E5 Nie bez znaczenia ma tez fakt ze w 95 jest E10 (ok 10% biokomponentów).
"Wątpliwości rozwiewają pomiary na hamowni. Auta przystosowane do benzyny 95-oktanowej zwykle osiągają na niej wyższe wartości momentu i mocy niż na benzynie 98-oktanowej." - MOZE BYM SIE ZGODZIŁ jesli 95 miała by parametry takie jakie powinna miec i Mazda testowała moze i na 95 ale na swoim japońskim 95 a nie Europejskim czy Polskim 95E10 z mocą 89-92 oktanów ktore realnie takie mają w Polsce. ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 dni temu
Do CeZaR83: Przeczytaj sobie jeszcze art. z 2014 roku z "Wybiórczej": https://wyborcza.biz/biznes/7,147743,17110360,tankowanie-bez-tajemnic-co-musisz-wiedziec-nim-napelnisz-bak.html
Oto fragment:

Paliwa premium - lepsze samopoczucie

Orlen ma Vervę, BP - Ultimate, Shell - V-Power Nitro+ (Racing 100), a Statoil - Supremę. Paliwa premium są o kilkadziesiąt groszy droższe i ponoć lepsze od zwykłych. W czym? Benzyny mają liczbę oktanową 98 lub więcej. Olej napędowy - liczbę cetanową (im wyższa, tym łatwiej dochodzi do samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej) równą 55 lub wyższą. Pewnie na zasadzie analogii z alkoholem, część kierowców oczekuje większej mocy po takim paliwie. A jest dokładnie na odwrót. Im paliwo ma więcej oktanów, tym spala się wolniej; uwalnia mniejszą ilość energii, ergo - silnik rozwija niższą moc. Kierowcy albo tego nie czują, albo ulegają iluzji przyrostu mocy. Pewnie dlatego, że silnik, w którym paliwo spala się wolniej, pracuje ciszej i spokojniej.

Wątpliwości rozwiewają pomiary na hamowni. Auta przystosowane do benzyny 95-oktanowej zwykle osiągają na niej wyższe wartości momentu i mocy niż na benzynie 98-oktanowej.

A co z benzynami 99+? Ich mniejsza wartość energetyczna kompensowana jest dodatkiem związków eterycznych uwalniających duże ilości tlenu, który wspomaga spalanie. W efekcie na hamowni wypadają... nie gorzej niż zwykłe.

Jeden z ciekawszych testów zamieścił portal MotorMania.

https://motormania.com.pl/testy/motocykle/test-porownawczy-paliw-czy-wiecej-oktanow-oznacza-wiecej-mocy/

Wziął czułe na jakość paliwa motocykle - 14-letni, siedmioletni i nowy oraz po trzy paliwa z dwóch koncernów: Orlenu - Eurosuper 95, Super Plus 98, VERVA 98 oraz Shella - FuelSave 95, V-Power Nitro+, V-Power Nitro + Racing 100.

Wśród orlenowskich benzyn najlepiej wypadła poczciwa 95-ka, jakby w myśl zasady, że im droższe paliwo - tym gorsze wyniki.

Wśród paliw Shella prym wiodła V-Power Nitro+ w starszych motocyklach oraz zwykła FuelSave 95 w nowym. W większości pomiarów najgorzej wypadła najdroższa, 100-oktanowa benzyna V-Power Nitro+ Racing 100.

Wniosek? Silników 95-oktanowych nie warto raczyć paliwami premium (flotowe karty paliwowe mają blokadę płatności za najdroższe paliwa). A jeśli, to raz na jakiś czas ze względu na dodatki czyszczące i konserwujące. I to raczej nowsze silniki, bo w starszych wypłukują uszczelniające je zanieczyszczenia.

Różnica przy kasie będzie wyższa niż ew. oszczędności z tytułu niższego (nie zawsze) spalania. Choć kupując paliwo premium, płacimy za lepsze samopoczucie, chętnych jest coraz więcej. Od dwóch lat jego sprzedaż rośnie i przekroczyła już 15 proc. Pewnie dlatego, że przybywa drogich aut, których właściciele chcą jeździć na drogim paliwie, w większości importowanym z Zachodu. Takich, którzy muszą, jest niewielu - tylko znikomy procent aut (Infiniti, Porsche, niektóre Volkswageny i sportowe superauta) wymaga paliwa 98-oktanowego.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 dni temu
Do Palmer: Być może, planuje powtórzyć to hamowanie ale juz na BP 98. Zobaczymy! Sprawę zgłosiłem do MMP ale póki co bez odzewu!
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 dni temu
Cześć. Na Motostat zauważyłem, że 98 wlałeś tuż przed udaniem sie na hamownię. A nie powinno się wyjeździć cały bak, aby komputer w pełni przestawił się na bardziej kaloryczną wachę? Być może to zaważyło na nieco zaniżonych osiągach.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 dni temu
Do MarcinGP: Znam znam, tam większe różnice były... pozew zbiorowy chyba ale nie wiem jak to sie skończyło dla użytkowników.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 dni temu
Do CeZaR83: Sprawa Ford Focus ST powinna Ci trochę sytuację rozjaśnić:

https://bit.ly/3XNWooB

https://bit.ly/3El1W3d

0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 dni temu
Do CeZaR83: Ok, dzięki. Sprawdzę też u siebie jak mój DS w 9 roku się ma! 💪
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 dni temu
Do Egontar: od 200-350zł ja zapłaciłem 200 po sąsiedzku na dzielnicy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 dni temu
Wygląda na to, że trochę poniżej danych katalogowych (10%). Trochę słabo i nie wiem, ale to chyba nie wina paliwa! [niewiem] Swoją drogą jestem ciekaw jaki jest koszt takiego badania na hamowni?!
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 10 godzin temu, przez niki129
Tak jak w temacie, postanowiłem trochę przewietrzyć garaż. Audi A2 i Daihatsu Terios zostały wystawione na sprzedaż. Uwaga obydwa auta sprzedały się w ciągu 24 godzin od wystawienia. ...
1 komentarz
Dodano: 4 dni temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
30 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Maniek1986
Jak w tytule. 11.04.2025r minęło 2 lata od zakupu przeze mnie Leona. Aktualny przebieg to 82.700 k, więc przez ostatnie 12 miesięcy autko przejechało 17.300 km. Złożyły się na to trasy 2 * ...
7 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie