Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volvo V40 Vałek
»
HELP!!! problemy z dogrzaniem silnika, zimna chlodnica - termostat?
Wpis w blogu auta
Volvo V40
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 10020 razy
Data wydarzenia: 01.12.2010
HELP!!! problemy z dogrzaniem silnika, zimna chlodnica - termostat?
Kategoria: awaria
Odebralem wczoraj Volovine z serwisu po naprawach blacharsko/lakierniczych i:
1) swieci sie caly czas check engine (moze byc od gazu bo butle odpinali i moze cos zepsuli - zczytam blad w tym tyg)
2) na trasie z Sulejowka do Centrum (ok 25km, 45min) silnik nie dogrzał sie, a normalnie przy dodatnich (+5-10C) zajmowalo mu to doslownie 5min.
3) w domu juz odkrylem ze jest sucho w zbiorniku plynu chlodzacego i dolalem ok.0,8L (pomyslalem ze dlatego wskazowka nie pokazywala prawdziwej temp - dobrze? gdzie jest czujnik ten co daje sygnal na wskazowke?)
4) poczytalem o termostacie tutaj i postanowilem zrobic test, (silnik sie schlodzil w tym czasie) - odpalilem silnik, odczekalem z 10min i wskazowka prawie byla poziomo, waz od termostatu byl goracy, wezyk miedzy chlodnica a zbiornikiem wyrownawczym byl goracy i plyn w zbiorniku tez... ale chlodnica byla zimna, czyli tak jakby plyn omijal sama chlodnice i przelatywal ta czarna plastikowa ramka na gorze glowicy co dochodzi waz z termostatu i ze zbiorniczka...
poniewaz chcialem go mocniej dogrzac i nie pilowac na jalowym w garazu to wyjechalem na przejazdzke (-9C) i temp delikatnie spadla i milo przegazowywania i jazdy powoli, nie bylem w stanie zalaczyc wentylatora, po zjechaniu do garazu postanowilem jednak potrzymac na 1700rpm i zobaczyc co dalej i nic sie nie stalo, nie moglem go przegrzac a chlodnica byla dalej zimna (weze gorace)
5) przypomnialem sobie ze przy zalaczonej klimie wiatrak chlodnicy zalaczal mi sie latem co 60sekund i wylaczal, wlaczylem klime, obroty spadly, wskazowka obrotomierza zaczela reagowac z jeszcze wiekszym opoznieniem i nic... kilka razy tupnalem w gaz i jak wskazowka opadala uslyszalem cykniecie i nic sie nie dzialo.. tylko samochodz zaczynal sie trzasc i kilka razy prawie przygasl...
6) podlozylem karton pod samochod, zeby rano ocenic czy cos cieknie czy nie...
co Wy na to?
termostat-chyba nie, nagrzewnica-chyba nie bo jak juz zlapie temp to grzeje (slabiej niz wczesniej) - dlaczego chlodnica jest zimna? dlaczego takie jaja z klimatyzacja? co to cyka?
mialo byc tak pieknie, a wyszlo jak zawsze... =(
[ Dodano: 2010-12-01, 11:26 ]
newsy:
rano spr poziom oleju (brak osadu na bagnecie), plynu chlodniczego i wsjo ok (czyli nie ma nieszczelnosci).
odpalilem i pojechalem do pracy (-11C, 25min) po 10min mialem wskazowke temp na 3 kresce (zeby bylo normalnie czyli poziomo to miedzy 4 a5 kreska musi byc), dalem mu z 5min ale wskazowka nie drgnela. Wlaczylem ogrzewanie i wskazowka spadla pomiedzy 2 a 3 kreske, natomiast gdy sobie stalem w korku to znowu weszla na 3. Dojechalem do pracy zeby sprawdzic jak z plynem i wezami. Termostat gorący, wąż miedzy termostatem a chlodnica goracy, czarna listwa/ramka na gorze chlodnicy gorąca, waz miedzy chlodnica a zbiorniczkiem cieply, plynu jakby wiecej (raczej norma bo rozszerzalnosc temperaturowa cieczy) i plyn w srodku cieply/parowal (na zewn. -11C) ALE chlodnica zimna!!! o co chodzi ?
czy to co sfotografowalem to czujnik temp (w kolku) odp za zalaczanie wiatraka?? bo chcialbym to zewrzec i zobaczyc czy zaskoczy....
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Tomaski : to jest benzynka dlatego sie dziwie, normalnie dogrzewal sie w kilka minut, dzisiaj sie dogrzal w korku (logiczne, mniejsze odprowadzenie ciepla z chlodnicy)ale jak tylko wlaczylem ogrzewanie to spadlo... tez podejrzewam termostat. Mysle ze jest caly czas otwarty tak jak piszecie, wtedy zeby zobaczyc roznice temp to musi caly plyn w ukladzie sie ogrzac no i chlodnica wiec ma to duza bezwladnosc temperaturowa... zobaczymy, w pon idzie na wymiane lacznikow stabilizatora, wiec i termostat wymienia...
DEPE74: w V40 w beznzynach samo sie odpowietrza, trzeba tylko odkrecic mu korek w zborniczku delikatnie jak sie juz troche nagrzeje i zalatwione, w dieselkach sa zaworki na wezu wchodzacym do nagrzewnicy...
dzieki za pomoc, w pon zaktualizuje temat
Druga sprawa, że bez webasto czyli dodatkowego źródła ciepła taki dieselek tak mało produkuje "zbędnego" ciepła przy spalaniu, że może być tak: masz dogrzany silnik i ciepło w aucie, powiedzmy że stoisz w korku, i opada Ci temp silnika. Wszystko ok i tak ma być choć jest to trochę głupie. Po prostu tyle ciepła odbierasz z małego obiegu płynu chłodzącego, że temp spada bo silnik na biegu jałowym zbyt mało ciepła produkuje.
Termostat najsampierw sprawdzić, a jeśli nie wiesz ile ma lat prewencyjnie go wymienić - to nie polskie podejście, ale to właściwe. No i tanie to.