Wpis w blogu auta
Fiat Bravo
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 840 razy
Data wydarzenia: 23.10.2015
II rok
Kategoria: obserwacja

![[bajer] [bajer]](/imgs/emoticons/bajer.gif)
Wyświetlacz aktualnie pokazuje 109.213 km - jakby nie liczyć zrobione kolejne 55.768 km od pierwszej rocznicy (53.445). 2.300 więcej, ale generalnie można uznać, że na tym samym poziomie.
W sumie 24 miesiące eksploatacji na takim poziomie skutkują kosztem ogólnym w kwocie 70.785 zł (37.986/32.799 r/r). Gdzieś we wrześniu koszty przekroczyły wartość zakupu auta. Na wachę poszło 50.819 (71,79% całości) w 178 postojach pod dystrybutorem (26.655/24.164, 89/89 r/r). Średnie spalanie wg. tutejszego dziennika kosztów odnotowuje tendencję spadkową i aktualnie wynosi 8,48 l/100. Jak widać przejechałem więcej, a wydałem mniej - zasługa niższych cen paliw i mimo wszystko trochę częstszego niż w pierwszym roku wycierania się po DK/DW zarówno u nas, jak i na SK i w CZ.
Serwis to wreszcie tylko dwa przeglądy (60 i 90) oraz dwa razy żarówki (mijania i postój). Co prawda jeszcze w listopadzie ub.r. kończyła się sprawa wycieku oleju, ale od tamtej pory w ASO bywam tylko dla przyjemności i "obowiązku"

Wydatki pozostałe to 16.704 zł (10.634/6.070 r/r). Duża różnica na korzyść właśnie zakończonego wynika z mniejszego ubezpieczenia oraz niekupowania (jak na razie) opon czy mimo wszystko trochę rzadszego używania naszych płatnych autostrad

Patrząc na powyższe wreszcie jest tak powinno być. Śmigam bezproblemowo, nic nie puka, nic nie trzeszczy. Wnętrze jak nowe. Zewnętrznie jest parę odprysków czy rys, ale to jest nieuniknione. Koszty spadają, średnie spalanie też - czego chcieć więcej
![[cool] [cool]](/imgs/emoticons/cool.gif)

![[los2] [los2]](/imgs/emoticons/los2.gif)
![[hihi] [hihi]](/imgs/emoticons/a/hihi.gif)
Co by nie mówić jestem naprawdę zadowolony z wyboru Fiata i z optymizmem patrzę w przyszłość

![[hihi] [hihi]](/imgs/emoticons/a/hihi.gif)

Najnowsze blogi
Dodano: 10 godzin temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
16
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
25
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie
nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Miesięcznie rzeczywiście mniej wydajesz, jednak ogólnie Twój jest zdecydowanie droższy, a przejechałeś 40 tys. mniej... Na sam serwis wydałeś prawie 4 razy więcej
Jak tak patrzę na koszty użytkowników diesla, to nie Ty jeden oszczędności z mniejszego spalania konsumujesz w serwisie
Co ja zrobię, że nigdzie indziej mnie nie chcą, a jak byłem w urzędzie, to powiedzieli, że z moim wykształceniem nie ma ofert
A co do kosztów, to aż zajrzałem do Ciebie i powiem Ci, że wcale też masz niemałe
Podwójne espresso będzie godnym toastem
Oby
Ja teraz to i na spocie wypijemy
Nieznane są wyroki...
Mam te same odczucia
Dziękuję & wzajemnie
Ale kawę pijesz
Wiem, że moda, ale jakoś nigdy nie goniłem za trendami. Nie powiem, zainteresował mnie Kadjar, ale Małżonka widząc go na żywo stwierdziła, że jest bez wyrazu. Sam też doszedłem do podobnych wniosków widząc kilka w ruchu. Także jednego mam z głowy
Toyota raczej nie. Jednak pewnie Cię zaskoczę, ale aktualnie z dużym zainteresowaniem zerkam na Octavię kombi RS. Może nawet w TDI...
To tylko podsumowujące cyfry
Gdybym szukał oszczędności nie kupowałbym drugiej turbobenzyny, tylko rozważyłbym coś klasycznie wolnossącego i wtedy LPG albo w ostateczności diesla
Mimo wszystko akceptuję jego konsumpcję i związane z tym wydatki - jak to mówią: "Turbo pije, turbo żyje"
Niech pomyślę... Martina Franza Toyota RAV4?
Do Maarten73:
Czysta
But
Natomiast jeśli ktoś jeździ więcej niż 30000 km rocznie to ta instalacja LPG jest zasadna.
Według moich wyliczeń przy instalacji LPG płaciłem minim 40% mniej za paliwo, a w porywach dochodziło do 48&.
W poprzedniej Octavi koszt palwa wynosił sporo poniżej 0,18 zł za 1 km, natomiast w Obecnej trudno będzie osiągnąć wynik ponizej 0,27 złotych za 1 km.
POZDRAWIAM
Przyłączam się do wypowiedzi luckyboy, założenie dobrej instalacji LPG nie osłabi silnika a da znaczne oszczędności na paliwie.
POZDRAWIAM
Też tak uważam