Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Zafira 200KM OPC 2.0T + BRC » Idzie jesień - naprawa podgrzewania fotela była nieuchronna...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Zafira
  • przebieg 150 680 km
  • rocznik 2002
  • kupione używane w 2011
  • silnik 2.0 16V Turbo OPC
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 11146 razy
Data wydarzenia: 18.10.2011
Idzie jesień - naprawa podgrzewania fotela była nieuchronna...
Kategoria: awaria
Naprawy wymagała uszkodzona mata grzejąca GM 09270143.
W serwisie koszt samej maty 444 zł (a to tylko jedna z trzech mat w każdym fotelu) - za kawałek drutu oporowego, gąbki, tkaniny i kabelka?
Pytanie o całkowity koszt naprawy już nawet nie padło ;)

Podgrzewanie naprawione we własnym zakresie bez żadnych kosztów - poza kilkoma godzinami poświęconymi głównie na odkrywaniu jak się dobrać do wszystkich złącz i kabelków.

Naprawa polegała na przylutowaniu kawałka miedzianego kabla między uszkodzone końce przewodu grzejnego.

Gdyby ktoś borykał się z tym tematem, to warto wiedzieć, że przy kubełkowych fotelach Recaro są trzy maty - w oparciu, w siedzeniu i w wysuwanym podnóżku. Połączono je szeregowo, więc awaria dowolnej z nich powoduje, że podgrzewanie całego fotela nie działa.

Sprawdzenia mat można dokonać bez demontażu fotela.
Cały obwód sprawdzimy w kontrolerze (szare pudełeczko pod fotelem). Jeśli miernik wskazuje zwarcie między czerwonym a brązowym kablem to wszystkie maty są OK - chyba, że uszkodził się sam kontroler i w nim jest zwarcie, a nie przez grzałki zamykające obwód własnym, bardzo niskim oporem.

W przeciwnym razie: matę podnóżka sprawdzimy wypinając wtyczkę pod nim (kable: czerwony i czerwono-czarny). Zwarcie: OK. Oczywiście mierzymy na wtyczce OD STRONY PODNÓŻKA.

Mata oparcia podłączona jest szarą wtyczką z boku siedzenia. Zwarcie na stykach wtyczki kabla prowadzącego DO OPARCIA (czarno-niebieski i chyba brązowy). Zwarcie: OK.

Mata siedzenia: czarno-niebieski kabel wtyczki maty oparcia i czerwono-czarny kabel maty podnóżka (ale tym razem mierzymy na drugich częściach wtyczek - z kablem prowadzącym DO KONTROLERA). Zwarcie: OK.

Najbardziej prawdopodobna jest usterka maty siedzenia - tak jak w naszym przypadku.

Lutowanie skorodowanego przewodu grzejnego może być trudne - pomocna będzie pasta lutownicza, kalafonia a może oczyszczenia jakimś odrdzewiaczem? Na luty i gołe odcinki kabla grzejnego warto założyć koszulki termokurczliwe i/lub teflonowe.
Warto też przyłożyć się, zrobić wszystko porządnie i użyć w miarę grubego kabla, bo prąd płynący przez matę może mieć ponad 3-4A (40-60W). Kable należy dobrze skręcić przed lutowaniem by zminimalizować ryzyko kolejnej usterki.

WAŻNE: W razie konieczności rozłączenia głównych wtyczek fotela TRZEBA PAMIĘTAĆ O ODŁĄCZENIU AKUMULATORA, żeby nie strzeliły poduszki lub napinacze pasów!
Poza tym ich rozłączenie pierwszy raz może być kłopotliwe, bo zawierają czerwone i pomarańczowe zabezpieczenie przed wysunięciem - należy uprzednio je wysunąć.
W dużej, czarnej wtyczce należy od spodu wcisnąć zatrzask blokujący i trzymając go wysunąć wtyczkę.

Sporo zabawy jest też ze ściąganiem skóry. W razie potrzeby mogę spróbować co nieco wyjaśnić i opisać.

Przed rozpruwaniem fotela warto sprawdzić bezpieczniki 2 i 37 (Zafira A) oraz włączniki podgrzewania z potencjometrem.
Jeśli jeden z foteli działa, warto najpierw zamienić miejscami włączniki - jeśli po zamianie zadziała drugi fotel to oczywiście problem tkwi we włączniku i świetna zabawa z matami nam odpadnie ;)

WAŻNE: Przed podłączeniem akumulatora należy sprawdzić czy główne wtyczki fotela są prawidłowo podłączone i zabezpieczone czerwoną i pomarańczową blokadą - żebyśmy sobie błędu poduszki albo podobnych atrakcji nie zafundowali.

Potem pozostaje ustawienie zegara, zdjęcie blokady radia, odpalenie auta i już możemy cieszyć się podgrzewanym zadkiem :)

A
Ostatnia aktualizacja: 09.11.2011 13:12:16
Dodano: 10 lat temu
W Łodzi zdaje się jest firma która naprawia takie usterki. Widziałem ich w TVN turbo, nazywała się MMAudio.
Dodano: 12 lat temu
a czy zna ktoś kogoś kto by się naprawy tego podjął i nie zdzierał gdzie z takim schorzeniem można się udać i ile taka naprawa by kosztowała?? z góry dzięki za odp.

woj. opolskei
Dodano: 13 lat temu
Świetny poradnik!
Dodano: 13 lat temu
Do mariow44: Istotnie do zimy M i jej auto prawie przygotowane, ale robota z podgrzewaniem należała do męskich zadań stąd podpis A (bo konto prowadzimy wspólnie, a jak trzeba odpisać, to M znowu śpi ;) )
Dodano: 13 lat temu
Nie ma przebacz ale w zimie w musi być ciepło [zlosnik]
Dodano: 13 lat temu
Do MAXIS: Czyli jeszcze oponki i jesteś do zimy przygotowana:)
Dodano: 13 lat temu
Do mariow44: Przy odrobinie cierpliwości da się naprawić.
A z podgrzewaniem zadka to niezły patent zwłaszcza dla alergików bo szybko się nagrzewa i nie trzeba gorącym powietrzem się ratować, żeby nie marznąc.

Poza podgrzewaniem ten egzemplarz ma "Quickheat" (System szybkiego nagrzewania z grzałką 1kW - coś jak Webasto, tyle że elektryczne). Grzeje praktycznie zaraz po odpaleniu auta.
A
Dodano: 13 lat temu
No to jest już wyższa szkoła. Gratuluję.
Ja o dziwo nie mam takiego bajeru u sibie ale powiem Ci, że pomimo skóry, w zimę nie jest zimno w d...:) pozdro
Dodano: 13 lat temu
Wyższa szkoła jazdy! ;)
Dodano: 13 lat temu
Teraz żeby tylko nie poparzyć
Dodano: 13 lat temu
zawsze można kupić matę uniwersalną za 50zł z alledrogo i polutować sobie do kostek. Zawsze to prawie 10x taniej :D
Dodano: 13 lat temu
zawsze można kupić matę uniwersalną za 50zł z alledrogo i polutować sobie do kostek. Zawsze to prawie 10x taniej :D
Dodano: 13 lat temu
zawsze można kupić matę uniwersalną za 50zł z alledrogo i polutować sobie do kostek. Zawsze to prawie 10x taniej :D
Dodano: 13 lat temu
Do MAXIS: no tak M nie może tyłek marznąć
Dodano: 13 lat temu
Do anarchia99: Prawda? :)
Nie było wyjścia - M nie mogła przeboleć, że jej zadka nie podgrzewa tylko mój :)
Dodano: 13 lat temu
ale TY ZDOLNY JESTEŚ .....dobrze że z moim aparatem Ci tak nie poszło......teraz kupie sobie nowy.......
pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do mamlecz: Właśnie! To miejsce niestety nie jest przypadkowe. Wyraźnie nadwyręża się tam kabel podczas nieudolnego montażu u producenta - przy wpinaniu zatrzasków podtrzymujących tapicerkę na swoim miejscu.
A
Dodano: 13 lat temu
Też to robiłem, miałem przepalony przewód w identycznym miejscu :)
Dodano: 13 lat temu
Też to robiłem, miałem przepalony przewód w identycznym miejscu :)
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl