Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda Civic VI Liftback » Hamulce z masła, czyli pedał do podłogi, inna pompa i serwo. 7/8 na 15/16.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda Civic
  • przebieg 203 604 km
  • rocznik 1996
  • silnik 1.4i
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 7914 razy
Data wydarzenia: 19.07.2014
Hamulce z masła, czyli pedał do podłogi, inna pompa i serwo. 7/8 na 15/16.
Kategoria: serwis
Podziało się. Honda się grzeje, ale w miarę to opanowałem i wiem już jak jeździć, aby było okej.

Gorzej było z hamulcami. Gdy nacisnąłem na hamulec na zgaszonym silniku to spadał on do ziemi - powoli, ale spadał.
Przepuszczała pompa w środku (jest podzielona na dwie sekcje). Wycieków nie było, ale jazda taka jest niebezpieczna. Szybkie hamowanie - nie ma problemu, auto staje. Wolne hamowanie - pedał do podłogi.

Na początku zakupiłem zestaw naprawczy do Hondy Civic VI i podmieniłem gumki w pompie - okazało się, że dostałem nie ten rozmiar i uszczelnienia do mojej pompy nie są NIGDZIE dostępne. Taki zestaw naprawczy po prostu nie istnieje a nowa pompa kosztuje 400zł.
Przy okazji musiałem wymienić przeguby bo w prawym (klasyczna wada) pękła osłona i oba zaczęły klupać.

Oryginalna pompa: Nissin 7/8 - rozmiar uszczelnień 22.2 mm.
"Nowa" pompa: Nissin 15/16 - rozmiar uszczelnień 23,80mm.
Nowa pompa pochodzi od samochodu Honda CRX/Del sol - otwór na przewód hamulcowy tylny to 12mm, gdzie oryginalnie mamy 10mm, także trzeba dokupić przejściówkę (groszowe sprawy).

Serwo do pompy pasuje rozstawem śrub, także wystarczy (a dostęp jest okropny) je podmienić. Trzeba zdemontować pompę bo inaczej nie wejdzie.

Odpowietrzanie hamulców, wymiana uszczelnień oraz przegubów - to pominę. Te kwestie były wiele razy omawiane w internecie.

Po wymianie hamulec bierze w połowie, miękko, ale hamuje bez problemu, można zblokować koła. Muszą się dotrzeć tylne szczęki hamulcowe.

Wymienione zostały:
- Szczęki hamulcowe tył -- 63zł
- Uszczelnienia tłoczków hamulcowych przód 36zł
- Pompa hamulcowa i serwo pompy hamulcowej. -- 80zł
- Przegub prawy i lewy. -- 140zł
- Płyn hamulcowy DOT4, litr -- 15zł
- Przejściówka 12mm na 10mm - 4zł
-- Niepotrzebny zakup zestawu naprawczego -- 12zł,

Potrzebne klucze do wymiany:
8, 10, 12, 15, zaciskowy, 19 do kół.

SUMA: 350zł
Części kupowałem w hurtowni, ceny orientacyjne.
Ostatnia aktualizacja: 19.07.2014 15:06:41
Dodano: 10 lat temu
Do konradnetpl: Jak już jechałes po robocie, to znaczy, że się sprawdza.[up]
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks:
Mam nadzieję, że się sprawdzi. Hamulec gumowy, ale hamuje bez problemu.
Dodano: 10 lat temu
Ładnie wykombinowałeś z tą popmą[up]
Dodano: 10 lat temu
Do konradnetpl: wymieniłeś termostat?
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: Podobno "Honda, tu się do silnika nie zagląda" - jednak nie.
Teraz mogę każdemu odradzić samochody, które jeździły tylko po mieście.
Może jak już wszystko wymienię to będzie okej. Teraz planuję montaż anteny CB na stałe. Nie sprzedaję go to na stałe będzie, nie na magnes. Zrobiłbym teraz spory błąd sprzedając bo stracę wszystko to, co włożyłem.
Dodano: 10 lat temu
Coś ta twoja Honda daje ci się we znaki...
Najnowsze blogi
Dodano: 19 godzin temu, przez powerTGS440
Renault Megane III 1.5DCI 95PS 6-gear MANUAL Ogólnie, w ten długi weekend przejechałem 903km, średnie spalanie 4.2litra (nie korzystałem z klimy), trasa ekspresowa S3 (tylko 30km na ...
1 komentarz
Dodano: 19 godzin temu, przez powerTGS440
Właśnie minęło 9 miesięcy od kupna P208, przejechane w tym czasie 10.000km, było by więcej, ale od czasu kiedy pojawiła się Meganka to autko jeździ trochę mniej i bliżej, trasy nie ...
1 komentarz
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
zdjęcie wykonane jeszcze u poprzedniego właściciela super autko jak na tylko Peugeota 207
4 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl