Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Kia Ceed » II przegląd i awaria turbosprężarki







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Kia Ceed
  • przebieg 56 002 km
  • rocznik 2009
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.6 CRDi
Dodano: 13 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 2889 razy
Data wydarzenia: 27.07.2011
II przegląd i awaria turbosprężarki
Kategoria: inne
Dzisiaj kolejny (drugi) przegląd gwarancyjny. Koszt 1000zł... trudno, trzeba przełknąć. Inny problem się pojawił: podejrzenie, że uszkodzona jest turbosprężarka, a to już koszt niebagatelny, bo ponad 5000zł. ASO chce wysłać sprężarkę do ekspertyzy czy uszkodzenie jest z winy materiału czy też kierowcy. 2 tygodnie ma to trwać, a zastępczego nie mają. Narazie się wstrzymałem, spróbuję jeszcze gdzieś indziej...
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Najciekawsze jest to, że w innym ASO stwierdzili, że taki lekki świst jest w normie, i nic złego się z turbiną nie dzieje... tego chyba będę się trzymać
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Cytat: "coś mi się zdaje że to jest mój ostatni diesel"
Coś mi się zdaje, że ja sobie nigdy w życiu nie zafunduję ani pierwszego, ani żadnego na ropę. Ja nie z takich, jak ten na końcu ostatniego zdania tego posta [los2]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Jutro jestem umówiony w innym ASO, zobaczymy co powiedzą. Nie jest to mój pierwszy diesel i wiem jak dbać o sprężarkę. Niestety w praktyce różnie bywa i zdarzy się zgasić silnik za wcześnie. No ale moim zdaniem takie podzespoły powinny mieć trochę lepszą wytrzymałość... Coś mi się zdaje że to jest mój ostatni diesel. Benzyna może droższa w eksploatacji, ale za to tańszy koszt zakupu no i wydaje się że mniej awaryjnych podzespołów.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do Burdoror: Ja się nigdy nie stosowałem do tych zasad i póki co nic się nie stało. Wiem, że źle robię ale zawsze mi się gdzieś spieszy i jakoś ucieka mi ucieka z głowy aby chłodzić.

A co do turbo w Oplach to jak się nie mylę to na AwC też ktoś narzekał, tak więc coś mają nie tak.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Masz sobie coś do zarzucenia?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
W pierwszej kolejności to do wymiany ASO
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
do wymiany? zgoda! ale aso w pierwszej kolejnosci
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Turbinke mozna uszkodzic na wiele sposobow, moze cos dostac sie z turbo inlet pipe i spowodowac takie uszkodzenia:


POwodzenia z walka, ale w nowym ASO.

0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do murphy6: Moze byc wada fabryczna, jak i zle uzytkowanie :)
Nigdy nie startowac od razu, na zimnym silniku - to samo przy gaszeniu - odczekac, az sie silnik ostudzi i dipiero wylaczac. Jak komus nie chce sie czekac, moze zakupic turbo timera :)

Tez sie uczylem i zazwyczaj stsuje sie do zassady, startuje, jak obroty spadna do 850, a gasze po 1 minucie od zaparkowania (w tym czasie mozna wyjac torbe z bagaznika, wyrzucic butelki, podrapac sie po uchu... Idzie sie przyzwyczaic.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Chociaz powiedzieli ci, co moze byc z nia nie tak? Lopatki polamane, poobcierane, dymi? Jesli masz im zostawic samochod, to chociaz wiec, dlaczego -jakie maja podejrzenia? W koncu stwierdzili, ze turbo moze byc beee.
Samochod na gwarancji, chca zabrac ci na 2 tygodnie i bez zastepczego?

Zmien ASO jak najpredzej.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
co ty jej zrobiłeś? przebieg nieduży ;>
Ja jeżdżę i jeżdżę ;]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do V-Power: A jest tam 1.8? Z tego co mi wiadomo to jest 1.6 i 180 horse pała.[los2]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do murphy6: jaki silnik, 1.8 [los] ?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do V-Power: W nowej Insigni znajomego padła po 10 tys, więc tu i tak jest nieźle.

0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Jak to nie dają auta zastępczego ?! Nowe auto tak mały przebieg i awaria turbiny oj nie dobrze ;/
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Nowa furka i takie problemy? Masakra...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Jak dla mnie drogo liczą zarówno za przegląd jak i za turbosprężarkę...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Trochę szybko się te turbo skończyło. Ja mam nadzieję że moje pożyje ponad 100tyś, wiem nadzieja umiera ostatnia.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Spróbować nie zaszkodzi, ale nie odkładaj tego na później!
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
2 tyg bez samochodu zastępczego w czasie gwarancji?? Na Twoim miejscu bym "rozniósł" w salonie tych idio*tów!
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Nie doktoryzowałem się w turbo sprzęcie ale 95% wina kierowcy, 4% exploatacja zła począwszy od za rzadko wymienianego i złego oleju, 1% winny materiał i wykonanie;-) Podobno tak to wygląda. Bo to proste urządzenie jest i w zasadzie cała obsługa to smarowanie odpowiednie i "nie gasić silnika z gorącą turbiną".
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
To cóż to za ASO? Chyba masz gwarancję na 7 lat(wg reklamy). Zmień stację obsługi. Czasem warto.
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów. https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/ Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
23 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
28 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie