Wpis w blogu auta
Seat Ibiza
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 668 razy
Data wydarzenia: 14.05.2016
Ibiza w sanatorium
Kategoria: serwis
Od roku zaszła zmiana w stylu używania Ibizy i przynajmniej w moim mniemaniu zacząłem pokonywać olbrzymie ilości kilometrów. Średnio miesięcznie robię 2500-3000 km. Co za tym idzie zużycie autka nieco przyspieszyło, pomimo jeszcze całkiem niewielkiego przebiegu.
Przyszedł więc czas na wypad Ibizy do sanatorium, bo już nieco nawalało jej w stawach, a i wymiana wszystkich płynów by się przydała.
Tak więc auto zostało odstawione do mechanika na wymianę płynów + naprawy zawieszenia. Niestety jak to zazwyczaj nie obyło się bez niespodzianek, zostało wykonane:
Wymiana wszystkich płynów:
- olej silnikowy,
- olej skrzyni biegów,
- olej układu wspomagania,
- płyn hamulcowy,
- płyn chłodniczy,
Dodatkowo filtry:
- powietrza,
- oleju,
- kabinowy,
Oraz naprawa zawieszenia:
- obie tulejki prawego wahacza,
- łożysko prawej kolumny McPersona,
- lewy drążek kierowniczy,
- ustawienie zbieżności,
- ogólny przegląd samochodu,
- odgrzybiona klimatyzacja,
Jak widać zakres prac był całkiem duży i poprzez niespodziankę w postaci łożyska amortyzatora i drążka przeciągnął się na dwa dni. Kosz też był znaczny, ale jak to dżentelmeni o pieniądzach nie będziemy rozmawiali.
Podsumowując serwis, wymiana oleju, płynu chłodniczego oraz hamulcowego była uzasadniona przebiegiem na nich pokonanym oraz wiekiem. Natomiast olej w skrzyni biegów i układzie wspomagania został wymieniony profilaktycznie.
W najbliższym czasie czeka mnie jeszcze tylko nabicie klimy i gotowy na kolejne 15 000 km
Dużo osób wypowiadało się, że zawieszenia od VAGa są pancerne. Jak widać na moim przykładzie to bujda. Tulejki lecą średnio co 20-30 tysięcy (lewa raz, prawa już chyba trzy), do tego oba sworznie też są już wymienione(prawy dwa razy). Porównując do tego delikatnego francuza (Renault Megane 2 sedan 1,6 PB) jest to wynik wręcz tragiczny bo tam przy podobnym przebiegu wymieniany był tylko jeden drążek (jeszcze na gwarancji) i jedna sprężyna, wszystkie elementy gumowe są fabryczne.
Pomimo tych wymian można powiedzieć eksploatacyjnych jestem dalej bardzo zadowolony z Ibizy i na razie nie zamieniłbym jej na nic innego, bo chyba nie znalazłbym auta prowadzącego się w miarę podobny sposób, z taką dynamiką przy spalaniu w lato 4,5, zimą 4,7 ON na 100km.
Wszystkim życzę szerokości.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Też muszę zajrzeć, bo zaczęło stukać na dużych nierównościach. Pewnie kolejny łącznik stabilizatora poległ. Nigdy więcej Delphi.
lokalne miejscowe są kiepskie lub tragiczne.
w miastach kanalizacja umieszczona w drodze, najczęściej po prawej stronie, więc i prawa strona zawieszenia cierpi mocniej.
najważniejsze, że pilnujesz i dbasz