Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C5 2.0 16V LPG » Hamulce tył - po nowemu







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C5
  • przebieg 171 500 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2013
  • silnik 2.0i 16V
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 8384 razy
Data wydarzenia: 07.07.2014
Hamulce tył - po nowemu
Kategoria: serwis
Po ostatniej wymianie klocków z tyłu zorientowałem się, że zaciski nadają się już tylko do utylizacji.Miejsce mocowania kołka trzymającego klocki w ogóle...zniknęło. Dramat. Wykonane z aluminium zaciski utleniają się i zwyczajnie kruszą, choć może te miały już prawo, auto ma 10 lat. Idąc za ciosem, przyszła też pora na tarcze, a skoro one to i klocki wypada wymienić i tak koszyk zakupowy zrobił się pełny, ciężki i drogi. Krótkie podsumowanie:

560 zł - zaciski hamulcowe tył /TechFrance/
192 zł - tarcze hamulcowe /Mikoda/
51 zł - klocki hamulcowe /Breck/ po sporym upuście w Intercars.

Mam nadzieję trochę na tym zestawie pojeździć.
Po przedwakacyjnym przeglądzie auta wiem, że muszę wymienić:
- sworzeń prawy, ale wymienię oba /TRW/
- klocki przód - już /ATE/

Przy okazji mechanik zlikwidował wyciek z prawej półosi. Uszczelniacz został wymieniony, olej w skrzyni skontrolowany i uzupełniony.

Korekty wymagała też wysokość przedniego zawieszenia.
Auto zjechało w dół o 1,5 cm.

Koszt całej obsługi: 100 zł za 3 godziny porządnej roboty.

Grubo ...i to przed samym urlopem.
Ostatnia aktualizacja: 07.07.2014 16:55:17
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Nie wykluczone, że tak właśnie jest. W końcu to polska produkcja. Tak samo jak tarcze - w tym przypadku mam bezpośrednie informacje od mechanika i kilku użytkowników. Musi być OK :)
Dodano: 10 lat temu
Do Sroqraf: Po montażu Breck'a na przód musiałem dusić hebel mocniej, aby uzyskać ten sam efekt, a samo branie hamulca było tępe - efekt był mocno odczuwalny, nie tylko świeżo po montażu. Tył jest mniej wymagający i zgadzam się z Tobą, że dadzą radę. Te dobre opinie z neta na które ja chwyciłem się traktuję jak marketing szeptany :)
Dodano: 10 lat temu
Bezpieczeństwo najważniejsze. Poza tym jestem naprawdę zbudowany trwałością tego zawieszenia. Auto kupiłem od "Mirka", więc nie sądzę by usuwał luzy itd, a C5 zrobiliśmy już 15kkm i z zawiechą nic się nie działo. Minimalny luz na sworzniu sygnalizował mi gość w OSKP podczas przeglądu w sierpniu 2013. Jeżdżąc Megane jak w kalendarzu po takim dystansie do wymiany kwalifikowały się drążki, końcówki drążków i sworznie. Brawo Citroen.
Dodano: 10 lat temu
Do Sroqraf: Najwyżej na urlopie wypijesz parę piwek mniej ale przynajmniej dojedziesz i wrócisz ;-)
Dodano: 10 lat temu
Na urlopie więcej przefiukasz, a po urloie nie byłoby za co
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: zdecydowałem się na Breck'a, bo słyszałem bardzo dużo dobrych opinii, właściwie Twoja jest pierwszą "neutralną". Na przednią oś nie kupiłbym takich, ale na tyle spokojnie dadzą radę. Co do tego nie mam wątpliwości.
Dodano: 10 lat temu
Breck to twarde klocki i słabo biorą - zapewne szybciej tarcza polegnie niż one. Z własnego doświadczenia polecam klocki TRW i Denckermann (hamują, pylą i wytrzymują bardzo podobnie).
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl