Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy tenjedyny13
»
Historia aut: Alfa Romeo<Abarth<Aston Martin<Bentley Część 2.
Wpis w blogu użytkownika
tenjedyny13
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3390 razy
Data wydarzenia: 28.02.2011
Historia aut: Alfa Romeo<Abarth<Aston Martin<Bentley Część 2.
Kategoria: inne
Alfa Romeo. Mało kto zdaje sobie sprawę, ale jeśli bliżej się przyjrzeć, to w logo Alfy widać człowieka połykanego przez węża. Jest to część herbu Mediolanu. Nazwa wzięła się od skrótu Anonima Lombarda Fabbrica Automobilia i późniejszego szefa Nicola Rome. Warto dodać, że firma budowała chyba większość możliwych pojazdów kołowych. Były wśród nich pojazdy wojskowe, trolejbusy, ciężarówki, pojazdy specjalistyczne.
Pod skrzydłami Fiata
Lata osiemdziesiąte to ważny okres dla Alfa Romeo. Nie tylko dlatego, że wprowadzono wówczas takie znane modele jak: 33 (1983 r.), 75 (1985 r.) czy topową Alfę 164 (1987 r.). lecz przede wszystkim z tego powodu, że firma została przejęta przez rodzimego Fiata. Już pod kuratelą firmy z Turynu w 1992 roku na drogi wyjechała Alfa Romeo 155, a dwa lata później kompaktowy model 145/146. Podczas salonu w Genewie w 1995 r. pokazano sportowy samochód – GTV, który oferowano jako coupe oraz jako odkrytego spidera. Dwa lata później do sprzedaży trafiła Alfa Romeo 156, a w 1998 roku pojawiło się ostatnie wydanie Alfy Romeo klasy wyższej czyli modelu 166.
Obecnie zagorzali „alfiści” mogą wybierać spośród Alfy Romeo Mito, zbudowanej na podwoziu Fiata Grande Punto, kompaktowego modelu 147, Alfy klasy średniej 159 (sedan i kombi) oraz samochodów o bardziej sportowym charakterze: GT, Brera i Spider. W roku 2007 wprowadzono do produkcji model 8C Competizione. Jednak ten samochód trafił do ograniczonej grupy odbiorców, bowiem wyprodukowano go w limitowanej serii 500 sztuk.
Alfa Romeo w sporcie
Od początku istnienia firmy Alfy brały udział w wyścigach i rajdach. W 1911 roku w wyścigu Targa Florio pojawił się model 24 HP. Przed wojną w barwach Alfy Romeo startowali m.in. Tazio Nuvolari, Antonio Ascari, Achille Varzi czy późniejszy założyciel własnej firmy samochodowej – Enzo Ferrari. Po wojnie startując bolidami Alfy Romeo zwyciężali w Formule 1 Nino Farina, Luigi Fagioli oraz Juan Manuel Fangio. Ostatnie sukcesy Alfa Romeo odnosiła w wyścigach samochodów turystycznych (DTM) w latach dziewięćdziesiątych. W barwach Alfy startowali Alessandro Nannini oraz Nicola Larini.
Aston martin. Samochód 007. W logo nic nadzwyczajnego się nie dzieje. Ot nazwa wzgórza w Anglii i nazwisko jednego z założycieli. Firma, która ma na swoim koncie chyba najwięcej bankructw i wskrzeszeń. Firma, która dopiero w zeszłym roku weszła na polski rynek.
Firma Abarth została założona przez Karla Abartha (kierowcę sportowego, konstruktora, projektanta) w 1949 r. Współpracowała z różnymi producentami, głównie Fiatem, ale także np. z Porsche czy Simcą, dla których tworzyła usportowione wersje dostępnych w sprzedaży modeli. Od 1971 r. Abarth należy już do koncernu Fiat i tworzy wyczynowe wersje tylko modeli tej włoskiej marki, jednak pod koniec lat 70-tych Fiat zaprzestaje produkcji aut ze skorpionem na masce. W 2007 r. nastąpiła reaktywacja tej marki przez Fiata, a pierwszymi usportowionymi modelami, jakie trafiły na drogi były Abarth Grande Punto (2007) oraz Abarth 500 (2008).
Bentley- Brytyjski producent samochodów marki Bentley w swojej niekrótkiej karierze miał kilka niezwykłych zwrotów. Jednak pomimo tego pod względem prestiżu, elegancji i siły samochody te niezmiennie zachwycają miłośników czterech kółek.
Historia luksusowego producenta samochodów z Wielkiej Brytanii zaczęła się niepozornie w 1919 roku. Wtedy też w warsztacie przy Conduit Street w Londynie Walter Owen Bentley pracował nad silnikiem do swego pierwszego samochodu. Po pierwszych sukcesach prototypu firma powiększyła się w o fabrykę w Cricklewood. Załoga pracowała wtedy przy montażu silników oraz podwozi. Te dwa elementy były receptą na sukces Bentleya. Jak na owe czasy, trzylitrowy silnik był wielkim osiągnięciem technicznym. Każdy cylinder miał po cztery zawory, głowica miała podwójny zapłon z iskrą krzyżową i namiotową komorą spalania oraz wałek napędu podawał moc do leżącego powyżej wałka rozrządu. Bentley pryz konstrukcji wykorzystał doświadczenie zdobyte w awiacji. Jego jednostka rozwijała oszałamiającą jak na owe czasy moc 65 koni mechanicznych.
W czerwcu 1931 produkcja została zatrzymana, a miesiąc później rozpoczęto postępowanie upadłościowe. W końcu niespodziewanie przedsiębiorstwo przejął Rolls-Royce, który przeniósł produkcję z Cricklewood do własnej fabryki w Derby. W.O. Bentley pozostał w firmie Rolls-Royce jako konstruktor do roku 1935, w końcu jednak przeniósł się do firmy Lagonda.
Prawa do nazwy samochodów Bentley przejęła firma Rolls-Royce i to ona baczyła na wszystkie Bentleye, które zjeżdżały z taśmy produkcyjnej. Do momentu wybuchu wojny dołączyły nowe warianty: 3,5- oraz 4,25-litrowy.
W czasie drugiej wojny światowej Rolls-Royce został zmuszony do skoncentrowania się na produkcji silników do samolotów. Produkcję przeniesiono do Crewe, przemysłowego miasta w środkowej Anglii. Po wojnie bardzo szybko powrócono do produkcji samochodów. Pierwszym powojennym Bentleyem był model Mark VI, napędzany przez rzędową "szóstkę" o pojemności 4,5 litra. Był to pierwszy samochód brytyjskiej marki dostosowany do kontynentalnych przepisów ruchu drogowego, czyli miał kierownicę po lewej stronie.
W roku 1952 Bentley przedstawił światu zupełnie nowe coupé. R-Type Continental zachwycił publikę nie tylko karoserią o aerodynamicznym kształcie od Mullinera. R-Type Continental bez trudności osiągał prędkość prawie 200 km/h i był najszybszym czteromiejscowym coupé świata.
Rok 2007 był najbardziej rekordowym pod względem sprzedaży. Firma po raz pierwszy w przeciągu jednego roku sprzedała ponad 10 tysięcy egzemplarzy. Ponad 2.100 została na kontynencie Europejskim.
W chwili obecnej Bentley zatrudnia prawie 4000 pracowników – dwa razy tyle co w roku 1998. Równocześnie 500 inżynierów i projektantów pracuje w Crewe nad rozwojem technicznym tych luksusowych samochodów z duszą.
Ostatnia aktualizacja: 28.02.2011 12:01:55
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
jak odblokujesz, to nawet **** moge postawic
Obrońca uciśnionych się znalazł
az tak zle, to mu nie poszlo. O wiele lepsze to, niz Twoje ryby...
Do leinad: Chyba mam taki talent,że coś dobrze zrobię a za drugim razem źle.
Chciałeś dobrze a wyszło jak zawsze
wczoraj była najwyższa ocena, dziś najniższa. zobaczymy co pokażesz jutro?
proponuję zebrać wszystkie informacje w kupe i umieścić wszystko w jednym motoblogu. bo musisz liczyć się z tym, że tym sposobem nie wzbudzisz zachwytu, ani nie zdobędziesz kolejnych punkcików
znacznie lepszy wpis od poprzedniego, oby tak dalej.
znacznie lepszy wpis bo sam go nie zredagował tak?
oby tak dalej, znaczy się ma kopiować i wklejać cudzą pracę i wmawiać wszystkim że to jego?
Skopiuj ten link i poczekaj na wynik. Pozycja nr. 2
http://lmgtfy.com/?q=Od+pocz%C4%85tku+istnienia+firmy+Alfy+bra%C5%82y+udzia%C5%82+w+wy%C5%9Bcigach+i+rajdach.+W+1911+roku+w+wy%C5%9Bcigu+Targa+Florio+pojawi%C5%82+si%C4%99+model+24+HP.+Przed+wojn%C4%85+w+barwach+Alfy+Romeo+startowali+m.in.
1. http://blog.autoaukcje.pl/?p=477
2. http://www.auto-swiat.pl/1-historia-alfy-romeo
3. http://www.samochody.mojeauto.pl/abarth/
4. http://www.samochody.mojeauto.pl/bentley/historia_koncernu/
a teraz się z tego wytłumacz , sprawdź sobie co znaczy słowo plagiat.