Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Skoda Octavia BLACK MAGIC OCTAVIANKA
»
Ja jako pasażer w Black Magic Octaviance
Wpis w blogu auta
Skoda Octavia
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 821 razy
Data wydarzenia: 07.03.2016
Ja jako pasażer w Black Magic Octaviance
Kategoria: inne
Postanowiłem przewietrzyć autko i pozwolić znajomemu usiąść za kierownicą.
Co się nie robi dla ewentualnego przyszłego kupca?!
Ponieważ miał cięższą nogę i trochę pogonił autko, więc średnie zużycie paliwa od uruchomienia wyniosło wg komputera 9,2 l/100 km (można to zauważyć na filmiku) średnia prędkość 28 km/h.
Natomiast średnie zużycie od początku nie wzrosło i komputer pokazywał 6,6 l/100 km przy średniej prędkości 25 km/h.
Komputer trochę według moich wyliczeń zaniża zużycie o około 0,2 l/100 km.
Jazda cały czas w mieście Łodzi w tym 75% jazdy zimowych warunkach.
Filmik trochę chyba przydługi (pokazuje przejażdżkę znajomego po okolicznych ulicach Łodzi) i może nie których znudzić?!
Dla lubiących utwór Black Magick Women może być zachętą do jego obejrzenia ponieważ w tle prawie cały czas słychać ten utwór muzyczny.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Jak do tej pory, przerzucałem (starałem się, nie zawsze tak było z różnych powodów jezdnych) na wyższy bieg, jak obroty przekraczały 1500 obrotów, co się pokrywało z podpowiedzią komputera i instrukcją auta.
Obecnie postaram się bardziej uważnie przyjrzeć się tej sytuacji i jak będę w serwisie, to zagadnę o ten temat - tam wiele osób jeździ Skodą Octavia z podobnym silnikiem.
POZDRAWIAM
P.S. U mnie po przekroczeniu 2000 obrotów czuję, że silnik ma "za dużo" - postaram się jeszcze bardziej zwrócić na to uwagę i podzielę się swoimi spostrzeżeniami.
> wasz tok myślenia podchodzi mi pod jedną właściwą partię. Klapki na oczy i jazda
bardzo emocjonalny argument, szkoda tylko ze nie ma nic wspolnego z logika dyskusji
przynajmniej wiem z kim mam do czynienia
EOT
Do Wieslav Nie wiedziałem, że wcześniej jeździłeś oktawianką i masz takie wspomnienia. Może dla Wiesława wyprodukowali na zimę stulecia i ma takie doświadczenie.
Ja odniosłem się do tego wpisu i nie szukam gdzie indziej argumentów, ale wasz tok myślenia podchodzi mi pod jedną właściwą partię. Klapki na oczy i jazda. Niekiedy tak się nie da
Mam nadzieję, że ją trochę "przetrę" kiedy będę jechał do Jarocina, a następnie do sanatorium.
POZDRAWIAM
POZDRAWIAM
POZDRAWIAM
P.S. Tylko, że wtedy nic nie jeździło po ulicach!
Jeśli Ci chodzi o taką zimę, to na pewno w tym roku nie było - ale trochę śniegu było co możesz obejrzeć na już wymienianych blogach jak również mozna to obejrzeć w cyklu spaceru po Piotrkowskiej.
Tak jak piszesz: albo zostawiamy kasę na stacji benzynowej albo w serwisie
chcesz sie licytowac kto widzial bardziej gleboki snieg i czul nizsza temperature?
czy raczej dyskutujemy ze aktualne warunki mozna uznac w eksploatacji pojazdu jako zimowe lub nie?
przykre ze kiedy brakuje argumentow, zamiast ad rem jest ad personam
pozdrawiam
pozdrawiam
pozdrawiam
Do borge: Chyba nigdy nie widzieliście warunków zimowych i nie mam tu na myśli 5 cm. śniegu.
Przełączenie na wyższy bieg dokonuję przy obrotach powyżej 1500.
POZDRAWIAM
POZDRAWIAM
Nie uważam aż tak - że moje auto nie może być prowadzone przez dobrze mi znanego znajomego i to w mojej obecności.
POZDRAWIAM
Ja nie znam się na tym. Jeśli coś jest nie tak w pracy silnika - to chętnie o tym od Ciebie wysłucham i postaram się to wyjaśnić w serwisie Skody.
Za wszelkie uwagi i zwrócenie że coś jest nie tak będę bardzo wdzięczny!
POZDRAWIAM
Zimowy wyjazd Black Magic Octavianką
Zimowy wyjazd Skodą Black Magic Octavianka
a uwaga o zimowych warunkach dotyczyły spalania od początku jazdy autem do chwili obecnej.
POZDRAWIAM
> Ja szósty bieg włączam po przekroczeniu 65 km/h
wg mnie nie jest to do konca dobry pomysl, mam nadzieje ze Twoje 'staram sie' jest w granicach zdrowego rozsadku a nie slepo wg wskazan na panelu komputera
styl jazdy eco majacy na celu oszczedzanie paliwa moze byc szkodliwy dla samego silnika i ukladu przeniesienia napedu
niskie obroty silnika moga miec negatywny wplyw na kolo dwumasowe, sprzeglo, turbosprezarke, zawor EGR, filtr DPF, tlumiki wydechowe, hamulce
tez mam u siebie w aucie 6 bieg ale w Lodzi nie bardzo jest go gdzie 'zapiac'
jak to zrobie to obroty spadna do c. 1500 rpm i za chwile i tak musze wrzucic 5-tke
dla mnie takie dzialanie z uwagii na niskie wskazania zuzycia paliwa bez sensu
oczywiscie nikogo nie ucze, kazdy ma swoje przemyslenia, doswiadczenia, nawyki ale styl jazdy eco tak popularny dekade temu byl upowszechniany kiedy downsizing jednostek napedowych dopiero zaczynal powstawac, dzis jakby realia sie zmienily
pozdrawiam
> porównanie do warunków zimowych trochę mnie zdziwiło. Ktoś, kiedyś wymyślił
> termostat i on odpowiada za temperaturę silnika
dlaczego zdziwilo? wg Ciebie 'warunki zimowe' zachodza tylko wtedy kiedy sniegu jest po pachy a temperatura przy gruncie -20'C?
np. producenci opon zalecaja ich uzywanie kiedy temperatura powietrza spadnie do +7'C, ma to zwiazek z wlasciwosciami plastycznymi materialu z jakiego sa wykonane i ich zachowaniem zwiazanym z przyczepnoscia i zuzywaniem sie
co do termostatu zastosowales skrot myslowy, jest on tylko jednym z elementow majacych wplyw na temperature pracy silnika a poniewaz wczoraj w Lodzi temperatura powietrza nie przekraczala +7,5'C a astronomiczna pora roku to dalej 'zima', mozemy przyjac ze warunki sa zimowe : )
uzywasz dosc dlugo samochodu zeby wiedziec ze caly czas, wlasnie z powodu niskich temperatur zuzycie paliwa jest ciagle podwyzszone w stosunku do zuzycia kiedy eksploatacja odbywa sie w warunkach letnich i zaden termostat, nawet najlepiej pracujacy tego nie zmieni
pozdrawiam
zapewniam Cie ze silnik zasilany ON pracuje zupelnie inaczej
pozdrawiam
Nie jestem specjalistą i nie mam wiedzy o autach i nie wiele ich miałem.
Ale jeśli chcę wyprzedzić jakieś auto, to przeważnie obniżam bieg (według mojego rozeznania) ponieważ wtedy mam większe przyspieszenie.
W czasie wyprzedzania nie obserwuję komputera tylko zwracam uwagę na drogę.
Po zakończeniu wyprzedzania dopiero zwracam uwagę na komputer.
Obecnie przeważnie sam wyczuwam kiedy powinienem zmienić bieg.
Z podpowiedzi korzystam wtedy kiedy widzę, że na drodze jest spokój i mogę sprawdzić na komputerze czy prawidłowo wybrałem bieg.
Nie jestem niewolnikiem komputera.
POZDRAWIAM
P.S. Jeżdżę autem prawie 46 lat i odpukać nie miałem wypadku/kolizji (czego każdemu kierowcy, tego życzę) oraz nie zapłaciłem ani jednego mandatu. Gdybym skupiał się na wskazaniach komputera auta czy też wskazaniach GPS - to zapewne bym uderzył nie jedno auto lub wylądował np. w jeziorze co nie którym kierowcą się zdarza kiedy na ślepo jadą wg wskazań GPS.
Było na luzie. Włączył silnik aby zobaczyć jak pracuje i klapa była podniesiona.
Kamera była bardzo blisko i dlatego mocno mikrofon kamery ściągał dźwięk pracy silnika.
Jeśli jeszcze coś mogę wyjaśnić - to pytaj.
Trudno, aby wtedy włączył 4 bieg.
Natomiast jak jedziesz autem to silnika prawie nie słychać.
Natomiast znajomy nie zawsze przełączał dość szybko na wyższy bieg kiedy starał się przyspieszyć.
POZDRAWIAM
P.S. Jeśli Cię coś niepokoi, to chętnie to wysłucham aby udać się z tym do serwisu Skody. Będę bardzo wdzięczny za każdą uwagę!