Wpis w blogu użytkownika
picabo7
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1123 razy
Data wydarzenia: 14.05.2011
Historia modelu
Kategoria: inne
Mercedes klasy A nie jest zbyt licznie reprezentowany na rynku, w przeciwieństwie do innych modeli tej marki. Klasa A nie cieszy się więc zainteresowaniem amatorów cudzej własności. Jakość wykonania odbiega nieco od poziomu reprezentowanego przez innych przedstawicieli tej marki, a do tego dochodzą wysokie koszty przeglądów i napraw. Jest to tylko Mercedes, który może być propozycją dla dość bogatych fanów tego typu pojazdów.
Zalety:
- nowatorska koncepcja pojazdu,
- wygodne zajmowanie miejsc w kabinie,
- obszerne wnętrze.
Wady:
- trudny dostęp do osprzętu i silnika,
- wysokie ceny części i serwisowania.
Mercedes-Benz klasy A był próbą zerwania producenta z konserwatywnym wizerunkiem marki.
Małe wymiary zewnętrze oraz wysoka pozycja kierowcy ułatwia poruszanie się w ruchu miejskim. Do napędu użyto Fot. R. Polit: silników benzynowych dobre opinie zbiera jednostka o pojemno¶ci 1,6 l, a z diesli – 1,7 CDI. Serwisowanie i naprawy klasy A s± do¶æ drogie. silników benzynowych o pojemnościach 1,4 1,6 i 1,9 litra i mocach odpowiednio 82, 102 i 125 KM oraz dwóch turbodoładowanych silników wysokoprężnych wykonanych w technice common rail o pojemnościach 1,6 oraz 1,7 litra i mocach 60 i 90 KM. Silniki są mocną stroną tego modelu.
Zawieszenie ma wyraźnie twardą charakterystykę. Pojazd na autostradach zachowuje się stabilnie, lecz na nierównych polskich drogach jest trudny do prowadzenia, a zawieszenie nie zapewnia wysokiego komfortu podróżowania.
Najnowsze Informacje
Wiadomości
Premiery
Na Drogach
Wszystko o autach
Jak Kupić
Testy i Opinie
Pojazdy
Poradnik kierowcy
Porady
Przepisy
Prawo Jazdy
Mercedes-Benz klasy A (1997 - 2004)
Pojazdy / Wrażenia z jazdy
Autor: Grzegorz Wojtyrowski
2005-01-31 08:16
Liczba odwiedzin: 69187
Mercedes-Benz klasy A był próbą zerwania producenta z konserwatywnym wizerunkiem marki. Pojazd ten wyróżnia się nowatorską sylwetką i konstrukcją.
Fot. R. Polit: Mercedes-Benz klasy A wyró¿nia siê nowatorsk± koncepcj± i ciekawym kszta³tem nadwozia. Oferowano wersje z dwoma rozstawami osi.
Klasa A jest pionierską konstrukcją, w której połączono zalety typowego vana i małego samochodu miejskiego. Zaowocowało to obszernym wnętrzem o różnorodnych możliwościach ustawienia foteli.
Na każdą okazję
Małe wymiary zewnętrze oraz wysoka pozycja kierowcy ułatwia poruszanie się w ruchu miejskim. Do napędu użyto Fot. R. Polit: silników benzynowych dobre opinie zbiera jednostka o pojemno¶ci 1,6 l, a z diesli – 1,7 CDI. Serwisowanie i naprawy klasy A s± do¶æ drogie. silników benzynowych o pojemnościach 1,4 1,6 i 1,9 litra i mocach odpowiednio 82, 102 i 125 KM oraz dwóch turbodoładowanych silników wysokoprężnych wykonanych w technice common rail o pojemnościach 1,6 oraz 1,7 litra i mocach 60 i 90 KM. Silniki są mocną stroną tego modelu.
Zawieszenie ma wyraźnie twardą charakterystykę. Pojazd na autostradach zachowuje się stabilnie, lecz na nierównych polskich drogach jest trudny do prowadzenia, a zawieszenie nie zapewnia wysokiego komfortu podróżowania.Fot. R. Polit: Zalet± auta jest przestronne wnêtrze.
Eksploatacja
Samochód ma bardzo wypełnioną przestrzeń w komorze silnikowej. Dostęp do wielu zespołów jest utrudniony, niektóre operacje można wykonać dopiero po demontażu jednostki napędowej. Wymiana żarówek reflektorów odbywa się przez specjalne otwory wykonane we wnękach kół. Podczas wykonywania tej czynności trzeba się mocno natrudzić i ubrudzić. Obsługa serwisowa jest kosztowna, typowy przegląd z wymianą oleju to wydatek rzędu 1160 złotych. Zamontowany w samochodzie elektroniczny „asystent Fot. R. Polit: Bagażnik ma objętość 350 l. przeglądów” nie przedłuża zbytnio okresów między przeglądami, ponad deklarowane 15 tysięcy kilometrów. Podczas sześcioletniej eksploatacji samochód A 160 w topowej wersji Avantgarde psuł się jak pospolity pojazd. Często wymieniano łączniki przedniego stabilizatora, bardzo często przepalały się żarówki świateł mijania. Po przebiegu 50 tysięcy popsuł się wentylator chłodnicy i łożyska kół tylnych, po 80 tys. km uszkodzeniu uległa sprężarka układu klimatyzacji oraz alternator, po 120 tysiącach wymieniono Fot. R. Polit: Jakość wykonania wnętrza odbiega nieco od poziomu reprezentowanego przez wiêkszych przedstawicieli marki. Drzwi bagażnika od nowości zamykały się zbyt ciężko i hałaśliwie. Tej usterki serwis nigdy nie naprawił. Części zamienne do tego samochodu są drogie, a zamienniki są rzadkością.
Ostatnia aktualizacja: 14.01.2012 14:10:48
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych