Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Peugeot 205 Winner
»
Historia zakupu i zmian dokonanych dotychczas (2013rok).
Wpis w blogu auta
Peugeot 205
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2695 razy
Data wydarzenia: 01.01.2013
Historia zakupu i zmian dokonanych dotychczas (2013rok).
Kategoria: zmiany w aucie
Rok zaczął się PECHOWO:/. W Styczniu wpadnięciem w poślizg i uszkodzeniem zderzaka i błotnika prawego.
W marcu pękła mi przednia szyba od kamyszka, fabrycznie dymiona na brązowo, musiałem szukać nowej. Znalazłem tylko jedną sztukę, ciemna nieoryginalna= w Nordglasie, w przystępnych pieniądzach czyli około 200zł z montażem mnie to wyniosło.
Nie mam nawet zdjęć, po tych akcjach bo szkoda wspominać. Pech jak nic.
Do tego zawieszenie zrobione na zamiennikach w 2011 zaczęło się sypać.
Auto jeździło z przytrytowanym zderzakiem, zgwałconym prawym błotnikiem i z pogniecionymi drzwiami, jakiś wandal pociągnął mi maskę z buta był to chyba najgorszy okres dla mnie i dla autka, pechowy 2013.
Ale zaskoczyło spalanie po wymianie oleju, termostatu i wywaleniu katalizatora.
Efekty były takie że robi teraz autko 100km po mieście za 35zł w stylu ecodriving
35zł / 5,30zł litr = [6,6 l/100km] po mieście!!
A w trasie ostatnio zrobiłem 127km za 35zł
6,6 litra za 35zł = 127km to wychodzi jakieś [5,2l/100km] w trasie!! w trzy osoby nie więcej niż 90kmh
W zeszłe lato spalanie miałem średnie około 7l/100km, w mieście 8, a w trasie około 6 litrów, ale wtedy zamontowany był jeszcze katalizator i stożek ze słabym nawiewem zimnego powietrza.
Grudzień 2013
Na osłodę dostałem od narzeczonej na Mikołaja skromny upominek (za 50zł)
I siłę żeby robić to auto i je uratować od kasacji.
W grudniu był mały zastrzyk gotówki, nagle udało się dostać drzwi bez rdzy gdzie szukałem prawie rok i wszystko było pordzewiałe. Moje drzwi były do niczego i wszystko co oglądałem wyglądało podobnie.
Z rozbieranego auta na części kupiłem parę drzwi, maskę, błotnik i gril, nawet pod kolor co nie było celem :clap: Niestety wysyłkowo z drugiego końca Polski ale są
Na tył wleciały używane amory KW różowe, od gwintowanego zestawu dedykowanego do P206 na tulejkach z poliuretanu Amory po regeneracji w serwisie sportowych zawieszeń.
Zrobiło się twardo, ale dla starej podmęczonej już życiem belki za twardo, bo mi te amorki ją zabiły. Zgięła się rura belki i zerwało jedną poduszkę, zapewne przez to że belka w 1.1 nie miała w środku stabilizatora.
Znów na forum znalazłem u kolegi w Radomsku tanią belkę od 1.4 okazało się że ma stabilizator w środku więc bez wahania pocisnęliśmy z bratem do kolegi po nią.
To już drugi "kolega" który upala i remontuje kultowe 205 Rallye 1.3:D
Więc pogadaliśmy, posłuchaliśmy muzyki pięknych gaźników i ryczącego wydechu, dobiliśmy targu i w drogę do domu z beleczką i z kilkoma innymi gratami.
Zacząłem powoli składać dziada.
Lista rzeczy która została zrobiona:
- Linki ręcznego nowe,
- Belka używka w dobrym stanie ze stabilizatorem,
- Nowe szczęki hamulcowe,
- Nowe cylinderki,
- Nowe tulejki belki,
- Amory KW tył+poliuretan,
- Nowe wężyki hamulcowe pod podwoziem,
- Nowe wahacze przód,
- Sanki z XS plus stabilizator XS,
- Nowe górne mocowania MCPersona, czyli łożysko i poduszka,
- Nowe końcówki drążków kierowniczych,
- Nowe gumy stabilizatora,
- Nowy olej w skrzyni Total + simerringi półosi,
- Półośka prawa wymieniona na sprawną,
- Nowe nakrętki półosi,
- Cięgna zmiany biegów przerobione na unibal, (wreszcie skrócony drążek nie wadzi o fotel i cięgna nie spadają),
- Nowe zamki drzwi plus regulacja,
- Jeden ogranicznik drzwi bo nie było,
- Włącznik krańcowy drzwi,
- Para drzwi bez rdzy pod kolor,
- Maska bez rdzy od spodu, również pod kolor,
- Prawy błotnik pod kolor,
- Grill pod kolor nie połamany,
- Zderzak przedni + nowe mocowania z nierdzewki,
- Migacze pomarańczowe,
- Nowe żarówki, naprawione podświetlenie tablicy tylnej,
- Tarcze przednie nacinane Hart plus nowe klocki,
- Inne zaciski ze sprawnymi odpowietrznikami,
- Lusterka zmienione na takie z wihajstrami,
- Naprawione spryskiwacze bo się zapchały,
- Stożek Noname Out, wrócił filtr zwykły w puszce,
- Nowy magiel Lauber,
- Nowe wycieraczki Alca plus zimowy płyn spryskiwaczy,
- Wstawiłem welurowe kubełki z rozbitego czarnego XSa bo oryginalne ze zniczem są trochę podarte na boczkach,
- Wleciały głośniki JBL GTO w półkę, radio Blaupunkt+zmieniarka,
- Wyprostowane alusy oryginalne Intry na lato.
-= Miały być też nowe opony Nokian H 185/55R14 na sezon letni, sprzedawca ze sklepu internetowego zapewniał że nie są starsze niż 36 miesięcy a to co przyszło to było z 2008r Szok normalnie, odesłałem to szybko potem boksowałem się miesiąc z nimi o pieniądze.
Kupiłem jeszcze w między czasie:
- Pasy czerwone z GTI/Rallye/Roland Garros (do wyprania).
- Dokładka GTI w lepszym stanie do pospawania w jednym miejscu, - Halogeny przeciwmgłowe Cibie w miętowym stanie tylko dorobić muszę ramki z nierdzewki,
- Szybki tył uchylne komplet,
Mam jeszcze w piwnicy:
- skrzynie XS/Rallye 14:60. :twisted:
- Lusterka z regulacją od wewnątrz.
Elektrykę szyb i centralny.
Ostatnia aktualizacja: 11.04.2014 10:50:38
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Musi być z Ciebie niezły przepieron.
Czekam na c.d. bo bardzo jestem ciekaw jakie są koszty takiej odbudowy
Do tej pory używałem Motostat, bez podejścia do AutoCentrum
Twój "pug" wygląda coraz lepiej i wielki szacun za ilość pracy i serca jakie w niego włożyłeś.
Życzę Ci by udało CI się go doprowadzić do takiego stanu jaki Ci się marzy
Klimę montowali tylko w najdroższych 205 limitowanych Griffe i Gentry. Te autka miały kubełki w pełnej skórze, klimę, grzane fotele często, ABS full opcja. Klima była dostępna jako opcja w latach 90tych ale żeby znaleźć zestaw do montażu kompletny to by trzeba szukać na forach Hiszpańskich, tam co druga 205, nawet golas, miała klimę
Do pełnego szczęscia brakuje jedynie klimy, ale pewnie i na to masz jakis plan.
Masz rację, trzeba dbać o "205", tak niewiele już ich zostało.