Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
IAA Frankfurt 2019 – Elektryczna propaganda i upadek motoryzacji
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 1906 razy
Data wydarzenia: 14.09.2019
IAA Frankfurt 2019 – Elektryczna propaganda i upadek motoryzacji
Kategoria: podróż
Spełniłem marzenie w sobotę ale podkreślę ze jest to tak duże zmęczenie że jazda samemu samochodem i powrót bez noclegu jest nie do ogarnięcia dlatego wolałem bezstresowa wycieczkę komfortowym autobusem.
Jednak chyba niepotrzebnie bardzo chciałem być już na otwarcie imprezy o godz. 9: 00 gdyż o tej porze sa tak wielkie tłumy że nic zobacz nie idzie. Wszystkie auta są oblepione ludźmi, o tym aby wsiąść do Audi RS6 czy Volkswagena ID.3 trzeba czekać pół godziny.
Całe targi są przesiąknięte ideą „elektryczności”. To jak propaganda za Adolfa który kazał robić: „armaty zamiast masła” i wszyscy się zgodzili. Teraz nowy Adolf w postaci UE i kanclerz Angeli wie najlepiej że wszystkim potrzebne sa auta „Bio” i „Eko” i żadne inne. I oni będą narzucać co jest dobre i co należy mieć w ofercie. Producenci aut nie robią modeli „dla klienta” takie jakich on oczekuje, które dają radość z jazdy, przyspieszenie, tylko modele które wpisują się w eko trend i najlepiej jak sa hybrydowe i elektryczne.
A głównym narzędziem Terroru elektrycznością staje się narodowa duma czyli Volkswagen który za kilka lat chce produkować aż 300 tys. aut elektrycznych i mieć po jednym modelu w każdym segmencie. O zgrozo czy znienawidzę koncern którego auta były radością całe moje życie ?
Czy będę kochał Volkswagena za 3 magiczne literki które sa wyjątkowe – TDI
Propaganda jest jak za Adolfa, ciemny lud to kupi, bogaci Niemcy już się podniecają na elektryki i ekologiczne 3 cylindrowe Astry i Focusy.
A ten cały ID.3 jest dziwny, nieco jak zabawka, mało poważny, nieelegancki, plastikowy i naprawdę niczego fascynującego w nim nie widzę. Nie jest przełomowy jak kiedyś Golf.
Podsumowanie trochę oryginalniej
1. Kto wystawił się najlepiej:
• Zdecydowanie Audi, piękna oprawa, modele eksponowane ciekawie, wiele konceptów i najwięcej premier
• Multimedialnie największe wrażenie robiły pokazy na stosiku Forda, ekrany w tym na podłodze
• Najwięcej modeli koncepcyjnych – elektrycznych pokazał Volkswagen, miał tez stoisko piętrowe
• Najbogatsze stoisko aut nietuzinkowych miała Alpina
2. Kto wystawił się najgorzej:
• chyba Opel, nie pokazał wiele, 4-5 nowych Opli Corsa
• Seat, znaczy Cupra, nie było Formentora
3. Trzy najpiękniejsze auta salonu:
• Kia XCeed - pierwszy kompakt Crossover i jaki duży i ładny
• Renault Captur - wygląd na piatkę
• Porsche Taycan - nie taka tandeta jak Tesla, niemiecki kunszt i styl na prąd
4. Trzy najbrzydsze auta salonu:
• Volkswagen ID.3
• Honda E
• BMW serii 7 i X7
5. Największe zaskoczenie wystawy:
• Jazdy próbne kilkoma elektrycznymi autami w tym Teslą (marka ta nie miała stosika)
• Prezentacja auta marki Polestar
• Brak sklepiku z gadżetami i odzieżą Volkswagena (był w Audi, w Oplu, Porsche, Lambo, Skodzie)
• Przyjazd Chińskich firm: WEI i drugiej która nawet nie wiem jak się nazywała
6. Czego najbardziej zabrakło:
• Mazdy, w tym CX 30
• Renault, Captur był tylko jeden
• Marki KIA – XCeed także był jeden plus auta do jazd testowych
7. Najgorsze zaobserwowane trendy:
• Oferowanie przez większość producentów w autach małych i kompaktowych silników 3 cylindrowych – o zgrozo, jakie to brzmienie, jaki wstyd
• Deska rozdzielcza w formie długiego ekranu, tabletu jak w prawie każdym Mercedesie i do tego ordynarne okrągłe nawiewy, taki sam tablet w Hondzie E
• Większość aut (tych silnikowo słabszych, czyli do 200 koni) nie posiada widocznych rur wydechowych tylko ordynarnie duże atrapy
• Zupełnie niezrozumiałe, brzydkie, pozbawione sensu i gustu nerki w Modelach BMW, w Nowym X1, Koncepcyjnym Z4 oraz X7 czy serii 7, ślepy zauważy że cos jest nie tak
• Wszyscy oferują hybrydy a żadna nie ma sensownego zasięgu na prądzie
Nie wiem czy to już tradycja ale nie rozdawano dla zwiedzających prawie nic, czasami można było zjeść przysłowiowego cukierka, katalogi dla zainteresowanych we Fordzie, W Kii, w Audi brak odsyłali do dealerów. To akurat rozumiem, pewnie ponad połowa z otrzymanych materiałów reklamowych ląduje w koszu. Zresztą nie o to jechałem aby zbierać katalogi, owszem kilka modeli mnie interesowało ale to nie te targi co w Lipsku kilka lat temu gdzie każda firma rozdawała tony prospektów reklamowych.
Czy wybrałem cos dla siebie ? Owszem jestem zafascynowany Audi Q3 Sportback, nie jest tak brzydkie i „czołgowate” jak konkurencja w postaci BMW X4 oraz Mercedesa, i jest znacznie ładniejsze od Audi Q3 tego „tradycyjnego”, już znanego. Jedynie drażniło mnie że na targi przywieziono jedną sztukę niezbyt ciekawej wersji „Edition One”.
Może nie jest tak bliskie mojemu sercu jak Jaguar e-Pace ale niestety on chyba nie byłby dobra decyzja zakupowa na lata.
Do tego zakochałem się w Renault Captur chociaż nie jest to auto dla mnie. Wizualnie to ideał, do tego ma silniki 4 cylindrowe 1.3 jako drugie w domu lub na dojazdy do pracy super sprawa. Znając ceny „francuzów” za 6 lat będą dostępne za grosze.
Czy pojadę w przyszłości na targi do Frankfurtu ? Chyba nie bo drażni mnie to że tyle było aut elektrycznych które mnie niezbyt interesują a hybrydy o ile są co uważam za ciekawe mają realnie śmieszny zasięg na prądzie, podają 70 do 50 kilometrów co realnie należy odczytywać jako 50 oraz 35.
Poza tym auta elektryczne maja śmieszny zasięg i nie dają radości z jazdy, nie wydają dźwięku silnika tak bliskiemu fanom motoryzacji, nie posiadają skrzyni biegów. Do tego są strasznie drogie. Hybrydy zresztą także bo np.: Opel Grandland X Hybrid kosztuje ponad 50 tys. Euro a za taka kasę wolałbym wymienione Audi Q3 Sportback ze 190 konnym dieslem.
Ale mogę powiedzieć jedno „Zaliczyłem Frankfurt” i … poczułem jak upada wspaniała motoryzacja która nas pasjonuje.
P.S. Wybaczcie za jakość zdjęć, robione aparatem a nie telefonem ale na szybko, ujęcia słabe, poucinane ale takie tłumy że chyba pół godziny przed zamknięciem imprezy można było cokolwiek sfotografować
Ostatnia aktualizacja: 23.09.2019 18:49:46
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Cytuje za samar.pl:
"Według organizatorów jesiennego salonu motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie nad Menem, tegoroczną edycję wystawy odwiedziło łącznie ponad 560 000 osób.
Przypomnijmy że w ramach poprzednich edycji wspomnianej wystawy samochodowej w roku 2017 doliczono się około 810 000 zwiedzających, natomiast w 2015 frekwencja przekroczyła nawet 900 000 osób.
Na chwilę obecną nie wiadomo zatem, czy odbędzie się kolejna edycja frankfurckiej wystawy branżowej AD 2021, a jeśli tak – to w jakim miejscu oraz według jakiej koncepcji".
Czyli nie mylę sie, zainteresowanie wystawą spada bo promują auta brzydkie, drogie, eko emisyjne i oferują nie to co chce konsument i pasjonat motoryzacji ale to co narzuca reżim Unijnego terroru.
Polestar, cóz nie przyjrzałem się, ot taka ciekawostka i znów na prąd.
Trudno bylo cos dokładnie obejrzec wsrod tych tłumów
A co masz do powiedzenia na temat Polestar'a???
Jest to jeszcze Volvo czy chiński trampek?
Ale chytrzy producenci muszą mieć zysk, uderzy to w posiadaczy aut
Należy pamiętać, że to wszystko nic nie da jeśli inne rzeczy bardziej trujące są niż auta, to co z kominów i odpadów przemysłowych nie jest mniej istotne, ale łatwiej karami i przepisami zmuszać zwykłych kierowców do zmian i producentów aut do kierowania się głównie przepisami a nie potrzebami i gustami nabywców.
Jednak takie coś uwielbiam, tylko szkoda, że dostawczakiem z toną na pace:
https://youtu.be/ZyRDfs-UWRc
Fajnie się jechało...
Do tego prowadze tryb życia jak kura, 6 dni wstaję o 5.00 a idę spac 22.00 bo spioch jestem.
Kiedys jak miałem biedę w PL narażałem sie i auto jadac 1600 km na winobranie do Francji. Mówiłem ze go przygoda ale chciałem zarobic. Jak teraz pomysle ze za głupie 3000 czy 4500 zł mogłem rozwalic wtedy 3 letniego Golfa bo 2 razy było groźnie. Raz iostre hamowanie a raz praewie przysnąłem.
Cóż, życie. Teraz ostra jazda to tylko gdy jest zagtożenie życia, rodzina potrzebuje pomocy lub chodzi o zdrowie.
Taki juz "leszcz" się zrobiłem
Poza tym zawsze mam problemy z urlopem, za duzo zajęc, prac i zobowiązań a każde wolne dni to chęc jazdy do rodziny bo uczuciowa bestia ze mnie.
Tak mnie wzięło na wylanie żalu.
Za to ze tak musze, no i chcę nuenawidze wiadomo czego... ale dam radę bo mam upór i ambicję
Marcin jedtes bardziej odważny i przebojowy i życze Tobie powodzenia
Ta idea jest dla kasy i przyjmie się w bogatej Europie Zachodniej.
Ale obywatel ma prawo wyboru i chorzy decydenci nie maja prawa narzucic mi czym mam jezdzic.
Chyba ze podwyzsza opłaty, podatki a ropa bedzie znacznie drozsza od benzyny.
W Polsce jej cena jest chora i sztuczna, w Niemczech ok 20-25 centów taniej niz bezołowiowa.
A mozna auto zarejestrowac tam gdzie nas nie przesladują
Ale nie pojade do Paryża i Genewy bo za drogo i za daleko. No chyba ze strzelę sobie wypad 3 dni tanim lotem do Paryza w czasie targów. No ale w tym czasie loty będą najdroższe no i moja 2 połówka nie zdecyduje sìę przy okazji na targii.
Abo zwiedzanie albo auta.
W Polsce Poznań chyba przebija Warszawę choviaz ta tez oferuje ciekawe targi.
Tylko termin 2 tygodnie przed Wielkanocą powoduje że wole do Polski przyjechac na kilka dni na Święta niz na Targi.
A ta pseudo eko "elektryczna szajba" mnie drażni ale prywatnie olewam to i stawiam jak zawsze na mocnego diesla, on jest tez eko z normą Eufo 6 d
W Ptak Expo jest nie tylko Warsaw Motor Show ale i wiele innych. Mają portal i są na FB. Gwarantuję Ci wielkie hale wypełnione autami po brzegi.
https://youtu.be/7D1k1s-qjrs
No ale kocham auta i raz na rok, dwa muszę gdzies jechac aby wszystkie nowosci ogarnąc i poznać
Zdjęcia zazwyczaj robię znacznie lepsze jak są warunki
Co ważniejsze chce zachować zdrowy rozsądek i pokazać jak piorą nam mózgi. A Volkswagen zauważam że coraz bardziej się pogrąża także w moich oczach.
Chyba trzeba będzie zmienic markę na Audi
Po drugie: Marku - zrobiłeś wpis jak na nasze amatorskie możliwości niemal jak żurnalista! . Ten kto widzi wystawę, ma potężną przewagę od strony tzw. wrażeniowej. Co więcej, spełniłeś marzenie, by odwiedzić Targi. Mnie brakuje determinacji...
A poza tym racja, motoryzacja się mocno uniformizuje... Za mocno.
Premiera Golfa 8 juz 24 października w Wolfsburgu. To będzie taki oszpecony Golf 7, wydłużony i z wnętrzem jak tabletowóz, taki cyfrowy dziwak.
W przeciwieństwie do ID.3 drogiego i dostępnego od czerwca 2020 Golf 8 będzie sprzedawał się od jesieni i to pewnie bardzo dobrze
Renault to wiem jak jest, do tego po 5 latach trzeszczy jak grzechotka. Ale Capturów w Niemczech jest bardzo dużo. Chyba takie złe nie sa