Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mitsubishi Lancer Misia
»
Instalacja gazowa BRC Sequent 24
Wpis w blogu auta
Mitsubishi Lancer
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
DOSYĆ DOKŁADNE DANE:
od czasu zamontowania instalacji LPG
na benzynę wydałem dokładnie 473,30 zł,
kupiłem za to 88,53 litra Pb,
co daje średnią cenę litra ~5,346 zł.
Przed zamontowaniem instalacji czyli w 1,5 miesiąca i 1240 km:
wydałem na Pb 569,22 zł,
kupiłem za to 110,68 litrów paliwa,
czyli średnia będzie koło ~5,143.
#sam się zdziwiłem, że tak mało Pb z instalacją LPG.
Gaz:
wydałem 2902,21 zł
za to kupiłem 1082,32 litrów
więc średnia cena wynosi ~2,68.
ostatnie tankowanie na 11828 km, ale na instalacji LPG 10588.
Spalanie PB wychodzi mi ~1,52, ale od początku posiadania samochodu. Licząc Pb spalone tylko z instalacją wychodzi średnio przez cały okres użytkowania instalacji ~0,836 l / 100 km.
LPG spalone jak wyżej ~10,22, z tym, że pierwsze tankowanie do pełna (29,98 l) trzeba odliczyć i wychodzi ~9,94 l / 100 km.
Porównanie kosztów:
przed instalacją: 569,22 zł / 1240 km * 100 = ~ 45,91 zł / 100 km
z instalacją: 473,3 zł + 2909,21 zł |liczę całość tak jakbym to już spalił| / 10588 km = 31,947 zł / 100 km.
Teraz gdybanie:
gdyby ceny Pb i LPG spadły do moich średnich cen (a wiadomo że tak nie będzie) to:
różnica kosztów na 100 km: ~13,963 (o qqqqq, ale mało),
cena instalacji z montażem 2500 zł,
2500 / 13,963 * 100 = ~17904 km.
ciekawe co mi to wyszło (właśnie mi się winko skończyło).
może mnie ktoś sprostować, bo już mi się literki i cyferki mylą.
NIC poza tym do instalacji nie dołożyłem.
To ważny argument, koło i butla też ważą więc, spalanie większe na LPG. Przy benzynie tej wagi nie ma.
Dodaj do tego od czasu do czasu wymieniane filtry, gazownika, droższy przegląd, reduktory, parowniki, wtryski i wymianę butli - jeśli kupujesz LPG po kimś lub przywiązujesz się do aut na >10 lat
Poza tym mając LPG permanentnie wozimy koło w bagażniku. U nas dojazdówka to 16" - zajmuje sporo miejsca :/
Gdyby nie to, że dostaliśmy LPG w spadku to nie wiem czy auto nie zostałoby na Pb?
A
z grubsza:
koszt na pb 50 zł
koszt na lpg 30 zł
taniej 20 zł
2500/ 20 * 100= 12500 km, żeby wyjść na 0.
z grubsza 2:
koszt na pb 42,5 zł
koszt na lpg 30 zł
taniej 12,5 zł
2500/ 12,5 * 100= 20000 km, żeby wyjść na 0.
Różnie to może być jak widać.
Wg. mojej kalkulacji jeżdżąc 15 kkm rocznie Twoja instalacja zamortyzuje się po niecałych dwóch latach.
Większość z nas daje się złapać na hura-optymizm z oszczędnością na LPG, ale ci, którzy stosunkowo mało jeżdżą, mają w miarę ekonomiczne auta i myślą o ich zmianie co 2 lata raczej nie zaoszczędzą nic
A
Ja policzyłem, że moja zwróci się po 13312 km, jeśli będę jeździł dalej tak jak do tej pory, a przejechałem już ponad 11kkm.
U nas od 5 lat i 62 tys. km spisuje się wyśmienicie BRC Sequent24 z pomarańczowymi wtryskami - wtedy nie było jeszcze czerwonych. Też założona przy 86 tys.km.
Spodziewaj się zużycia LPG ~7-13l i jeśli pokonujesz raczej krótkie dystanse to dodatkowo ~1-2l Pb/100 km. Jeśli jeździsz >10-15 tys. rocznie to zabawa miała sens.
A