Wpis w blogu auta
Mazda 3
Dodano: 11 dni temu
Blog odwiedzono 218 razy
Data wydarzenia: 06.04.2025
Hamownia 2025
Kategoria: obserwacja
Chciałbym sie podzielić pewną informacją i zapytać co o tym myślicie....
Postanowiłem sprawdzić moc jaką mam pod maską bo czułem pod nogą że te KM i Nm które fabryka podała nie koniecznie pokrywają się z rzeczywistością...
Producent podaje w katalogu jak wiecie 186KM/240Nm zalecane paliwo min PB95 najlepiej PB98
Do tej pory jeździłem na różnych odmianach 95 ale ostatnio zatankowałem zwykle marketowe 98 i udałem się na hamownie. Planuje za jakiś czas jeszcze wizytę na innej hamowni po zalaniu innego paliwa 98 z BP.
o to wyniki...
Najnowsze blogi
Dodano: 10 godzin temu, przez niki129
Tak jak w temacie, postanowiłem trochę przewietrzyć garaż.
Audi A2 i Daihatsu Terios zostały wystawione na sprzedaż. Uwaga obydwa auta sprzedały się w ciągu 24 godzin od wystawienia. ...
1
komentarz
Dodano: 4 dni temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
30
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Maniek1986
Jak w tytule. 11.04.2025r minęło 2 lata od zakupu przeze mnie Leona. Aktualny przebieg to 82.700 k, więc przez ostatnie 12 miesięcy autko przejechało 17.300 km. Złożyły się na to trasy 2 * ...
7
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Niestety nie wiem w jakim trybie AT robiony był powyższy pomiar, zapomniałem o tym kompletnie , myślę że Pan który to robił tez raczej się tym nie przejmował być może nawet nie zauważył trybu SPORT
Pamiętam jedynie jak mówił że coś ucina obroty, a ja dalej nie skojarzyłem ze w trybie Normal tak właśnie sie dzieje........
Na hamowni pomiar powinno się przeprowadzić w trybie normalnym i sport, czy też w ramach jednej ceny trzeba wybrać, w którym?
Zatem będę wdzięczna za informację po umówieniu wizyty i wskazanie serwisu, z którego usług zechce Pan skorzystać. Po otrzymaniu informacji od pracowników ASO będziemy mogli ustalić dalsze kroki postępowania.
Z wyrazami szacunku
Agnieszka Bartosiak
---------------------------
Zobaczymy co na to ASO i jakie instrukcje dostana z centrali. Możliwe że pojadą ze mną na Hamownie przez nich wybraną i zobaczą czy pomiar jest poprawnie przeprowadzony np czy skrzynia AT działa w trybie NORMAL czy SPORT
https://bit.ly/2WcIcsR
W przypadku silników tsi VW to na hamowni na ogół wychodzi lepiej i w kwestii mocy jak i momentu. I to na zwykłej 95.
Tylko ze te Hamownie testują nie tylko Fordy ST ale tez inne marki i inne modele i nie każdy wyjeżdża rozczarowany.... bo np w Mazdach zazwyczaj wyniki były wyższe niż w specyfikacji.
Ja zatem planuje pojeździć chwile na tym 98 z BP bo faktycznie za wcześnie po wlaniu 98 pojechałem na Hamownie (bo Polskie 95E10 nie jest tym czym ma być! i wiedziałem to juz od dawna) i zrobić pomiary na innej hamowni....
"Wątpliwości rozwiewają pomiary na hamowni. Auta przystosowane do benzyny 95-oktanowej zwykle osiągają na niej wyższe wartości momentu i mocy niż na benzynie 98-oktanowej." - MOZE BYM SIE ZGODZIŁ jesli 95 miała by parametry takie jakie powinna miec i Mazda testowała moze i na 95 ale na swoim japońskim 95 a nie Europejskim czy Polskim 95E10 z mocą 89-92 oktanów ktore realnie takie mają w Polsce.
Oto fragment:
Paliwa premium - lepsze samopoczucie
Orlen ma Vervę, BP - Ultimate, Shell - V-Power Nitro+ (Racing 100), a Statoil - Supremę. Paliwa premium są o kilkadziesiąt groszy droższe i ponoć lepsze od zwykłych. W czym? Benzyny mają liczbę oktanową 98 lub więcej. Olej napędowy - liczbę cetanową (im wyższa, tym łatwiej dochodzi do samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej) równą 55 lub wyższą. Pewnie na zasadzie analogii z alkoholem, część kierowców oczekuje większej mocy po takim paliwie. A jest dokładnie na odwrót. Im paliwo ma więcej oktanów, tym spala się wolniej; uwalnia mniejszą ilość energii, ergo - silnik rozwija niższą moc. Kierowcy albo tego nie czują, albo ulegają iluzji przyrostu mocy. Pewnie dlatego, że silnik, w którym paliwo spala się wolniej, pracuje ciszej i spokojniej.
Wątpliwości rozwiewają pomiary na hamowni. Auta przystosowane do benzyny 95-oktanowej zwykle osiągają na niej wyższe wartości momentu i mocy niż na benzynie 98-oktanowej.
A co z benzynami 99+? Ich mniejsza wartość energetyczna kompensowana jest dodatkiem związków eterycznych uwalniających duże ilości tlenu, który wspomaga spalanie. W efekcie na hamowni wypadają... nie gorzej niż zwykłe.
Jeden z ciekawszych testów zamieścił portal MotorMania.
https://motormania.com.pl/testy/motocykle/test-porownawczy-paliw-czy-wiecej-oktanow-oznacza-wiecej-mocy/
Wziął czułe na jakość paliwa motocykle - 14-letni, siedmioletni i nowy oraz po trzy paliwa z dwóch koncernów: Orlenu - Eurosuper 95, Super Plus 98, VERVA 98 oraz Shella - FuelSave 95, V-Power Nitro+, V-Power Nitro + Racing 100.
Wśród orlenowskich benzyn najlepiej wypadła poczciwa 95-ka, jakby w myśl zasady, że im droższe paliwo - tym gorsze wyniki.
Wśród paliw Shella prym wiodła V-Power Nitro+ w starszych motocyklach oraz zwykła FuelSave 95 w nowym. W większości pomiarów najgorzej wypadła najdroższa, 100-oktanowa benzyna V-Power Nitro+ Racing 100.
Wniosek? Silników 95-oktanowych nie warto raczyć paliwami premium (flotowe karty paliwowe mają blokadę płatności za najdroższe paliwa). A jeśli, to raz na jakiś czas ze względu na dodatki czyszczące i konserwujące. I to raczej nowsze silniki, bo w starszych wypłukują uszczelniające je zanieczyszczenia.
Różnica przy kasie będzie wyższa niż ew. oszczędności z tytułu niższego (nie zawsze) spalania. Choć kupując paliwo premium, płacimy za lepsze samopoczucie, chętnych jest coraz więcej. Od dwóch lat jego sprzedaż rośnie i przekroczyła już 15 proc. Pewnie dlatego, że przybywa drogich aut, których właściciele chcą jeździć na drogim paliwie, w większości importowanym z Zachodu. Takich, którzy muszą, jest niewielu - tylko znikomy procent aut (Infiniti, Porsche, niektóre Volkswageny i sportowe superauta) wymaga paliwa 98-oktanowego.
https://bit.ly/3XNWooB
https://bit.ly/3El1W3d