Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen Xantia Księżna » Irytujący problem chwilowo bez rozwiązania.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen Xantia
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1058 razy
Data wydarzenia: 24.11.2013
Irytujący problem chwilowo bez rozwiązania.
Kategoria: awaria
To już niestety kolejny raz kiedy w chwilę po "starcie" z niewyjaśnionych dotychczas powodów deska rozdzielcza informuje mnie o problemach.Wczesna i raczej niezbyt skomplikowana elektronika w Xantii potrafi czasami choć na chwilę włączyć sygnalizację czegoś tam a za chwilę wraca wszystko do normy.W tym akurat przypadku żarty się kończą.Chyba po raz trzecie w okresie jej posiadania,jakieś pięć minut po wyjeździe z domu moje lampki zabłysły pięknym czerwonym kolorem.Przez chwilę nic się nie dawało odczuć więc jechałem dalej.Po jakichś 500 metrach poczułem słabe wspomaganie na kierownicy a to świadczyło raczej o czymś poważnym.Tak się stało.Zaświniłem pewien odcinek ulic jadąc nimi bo cały omal płyn znalazł się poza autem.Z duszą na ramieniu dotarłem jednak do garażu a koniec trasy pokonałem już na ręcznym hamulcu i autem leżącym na glebie bez amortyzacji.Maska do góry i widzę wystającą jedną ze śrub przy pompie LHM-u!Po raz kolejny,chyba trzeci pękły dwie z trzech śrub jakimi pompa jest skręcona.Przyznam że mam to już tak opanowane że po godzinie auto ponownie miałem w pozycji do jazdy ale ...No właśnie pozostaje to ale.Mam dwie pompy [pomyśleć że jednej chciałem się pozbyć] i w miejsce tej z awarią założyłem drugą,wyremontowaną w wolnym czasie.Nie było by problemu gdyby nie fakt że od czasu pierwszego zdarzenia zarówno śledząc fora jak i samemu o tym pisząc nie znalazłem odpowiedzi ani nie ma nic w tym temacie.Co jest powodem pękania śrub?Dlaczego one i dlaczego akurat od pompy?Mają identyczną twardość jak oryginały i dodam że w zasadzie po każdym "strzale" śrub poza naturalnie płynem i jednym głównym oringiem nic nie muszę robić ale mam inne obawy.Wyjechać gdzieś dalej bez zapasowej pompy strach ogromny.Przyznaję że chwilowo jestem bezradny.Znikąd podpowiedzi i pomocy.Może tym razem ktoś po przeczytaniu podsunie jakiś pomysł.Jakaś przyczyna być musi.
Dodano: 11 lat temu
Do Erestes: Tak po prawdzie to w obu pompach wymieniłem już wszystkie śruby bo nie stosowałem zasady wymiany jednej czy tylko tych co pękły.Masz rację a ja dotychczas tego nie wiem jakie być powinny w oryginale.Może ktoś grzebiąc w pompie takie śruby założył bo takie miał.Trafiło na mnie i się ciągnie.Dziś na innym forum złapałem pewien trop i w najbliższym czasie sprawdzę to dokładnie.Ustalę też co występuje w oryginale a najgorsze to fakt że nawet w ASO w tym temacie nikt nic nie doradzi.Nawet nie że nie chce.Te modele już z salonów "wyjechały" i dziś ewentualnie całą pompę gdzieś można kupić podobnie jak uszczelnienia.Na hasło śruby rozkładają ręce a program jakim się posługują mam identyczny w domu!Myślałem że czymś lepszym dysponują.
Dodano: 11 lat temu
10.9 chyba. Zawsze możesz wpakować tam 12.9... Albo 8.8 - będzie mniej twarda, może nie pęknie.
Dodano: 11 lat temu
Czy ta sruba ktora pekla byla juz przez ciebie wymieniana?
Jesli ja wymianiales, to wymieniales na oryginal czy poprostu podpasowales taka co wyglada tak samo?

Pytam bo moze od poczatku nie byla oryginalna i byc moze ty zalozyles nie oryginalna w miejscu gidz epowinine znalezc sie odpowiednio dobray oryginal, ktory nie powodowalby takich problemow, co by czesciowo tlumaczylo fakt milczenia innych uzytkownikow modelu auta o tej przypadlosci.

Nie posowalbym sie do zmiany auta z tego powodu:)
Dodano: 11 lat temu
Do miroslaw998: Wyleczyłeś mnie z marzeń o hydropneumatyce i Xantii lub C5 :(
Dodano: 11 lat temu
Do darhad: I tu się zgadzamy.To na bank licho,tylko jak sobie z nim poradzić.Wbrew pozorom koszty ogólne tych zabiegów,zważywszy drogi LHM nie są małe pomijając naturalnie dyskomfort.Zazdroszczę trochę rodzicom,choć to tylko rok różnicy.Nie chcę zamieszczać specjalnie widoku pompy lecz myślę że są identyczne.No cóż,pozostaję chwilowo z "ręką w nocniku".
Dodano: 11 lat temu
Moi rodzice mają od 8 lat Xantię 1.8 tyle, że bez tego "i" na końcu. Rocznik 95. Jeszcze nie było takiego problemu jak Twój. Inna pompa tam jest, czy jakieś licho Cię prześladuje?
Dodano: 11 lat temu
Do Askaron: No niby mam znajomego tokarza ale co to zmieni?Mam do dyspozycji sklepy ze wszystkimi śrubami świata a więc mogę w każdej chwili kupić i założyć bardziej miękkie a tym samym sprężyste.Jak pisałem koledze wcześniej.Co wtedy pęknie skoro pęka raz za razem?Denerwuje mnie fakt że nikt o czymś takim nigdzie nie pisze.Jedna pompa,ok może mieć jakiś feler ale i druga?Co do płynu masz rację.Boli bardzo bo drogi.Mam tylko jedno wyjście?Pozbyć się samochodu?
Dodano: 11 lat temu
Do thinkpadder: 10.8 mają ale ja nie mam pewności czy to oryginały nawet mając dwie bo nie jestem pierwszym właścicielem.Ponadto tak sobie jedynie myślę że jeżeli jest taka tendencja do pękania to muszą jakieś naprężenia następować.Gdzie,z jakiego powodu?Wszystko na oko chodzi bez problemu.
Dodano: 11 lat temu
A te śruby to są 8.8, wzmocnione?
Dodano: 11 lat temu
Próbowałeś u jakiegoś ślusarza dorobić takie śruby z innego stopu mniej twardego, a bardziej sprężystego?
I podsumowując Twoje wszystkie dzienniki to ty chyba więcej zużywasz płynu do Hydro niż paliwa;p
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl