Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 3 » i-stop, czym to jeść?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 3
  • przebieg 2 500 km
  • kupione używane w 2009
  • silnik 2.0 MZR
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 2863 razy
Data wydarzenia: 12.11.2009
i-stop, czym to jeść?
Kategoria: obserwacja
Jak wielu pewnie się orientuje Mazda 3 w wersji 2.0 benzyna z manualną skrzynią biegów wyposażona jest w system i-stop. Systemy tego typu prowokują wiele kontrowersji i dyskusji, nie od dzisiaj przecież wiemy, że samochód najwięcej paliwa spala podczas rozruchu. Biorąc to pod uwagę systemy tego typu kłócą się z naszą podstawową wiedzą. Nikt niestety nie zadaje sobie pytania: a co jeśliby spróbować zoptymalizować proces rozruchu, tak, aby ilość spalanego w tedy paliwa była jak najmniejsza. Inżynierowie Mazdy zadali sobie to pytanie i stworzyli, podobno najlepszy, system start-stop na rynku. Ciekawostka polega na tym, że podczas zatrzymywania silnika np. na światłach silnik zatrzymuje się w ten sposób, że jeden z tłoków jest w suwie "tuż przed zapłonem" i korzystając dodatkowo z ciepłoty silnika wystarczy jedna iskra i jeden obrót rozrusznika ażeby przywrócić go do życia. Tyle teorii, ale jak to się sprawdza w praktyce? System działa bardzo szybko i sprawnie. Właściwie w sposób nieodczuwalny dla prowadzącego pojazd jak i pasażerów. Jest natomiast kilka rzeczy na które należy zwracać uwagę. W korku czasem 2x należy się upewnić czy opłaca się ruszać z miejsca lub puścić sprzęgło zatrzymując przy tym silnik. Podejrzewam bowiem, że zatrzymywanie silnika i sekundę potem odpalanie go na nowo nie wpływa korzystnie na spalanie. Generalnie wygląda to tak, że trzeba mieć świadomość, że się coś takiego w samochodzie posiada i należy brać na to poprawkę. Pewnego przyzwyczajenia wymagają też samoczynne rozruchy silnika gdy stan akumulatora zaczyna nie spełniać parametrów, u mnie na początku wywoływało to minimalne wzdrygnięcia. Chyba mózg musi się do tego po prostu przyzwyczaić. Podsumowując, mam nadzieje, że nie będzie się to psuć :).
Ostatnia aktualizacja: 12.11.2009 10:41:31
Dodano: 15 lat temu
Do An_stb: Dokładnie, zapomniałem o tym wspomnieć :)
Dodano: 15 lat temu
Co do i-stop to jedno uzupełnienie: System można wyłączyć, jeśli komuś nie odpowiada lub jeśli jego działanie jest nieuzasadnione (np. w korkach, które co kilka sekund wymagaja podjechania po kawałeczku). Co do mnie z jego działania jestem zadowolony.
Dodano: 15 lat temu
Ciekawe rozwiązania!
Dodano: 15 lat temu
Do kacz0r: Zdziwiłbyś się, przyzwyczaić się da i to bardzo szybko. Co do korków, to chodziło mi o takie które jednak jakoś tam posuwają się do przodu :).
Dodano: 15 lat temu
Czytałem wcześniej o tym systemie i wydaje się całkiem użyteczny. Akumulatory masz 2 tak?
"W korku czasem 2x należy się upewnić czy opłaca się ruszać z miejsca lub puścić sprzęgło zatrzymując przy tym silnik"
W korku można zawsze wyłączyć ;).

Ja bym się chyba nie przyzwyczaił za szybko, ponieważ praktycznie za każdym razem zrzucam na luz i puszczam sprzęgło.
Dodano: 15 lat temu
Bardzo ciekawe .Nic o tym nie wiedziałem, dzięki za te wykłady.Człowiek jak czyta to się uczy.Pozdrawiam.
Dodano: 15 lat temu
ciekawe
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl