Wpis w blogu użytkownika
Dominik85
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2487 razy
Data wydarzenia: 09.03.2011
jakie Auto wybrać - moim zdaniem ;-)
Kategoria: inne
Jeżeli wybierzemy sobie już markę warto zastanowić się nad silnikiem i ewentualnym układem zasilania tego silnika. Nowości wprowadzane przez producentów samochodów szybko zajmują miejsca w salonach zastępując poprzednie rozwiązania. Debatując nad silnikiem o zapłonie samoczynnym warto zastanowić się nad układem zasilania opartym na Common Rail. Volkswagen w swojej ofercie odchodzi już od pompowtryskiwaczy i zastępuje je wtryskiwaczami Common Rail w silnikach 2.0 TDI. Silniki oparte na Common Rail charakteryzują się doskonałą kulturą pracy i osiągami, okazując przy tym niski apetyt na paliwo. Nowoczesne silniki Diesla w dzisiejszych czasach doskonale wykorzystują swoje możliwości. Wysokie ciśnienie wtrysku jakie zapewniają nam układy zasilania Common Rail w porównaniu z innymi układami podnoszą osiągi takich pojazdów, a dodatkowo wyposażone w układy recyrkulacji spalin i inne ograniczające emisję CO2 do atmosfery podnoszą sprawność takich pojazdów wykorzystując produkty spalania do ponownego cyklu pracy. W dzisiejszych czasach silniki ZS w większości opierają się na takich samych podzespołach dzięki współpracy różnych producentów europejskich produkujących samochody i ich podzespoły. W dzisiejszych czasach, właściwie jedyna rzeczą jaka rozróżnia producentów aut jest kształt nadwozia. a zatem czy nie lepiej zastanowić się nad ewentualnym wyglądem, wyposażeniem i jakością wykończenia niż nad samym silnikiem, zastanawiając się jakiego Diesla wybrać. Wszystkie marki europejskie stosują układy zasilania typu Common Rail. Rożnica jaka w nich jest to wielkość wtryskiwaczy, maksymalne ciśnienie wtrysku, rodzaj turbiny i elektronika w postaci zapisanych map wtrysku, które to wymienione rzeczy odpowiadają za to czy silnik będzie miał większą moc czy mniejszą, przy takiej samej pojemności skokowej. Normy emisji spalin narzuciły na producentów prace nad efektywnym wykorzystaniem energii kinetycznej drzemiącej w paliwie jakim jest ON, ograniczając jego popyt i podnosząc całokształt kultury pracy takich silników.
W silnikach benzynowych także dokonał się wielki postęp. Zaczynając od silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa GDI kończąc na zmiennych fazach rozrządu i zmiennej długości kanałów dolotowych. Silniki TSI wykorzystują zmienne fazy rozrządu dla poprawy pracy i powodują lepsze wykorzystanie mocy w różnych przedziałach obrotowych. Silnik TSI wyposażony w kompresor idealnie pobudza silnik już od niskich prędkości obrotowych, a dodatkowo wyposażony w turbosprężarkę, eliminuje turbodziurę. Efektywnie wykorzystuje ładunek paliwa i powietrza przez zmianę czasów otwarcia i zamykania zaworów. Również Fiat dokonał przełomu w układach zasilania silników ZI. Silniki wyposażone w MultiAir wyprzedzają w osiągach i zmniejszaj zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych związków, w porównaniu do konstrukcji np MultiJet. Silniki benzynowe Starają się odpowiednio wykorzystać słup powietrza dla poprawy pracy tych silników, natomiast silniki Diesla skupiają się nad idealnym uzyskaniem mieszanki stechiometrycznej (homogenicznej) sterując odpowiednim czasem i katem wtrysku.
Jetta 1.2 TSI rozpędza się do 100 km/h w 10,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Przy takich osiągach wartości spalania i emisji nie mają sobie równych: 5,7 l/100 km (134 g/km CO2) w wersji standardowej lub 5,3 l/100 km (123 g/km CO2) w wersji z BlueMotion Technology.Wszystkie nowinki techniczne prowadza do jednego, do obniżenia emisji spalin dlatego np. wprowadzono system odzyskiwania energii kinetycznej KERS. zatem jakie auto wybrać? przede wszystkim aby był bezpieczne, podobało nam się i odznaczało się ekonomicznością.
Ostatnia aktualizacja: 04.04.2011 09:50:36
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Nie ma jednego uniwersalnego zestawu kryteriów po których spełnieniu przy szukaniu samochodu dla siebie na końcu uzyskamy efekt w postaci zadowolenia z zakupu.
P.S. w razie dodatkowych pytań jestem do dyspozycji.
Wczoraj oglądałem pięknego Golfa IV z 1.9 TDI o mocy 110 KM. Byc może bym się na niego skusił, ale sześciocyfrowa liczba zaczynająca się od cyfr - 2, 6 i 2 skutecznie mnie zniechęciła.
Najważniejszym i najistotniejszym czynnikiem jest: ZADOWOLENIE WŁAŚCICIELA.
Oprócz zestawu czynników obiektywnych wpływających na decyzje zakupowe, w tym ograniczeń finansowych, klimatycznych lub wynikających z obowiązujących przepisów, każdy może stosować swoje własne kryteria oceny i wyboru.
Auto ma być jak smaczne jedzenie – to jedzący mówi czy mu smakuje Inni biesiadnicy siedzący przy tym samym stole wcale nie muszą się z nim zgadzać i to nie zmienia smaku
Zestaw składników z których powstanie to smaczne danie w każdym przypadku może być inny. Tak jak nie ma jednego uniwersalnego smaku, nie ma jednej recepty na zadowolenie z zakupu samochodu.
I nie ma tu kryteriów lepszych czy gorszych; jeden lubi jak mu auto mało pali, drugi jak może w nie napchać cały swój dobytek, a jeszcze inny musi obowiązkowo palić gumę, a jeszcze inny za tysiąc złotych chce się uniezależnić od środków masowej komunikacji (i jeszcze wiele innych).
Jakie to szczęście, że jesteśmy różni
ale wydaje mi się że jednak większość kierowców przy zakupie auta kieruje się możliwościami finansowymi.