Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Honda Civic VI Liftback
»
Hamulce z masła, czyli pedał do podłogi, inna pompa i serwo. 7/8 na 15/16.
Wpis w blogu auta
Honda Civic
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 8192 razy
Data wydarzenia: 19.07.2014
Hamulce z masła, czyli pedał do podłogi, inna pompa i serwo. 7/8 na 15/16.
Kategoria: serwis
Gorzej było z hamulcami. Gdy nacisnąłem na hamulec na zgaszonym silniku to spadał on do ziemi - powoli, ale spadał.
Przepuszczała pompa w środku (jest podzielona na dwie sekcje). Wycieków nie było, ale jazda taka jest niebezpieczna. Szybkie hamowanie - nie ma problemu, auto staje. Wolne hamowanie - pedał do podłogi.
Na początku zakupiłem zestaw naprawczy do Hondy Civic VI i podmieniłem gumki w pompie - okazało się, że dostałem nie ten rozmiar i uszczelnienia do mojej pompy nie są NIGDZIE dostępne. Taki zestaw naprawczy po prostu nie istnieje a nowa pompa kosztuje 400zł.
Przy okazji musiałem wymienić przeguby bo w prawym (klasyczna wada) pękła osłona i oba zaczęły klupać.
Oryginalna pompa: Nissin 7/8 - rozmiar uszczelnień 22.2 mm.
"Nowa" pompa: Nissin 15/16 - rozmiar uszczelnień 23,80mm.
Nowa pompa pochodzi od samochodu Honda CRX/Del sol - otwór na przewód hamulcowy tylny to 12mm, gdzie oryginalnie mamy 10mm, także trzeba dokupić przejściówkę (groszowe sprawy).
Serwo do pompy pasuje rozstawem śrub, także wystarczy (a dostęp jest okropny) je podmienić. Trzeba zdemontować pompę bo inaczej nie wejdzie.
Odpowietrzanie hamulców, wymiana uszczelnień oraz przegubów - to pominę. Te kwestie były wiele razy omawiane w internecie.
Po wymianie hamulec bierze w połowie, miękko, ale hamuje bez problemu, można zblokować koła. Muszą się dotrzeć tylne szczęki hamulcowe.
Wymienione zostały:
- Szczęki hamulcowe tył -- 63zł
- Uszczelnienia tłoczków hamulcowych przód 36zł
- Pompa hamulcowa i serwo pompy hamulcowej. -- 80zł
- Przegub prawy i lewy. -- 140zł
- Płyn hamulcowy DOT4, litr -- 15zł
- Przejściówka 12mm na 10mm - 4zł
-- Niepotrzebny zakup zestawu naprawczego -- 12zł,
Potrzebne klucze do wymiany:
8, 10, 12, 15, zaciskowy, 19 do kół.
SUMA: 350zł
Części kupowałem w hurtowni, ceny orientacyjne.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
33
komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
39
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Mam nadzieję, że się sprawdzi. Hamulec gumowy, ale hamuje bez problemu.
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/honda-civic/bez-termostatu-czyzby-faktycznie-on-byl-przyczyna-przegrzewania-25428/
Tak, wymieniłem. Nowy się otwiera, więc to nie jego wina.
Teraz mogę każdemu odradzić samochody, które jeździły tylko po mieście.
Może jak już wszystko wymienię to będzie okej. Teraz planuję montaż anteny CB na stałe. Nie sprzedaję go to na stałe będzie, nie na magnes. Zrobiłbym teraz spory błąd sprzedając bo stracę wszystko to, co włożyłem.