Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy tenjedyny13 » Historia Audi 80 B4<Zmiany>







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika tenjedyny13
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 4921 razy
Data wydarzenia: 25.08.2010
Historia Audi 80 B4<Zmiany>
Kategoria: inne
Audi 80 (Typ 8C), nazywane potocznie „B4” zostało zaprezentowane jako model roku 1992, jego premiera miała miejsce w sierpniu 1991 roku. Auto to powstało poprzez znaczącą modernizację Audi 80 B3 (Typ ' 92 Audi 8089/8A). Zmieniono między innymi:
-rozstaw osi (został zwiększony),
-całkowicie przeprojektowano zbiornik paliwa i tylną oś tak, by umożliwić składanie siedzeń,
-standardowo auto poruszało się na 15 calowych kołach,
-bardziej uwydatniono błotniki (upodobniając je do tych stosowanych w Coupe 8B),
-przeprojektowano przednie oraz tylne zderzaki (we wszystkich modelach były teraz malowane w kolorze nadwozia),
-wprowadzono lepszej jakości materiały wnętrza, zmieniono odrobinę wskaźniki, pokrętła regulacji ogrzewania, pojawił się nowy klimatronic, itp.
-atrapa chłodnicy została scalona z pokrywą silnika, co nadało autu bardziej masywnego wyglądu.

W Europie, a w szczególności w Niemczech, Audi 80 B4 i jej odmiany odniosły ogromny sukces i zdobyły dużą popularność. Wraz z prezentacją modelu B4 zaprzestano stosować w Europie nazwę Audi 90 dla oznaczenia lepszych wersji, wszystkie sedany i kombi nosiły teraz plakietkę "80", bez względu na to, jaki silnik znajdował się pod maską. Audi w Ameryce wybrało inny kierunek i rozpoczęło sprzedaż nowych sedanów jako model "90". „B4” na rynek amerykański były oferowane w bardziej luksusowych wersjach, nawet jako podstawowe modele. Wyposażenie takie jak klimatyzacja, elektryczne szyby, lusterka, fotele, '93 Audi 90skórzana tapicerka, tempomat było standardem, w przeciwieństwie do rynku europejskiego, gdzie za takie dodatki trzeba było słono zapłacić. Auta na rynek amerykański miały także nieco inne zderzaki spełniające surowe amerykańskie normy bezpieczeństwa oraz oświetlenie. Audi 90 było dostępne tylko z silnikiem 2.8 i opcjonalnie z napędem na 4 koła quattro, występowało w dwóch poziomach wyposażenia: 90S i 90CS. Modele na rynek europejski z kolei były dostępne z silnikami 4-cylindrowymi (2.0), z dobrze znanymi 5-cylindrówkami (2.3) i dwoma nowymi silnikami V6 (2.6 i 2.8 litra). Ten ostatni, jak już wspomniano, był jedynym oferowanym silnikiem na rynku amerykańskim. Kolejną nowością było zaprezentowanie nowego diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa posiadającego moc 90KM - 1.9 TDI. Tradycyjny, benzynowy motor 1.8 oferowany dotychczas w B3 i B2 został wycofany z oferty, zastąpiony został przez jednostkę o pojemności 2.0 litra i mocy 90KM. Do modelu 80 B4 oferowano zatem następujące silniki:
• 1.6 (71KM), R4, silnik benzynowy (1992-1994)
• 1.6 (101KM), R4, silnik benzynowy (1992-1995)
• 2.0 (90KM), R4, silnik benzynowy (1991-1995)
• 2.0E (115KM), R4, silnik benzynowy (1991-1995)
• 2.0E 16V (140KM), R4, silnik benzynowy (1991-1995)
• 2.3E (133KM), R5, silnik benzynowy (1991-1995)
• 2.6E (150KM), V6, silnik benzynowy (1992-1995)
• 2.8E (174KM), V6, silnik benzynowy (1991-1995)
• 1.9 TD (75KM), R4, silnik wysokoprężny (1991-1995)
• 1.9 TDI (90KM), R4, silnik wysokoprężny (1991-1995)
Silniki: 2.0E (115KM), 2.0E 16V (140KM), 2.3E (133KM), 2.6E (150KM) i 2.8E (174KM) mogły zostać '92 Audi 80 Avant zamówione ze stałym napędem na wszystkie koła quattro - jednakże mógł on współpracować jedynie z 5-biegową skrzynią manualną.

W modelu "B4" oprócz sedana poraz pierwszy w historii 80tki zaprezentowano nadwozie kombi o tradycyjnej dla marki nazwie Avant oraz wersje Cabriolet, która była w znacznej części oparta na modelu Coupe 8B. Audi 80 Avant zostało zaprezentowane w sierpniu 1992 roku i było oferowane wyłącznie na rynku europejskim.

W 1993 zaprezentowano topowe wersje 80-tek: S2 sedan i S2 Avant, wykorzystujące technikę zastosowaną w zaprezentowanym 2 lata wcześniej S2 Coupe. Auta te posiadały 5-cio cylindrowy silnik 2.2T 20V o mocy 230KM, stały napęd na 4 koła quattro i 6-cio biegową skrzynię manualną. Jednostka ta dysponowała momentem obrotowym wynoszącym 380Nm i zapewniała autu wspaniałe osiągi: przyspieszenie do 100km/h trwało 6 sekund, a prędkość maksymalna wynosiła 246km/h. Z zewnątrz auto od „cywilnych” wersji odróżnia się innymi zderzakami i specjalnym '93 Audi 80 S2 wzorem 16-calowych alufelg. Wewnątrz zastosowano białe tarcze zegarów, karbonowe wykończenia tablicy i boczków drzwi. Auta posiadały także dość bogate seryjne wyposażenie. Wersji sedan powstało zaledwie 306 sztuk, a Avant 1818.

Dodatkowo w 1994 Audi zbudowało ok. 2500 sztuk modelu Audi 80 Competition quattro na rynek europejski, w celu uzyskania homologacji dla aut startujących w wyścigach samochodów turystycznych DTM i dla uczczenia odniesionych w tej serii sukcesów. Auta były wyposażone w napęd na obie osie, silnik 2.0 16V i występowały wyłącznie w nadwoziu sedan. Na zewnątrz 80 Competition quattro można rozpoznać po przednim zderzaku takim jak w modelu S2/Coupe V6, reflektorach z modelu V6, lotce montowanej na tylnej klapie, 16calowych alufelgach o specjalnym wzorze, a także charakterystycznym tylnym zderzaku. Auto występowało tylko w trzech kolorach nadwozia: czerwonym Laser, czarnym perłowym Vulcan i srebrnym Kristall. Wewnątrz znajdowała się specjalna plakietka z logo modelu. Model '94 Audi 80 16V Competition quattroten posiadał standardowo poduszkę powietrzną i można było zamówić do niego dwa pakiety wyposażenia. Pierwszy obejmował radioodtwarzacz Audi Gamma z anteną w tylnej szybie, elektrycznie otwierany szyberdach i regulowany na wysokość fotel kierowcy, drugi pakiet z kolei oferował klimatyzację, elektrycznie sterowane wszystkie szyby i lusterka. Obok modeli S2 i RS2, Competition quattro stały się cennymi, rzadkimi i poszukiwanymi przez kolekcjonerów modelami.


W roku 1994 został zaprezentowany model Europa, czyli limitowana wersja B4. Można było zamówić go jako sedana lub kombi. Był on fabrycznie wyposażony m.in. w elektryczne lusterka, koła ze stopów lekkich, tylne zagłówki, poduszkę powietrzna dla kierowcy i do wyboru: elektryczny szyberdach lub klimatyzację. Model ten oferowany był w pięciu specjalnych kolorach.

Także w roku 1994 podniesiono poziom wyposażenia standardowego podstawowych modeli 80tki, seryjnie auto posiadało teraz poduszkę powietrzną dla kierowcy i inne boczki drzwi („parapety”;), w opcji zaoferowano poduszkę dla pasażera oraz immobilizer.

Jednak niewątpliwie najciekawszym modelem 80tki zaprezentowanym w 1994 była marcowa premiera na salonie w Genewie Audi RS2 Avant, które powstało przy współpracy z Porsche na bazie Audi S2 Avant. Auto to nosiło miano najszybszego kombi na świecie. Wyposażone było w całkowicie przebudowany silnik '93 Audi RS2 Avant2.2T 20V znany z Audi S2, motor ten rozwijał teraz moc 315KM i moment obrotowy o wartości 410Nm i pozwalał na osiągnięcie pierwszej setki w zaledwie 5.4 sekundy, druga setka pojawiała się na liczniku po 22.2 sekundach a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się dopiero na 262km/h. RS2 Avant standardowo poruszało się na 17 calowych felgach firmowanych przez Porsche, podobnie jak układ hamulcowy z charakterystycznymi dla tej marki czerwonymi zaciskami. Z zewnątrz auto znacząco odróżniało się od „zwykłej” S2jki, wyposażone było w charakterystyczny przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza i oświetleniem takim jak w Porsche 911 (zderzak ten stał się niestety marzeniem wielu „tuningowców” i ostatnio można spotkać różne jego interpretację np. w Matizach), lusterka z 911, tylna tablica rejestracyjna została przeniesiona z klapy bagażnika na zderzak, a w jej miejscu pojawiła się charakterystyczna blenda będąca przedłużeniem tylnych świateł. Wewnątrz z kolei odnajdziemy sportowe przednie fotele Recaro pokryte charakterystyczną niebieską alcantarą. Podstawowe wyposażenie auta było bardzo bogate dopłaty wymagały jedynie takie dodatki jak: poduszka powietrzna pasażera (poduszka kierowcy była oferowana jako bezpłatna opcja), relingi dachowe, alarm sterowany pilotem, worek na narty, tempomat, klimatyzacja elektroniczna, szyberdach, podgrzewane fotele i Radio Audi Gamma. W sumie powstało 2908 sztuk tego modelu.

Produkcja sedana 80 B4 została wstrzymana z końcem roku 1994 (chociaż niektóre z europejskich modeli zostały zarejestrowane dopiero na początku 1995 roku, a w USA sprzedaż trwała do 1995), Avant i Coupe produkowano do 1996 roku. Cabrio "trzymało się" do roku 2000.
Audi 80 zostało zastąpione w 1994 modelem noszącym zupełnie inną nazwę a mianowicie Audi A4.
Dodano: 13 lat temu
Do black_flower: " Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości."

— Mark Twain
Dodano: 14 lat temu
co to????? prelekcja????
autor gdzie???
Dodano: 14 lat temu
A po co to kopiujesz?
Dodano: 14 lat temu
Do leinad: Następnym razem będę wiedział.
Dodano: 14 lat temu
w blogu niżej wkleiłem linka z którego korzystałeś. Tu zrobiłeś coś na zasadzie kopiuj- wklej.
Powinieneś dopisać bibliografię!!!
Dodano: 14 lat temu
fajny wpisik.oby tak dalej.
Dodano: 14 lat temu
Super opis. Obszerny i wyczerpujący. Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
13 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl