Wpis w blogu użytkownika
JoeBo
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 6099 razy
Data wydarzenia: 18.02.2011
Jak rozpoznać prawdziwy przebieg?
Kategoria: inne
Na co zwracać uwagę, gdzie i jak patrzeć, jak odczytywać widoczne ślady zużycia? Zobacz, co zrobić, aby nie dać się oszukać.
Opony mają wybite oznaczniki, po których można poznać ich datę produkcji. Obecnie stosuje się oznaczenia składające z czterech cyfr. Pierwsze dwie określają kolejny tydzień w roku, a dwie ostatnie rocznik. 4700 oznacza 47-y tydzień i 2000 rok. Nowe opony wytrzymują zwykle 50 tys. km, a więc jeśli widać na liczniku np. 10 tys. km, a opony wykazują ślady mocnego zużycia to z pewnością ktoś manipulował przy liczniku.
Przebieg można też oszacować na podstawie stanu zużycia foteli oraz „wyślizgania” pedałów, gałki skrzyni biegów lub kierownicy. Najlepiej znaleźć podobny model (najłatwiej będzie na dużej giełdzie) z podobnym przebiegiem i porównać wnętrza.
Układ wydechowy wytrzymuje zazwyczaj około 100 tys. km. Zatem auta do tego przebiegu powinny mieć kompletny układ, od silnika do końcówki rury wydechowej, składający się z oryginalnych elementów.
Klocki hamulcowe wytrzymują zwykle około 30-50 tys. km, zależnie od stylu jazdy. Tarcze hamulcowe służą mniej więcej przez 100 tys. km. Jeśli te elementy były wymieniane (co dość łatwo poznać, bo zamienniki często nie są oryginalne), to można przyjąć jaki minimalny przebieg może mieć dany pojazd.
Wszelkie wycieki spod silnika lub ze skrzyni biegów oznaczają zwykle duże przebiegi, rzędu 200 tysięcy i więcej kilometrów.
Jeśli pojazd należał do kilku różnych właścicieli to też może sugerować ponadprzeciętny przebieg, bo raczej się nie zdarza, aby wszyscy pod rząd byli okazjonalnymi kierowcami i jeździli tylko na krótkich trasach.
Kratka za siedzeniami (lub ślady po zdemontowanej kratce) to też sygnał, że mamy do czynienia z "wyjechanym" egzemplarzem.
Na koniec radzimy dokładnie obejrzeć dokument pojazdu, szczególnie tych pochodzących z importu. Jeśli okaże się, że samochód należał do wypożyczalni albo firmy kurierskiej, to można spodziewać się realnych przebiegów nawet na poziomie 100 tysięcy kilometrów i więcej rocznie.
artykuł pochodzi z moto.onet.pl
Najnowsze blogi
Dodano: 1 godzina temu, przez niki129
Szukałem i szukałem , taniego dostawczaka w przyzwoitym stanie z klimatyzacją.
Nie jest to łatwe coś takiego znaleźć.
Znalazła się Dacia, bardzo fajny stan i mega dobrej cenie, nie ma co ...
Dodano: 1 dzień temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać.
Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
2
komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Tym razem trochę o Picadorze, który powrócił na ojcowskie łono ;) Ponownie stałem się jego współwłaścicielem razem z młodszą córą Dlatego też przed przekazaniem jej do jazdy ...
2
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Ja jak sprzedaję auto nic nie kręcę, a jeżeli ma jakieś wady co się bardzo żadko zdarza(dbam o stan techniczny bardziej niż o wygląd zewnętrzny)niczego nie ukrywam - i śpię spokojnie. pozdrawiam "nie kręcących".
Zgadza się, gałka zmiany biegów w automacie
Ogólnie te porady to dla amatorów, osób które wcześniej widziały auta, ale nie kupowały.
1."Nowe opony wytrzymują zwykle 50 tys. km, a więc jeśli widać na liczniku np. 10 tys. km, a opony wykazują ślady mocnego zużycia to z pewnością ktoś manipulował przy liczniku"
... znam takich , którzy przy 10 kkm mają zjechany drugi komplet opon,
2.Rozpoznaj zużycie po gałce zmiany biegów.... w automacie
3.Układ wydechowy, może w tanich autach lub z LPG
4.Wycieki....
Panowie z onetu chyba te testy na polonezie robili