Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Jakość tkwi w szczegółach - prawda została zbadana







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1192 razy
Data wydarzenia: 22.01.2015
Jakość tkwi w szczegółach - prawda została zbadana
Kategoria: inne
Identyczna szerokość szczelin między elementami karoserii, porządne plastiki i równe szwy tapicerki – jakie to ma właściwie znaczenie? Bardzo duże, bo tylko solidnie zmontowane auto może być niezawodne. Czy Kia Rio jest wykonana tak dobrze jak Mercedes S?

Kupując nowe auto masz prawo przypuszczać, że wykonano je solidnie, zresztą na wszelki wypadek producent daje Ci gwarancję – najczęściej dwuletnią. Tylko że diabeł tkwi w szczegółach, których gwarancja nie obejmuje. Czy auto okaże się niezawodne, zależy m.in. od solidności wykonania. Jaka ona jest dobrze wiedzą kupujący auta używane – modele pewnych marek zawsze znajdą nabywców, z innymi nie jest tak łatwo.
Przyjrzeliśmy się 20 modelom różnych klas – prezentujemy je wg marek, w kolejności alfabetycznej. Zaglądaliśmy w zakamarki, nasłuchiwaliśmy czy na dziurawej drodze nie dobiega jakieś skrzypienie, sprawdzaliśmy jakie wrażenie pozostawiają plastiki, gdy przesunie się po nich dłonią. I nie jest to szukanie dziury w całym, bo czy kupujesz auto za 30, czy za 230 tys. złotych (o droższych nie wspominając) masz prawo żądać solidnego produktu. Jasne, że luksusowe, drogie auto ma lepsze tworzywa i tapicerkę niż maluch, ale nawet w tym drugim elementy z twardego plastiku można zmontować tak, żeby nic nie trzeszczało.
Po zmierzeniu w 20 autach szerokości szczelin nadwozia, sprawdzeniu jaki dźwięk wydają drzwi przy zamykaniu i na ile równo uszyto tapicerkę, jedno jest oczywiste – właściciele samochodów sygnowanych przez marki z czołówki testu mogą liczyć na długą i bezawaryjną eksploatację. Bo im wyższa jakość wykonania tym bardziej pewne, że samochód długo posłuży kierowcy. Jakość bowiem nie bierze się z przypadku.

Wyniki badań:

1. Miejsce Audi: Tak wygląda porządnie wykonany samochód
2. Miejsce Lexus: Lepiej się (prawie) nie da
3. Miejsce Volkswagen: Modele małe i duże są równie dobre

4. Miejsce BMW: Trzyma wysoki poziom
5. Miejsce Mercedes: Klasa A nie taka doskonała
6. Miejsce Kia: Porządnie i solidnie, mało niedoróbek
7. Miejsce Peugeot: Młodsze auto prezentuje wyższy poziom
8. Miejsce Opel: Mniejszy model lepszy od większego
9. Miejsce Skoda: Solidnie, ale bez emocji
10. Miejsce Ford: Wstydliwe szczegóły

Polecam cały artykuł n łamach Auto motor i Sport.
Jeśli ktoś wątpi w obiektywność testów Niemców niech zauważy że nie jest tak iż tylko arki z tego kraju prezentują wysoki poziom.

Dowiadujemy się między innymi że w Fordzie Focusie jest marnie położony lakier, nierówne szczeliny między elementami karoserii, ostre krawędzie w kabinie, skrzypienie podczas jazdy.

Że Opel Adam jest lepiej wykonany od większej insignii i że Klasa A Mercedesa na pewno nie jest najlepsza w gronie kompaktów. Chodzi nie tylko o taki drobiazg, jak słabo ryflowane i nieporęczne pokrętła na tablicy rozdzielczej.
Gorzej, że gdzieniegdzie widoczne są spawy karoserii – np. na drzwiach, w innym miejscu zaś kłują w oczy miejsca klejenia blach nadwozia. Wszystko to sprawia, że Klasa A nie gwarantuje najwyższej jakości, na jaką stać Mercedesa.

I okazuje się że Vw Golf to najlepsze auto kompaktowe, Perfekcyjne spasowanie elementów nadwozia, a także bardzo dobry montaż detali we wnętrzu. Jakość lakierowania nieco poniżej poziomu Audi.

Wyszło że znów miałem rację tylko inni nie potrafią zobaczyć szczegółów (nie mylić z gustem)

http://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/technika-jakosc-jakosc-wykonania-szczegoly-Audi-BMW-Ford-Kia-Lexus-Mercedes-Opel-Peugeot-Skoda-Volkswagen-VW,16335,2
Ostatnia aktualizacja: 22.01.2015 21:20:43
Dodano: 9 lat temu
Aa i nie twierdzę, że Citroen jest lepszy od VW, bo nie jest. Pewnie też porównywalny rocznikowo Passat będzie go kiedyś holował do warsztatu, ale Cytrus ma tak wiele zalet, że jestem w stanie przełknąć większą awaryjność (statystycznie).
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: "Ja patrze ze swojego punktu widzenia. Musi mi sie podobac i byc perfekcyjnie wykonane. Ma byc doposazone a trwalosc 150-200 tys bo pozniej sprzedam."

Ale nie o to chyba chodzi w ocenie trwałości :) Pojęcie trwałość zaczyna mieć znaczenie tam gdzie Ty sprzedajesz :)

A swoją drogą, cała ta jatka jest zupełnie niepotrzebna. Kiedy mi się coś nie podoba, przestaję słuchać, a na ukierunkowanych jednostronne mam alergię i jak napisałem w profilu, włączam tryb "ignoruj".
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: Dobrze powiedziane.
No to sie trochę zrozumieliśmy.

Dlatego ja zachwycam sie nowościami i "wybieram myszki" jak mawiają a w realiach Polskich zachwyca sie tym ze ma sie stare a zadbane auto mające 350 tys i które jeździ całkiem dobrze.

Tu przebieg liczy sie najbardziej i nawet auto mające 10 lat a przebieg poniżej 100 tys km cenione jest bardzo wysoko

W Niemczech nawet taka laleczka o ile nie jest to jakis klasyk nie jest warta nic z punktu widzenia "towaru".

Może nie ma sie co dziwić że porównuję sie z Niemcami chociaz daleko mi do ich statusu.
Chociaż zawsze miałem zdanie że auto z dużym przebiegiem to nie dla mnie. Vectrę sprzedałem jak miała 177 tys km (sprawdzona liczba)
Dodano: 9 lat temu
Do kruk_sk: No niech kolega nie przesadza. tu tez pieniądze z nieba nie lecą. Do Niemców to mi daleko, dopiero się trochę "urządziłem".
A golfa mam juz 6 lat, w Niemczech jestem od trzech.
Zdaje sobie sprawe że w Polsce jest jak jest, zarabiałem mniej niz 2500 zł i żeby nie zaradność to byłoby jak kolega mówi.
Dodano: 9 lat temu
"W zamierzeniu miał być jednym z najpopularniejszych silników benzynowych koncernu Volkswagena. I tak się rzeczywiście stało. Zastosowanie znalazł w autach segmentu B, C i D. Niestety inżynierowie nie poradzili sobie z kilkoma problemami, które położyły się cieniem na jego wizerunku i mogą wydrenować kieszeń nieświadomego właściciela.

Silnik 1.4 TSI Twincharger (160 KM) cierpi na rozciągający się łańcuch rozrządu, problemy z napinaczem łańcucha, ale też bardzo poważne wypalanie i w konsekwencji pękanie środkowych tłoków. Jeśli problemy z tłokami pojawią się podczas gwarancji skutkuje to wymianą silnika na koszt producenta, ale po niej właściciela czekają ogromne koszty. Najsłabsza odmiana (122 KM) cierpi "wyłącznie" na problemy ze wspomnianym napędem rozrządu. W silnikach 1.4 TSI pojawiają się także problemy z układem wtryskowym i awarie sprzęgła magnetycznego kompresora." ... za to ma ładne nici w obszyciach tapicerki...[zlosnik]
Dodano: 9 lat temu
A wszystko to sprawdzone i opisane przez "niezależną" prasę motoryzacyjną... [rotfl]
Dodano: 9 lat temu
Biedacy kupują najtańsze auta bez względu na markę .Ci co mają trochę więcej pieniędzy kupują auta za 5-20 tys zł i jeżdżą dużo wydają ale na paliwo a nie na naprawy . A Ci najbogatsi kupują sobie extra fury ,które odwiedzają serwisy wbrew pozorom najczęściej a latają samolotami :)
Dodano: 9 lat temu
Masz pytanie do właściciela tego bloga?
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...
Dodano: 9 lat temu
Do kruk_sk: Ja nie mogę, bo mam Francę [rotfl]
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: Dobrze napisane.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: żyjesz i zarabiasz w niemczech... ciekaw jestem czym byś jeździł w polsce zarabiając 2500 zl... pewnie byłby to stary passat albo golf z przebiegiem 2x korygowanym przez handlarza i jeszcze z lpg... Nie jestem zwolennikiem jednej marki ale nie lubię jak ktoś wiecznie przechwala się jakie to on ma najlepsze auta, tak to może powiedzieć każdy...
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :) Zgadzam się z tokiem Twojego rozumowania, tylko że to poprawne w realiach życia w krajach wysokorozwiniętych, gdzie ludzie inaczej zarabiają i mają większą siłę nabywczą. Ostatnio rozmawiałem z Niemcem prowadzącym komis przy okazji oglądania samochodu. Powiedział on szczerze, że w tej okolicy, samochodu z przebiegiem powyżej 200.000km nikt nie kupi i jedynym wyjściem jest EXPORT i handlarze. Najpierw nie chciał opuścić ceny, a po 5 dniach zadzwonił sam do mnie, że czeka na nas auto, którego nam nie rezerwował i mamy brać :)

W Polsce większość osób posiada auta z przebiegami 200.000+ (nawet jeśli licznik sugeruje mniejszy) i dla Polaka ważne jest, jak auto będzie sprawowało się w zakresie przebiegu 200.000-400.000 albo i więcej :)

Niestety nowe auta konstruowane są już na przebiegi do 200.000km ponieważ więcej i tak nikt nie będzie nim jeździł, bo są takie uwarunkowania społeczne w zachodniej europie.

W Niemczech Volkswagen na podjeździe jest normą społeczną, dlatego zawsze wygrywa testy, bo nie można obalać fundamentów niemieckiej cywilizacji :) To tak samo jakby nagle stwierdzić, że polskie kiełbasy są niesmaczne i lepsze robią w Niemczech :)
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Ktoś ma najechane 300tyś i sie tym chwali, no tu rozumiem frustracje fana VW.
300tyś. to już zużyty w 3/4, co przypadku VW to chyba już z 6/4?
Dodano: 9 lat temu
tylko dlaczego usunąłeś mój komentarz?nie było tam wulgaryzmów tylko obiektywna opinia na temat vw/ałdi....?no tak-prawda kole w oczy...licza się tylko hymny na czesc tej marki-jak ktoś się opiera na opiniach niemieckiej auto-szmaty to życze powodzenia w obiektywności.w tym "niezależnym"czasopismie istnieją tylko idealne marki niemieckie,francuzy do nabijania się i wiecznie goniące Niemców japońce które maja jednak wiele do nadrobienia w dziedzinie jakości i nowoczesnych technologii...
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: kurde. Ma kolega racje. Ja patrze ze swojego punktu widzenia. Musi mi sie podobac i byc perfekcyjnie wykonane. Ma byc doposazone a trwalosc 150-200 tys bo pozniej sprzedam.

Natomiast ktos kto uzywa do pracy jako wol roboczy olewa lakier i nie pastuje. Plastiki sa mniej wazne. Ma jezdzic 300 tys km i nie generowac kosztow.

Nie wyszydzam aut ktore maja duzy przebieg ale powiem tak. Jak jest 300 tys i wiecej to zuzyte juz moze i w 3/4. Wiec warte niewiele jako towar ktory mialby znalezc nabywce.

Stad moja dezaprobata. A chwala ze dziala jeszcze. Rozumiecie?
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: AlVAGah Ackbarr!!!!
Dodano: 9 lat temu
Wczoraj w niemieckim radiu usłyszałem, że pracownicy fabryki w Wolfsburgu dostaną podwyżkę - z tego co piszesz to zasłużoną :)

"Jeszcze wyjaśnie że nie śmieję sie z biednych w Polsce za to że kupują stare auta majace 350 tys. km przebiegu ale dziwie sie i smieje z tego że na portalu takimi autami sie zachwycają ze jeżdżą i sa bezawaryjne."

O tym czy auto jest dobrej jakości, nie świadczą opinie redaktorów, tylko opinie użytkowników, którzy przejeżdżają samochodami setki tysięcy kilometrów. Ty kolego niestety z takich ludzi szydzisz, zdanie takich ludzi wyśmiewasz, bo wiesz co przeczytałeś w autobildzie - taka niemiecka mentalność :) Co Angela mówi, to Arek w to wierzy :)

Osobiście bardzo dużo użytkuję samochody służbowo i takie cechy jak szerokość szczelin nadwozia, jakość plastików czy nitka w fotelu, to mało ważne cechy, wręcz nieistotne. Jeżeli jeździ się dużo, to bardziej liczą się silnik, skrzynia, zawieszenie, a na tym polu VW z DSG, TDI, TSI itp. wypada już blado.

Dlatego proszę Cię o odrobinę obiektywizmu w ocenach, bo uprawiasz na tym portalu Wolfsburski dżihad :)
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: VW nie chcę za darmo, a wszystkie statystki pisane za pieniądze nie są wiarygodne. Mogę bardzo dużo napisac o swojej carawelce która była robiona pod moje zamówienie. Niestety jakiś Turek coś pomylił i nikt w Polsce nie mógł naprawić usterki. Made in Germany to tylko miejsce produkcji i to nie we wszystkim prawdziwe. :(
Dodano: 9 lat temu
Amen
Dodano: 9 lat temu
Do glotox: wiem, wiem. Ale uwazam ze to ciekawe. Kazdy mysli ze nowe auta wszystkie maja idealny lakier i przerwy karoserii.

Niewazne. Artykol podobno malo obiektywny. No coz komus zawierzyc trzeba i nie wszystko to marketing.

Dobrze ze lexus trzyma forme. W koncu 'made in Japan'
Dodano: 9 lat temu
Marku metoda kopiuj - wklej jest najlepsza w młodszych klasach. Nauczyciele mniej ogarnięci i koledzy również.
Dodano: 9 lat temu
Do oshalom07: :)
Dodano: 9 lat temu
Wszyscy wiemy,że wnętrze Citroena DS5 nie ma szans do wnętrza Golfa czy Rapida :-) o ile Auto Bild robi test. W Auto Bildzie Passat potrafi pokonać BMW i Audi :-) ŁUBUDUBU ŁUBUDUBU. Arek uważaj, bo najpierw ktoś się będzie z Tobą spierał a potem będzie się "uśmiechał".
Dodano: 9 lat temu
Do niki129: Tez racja. Rozsadek wskazany dlatego nie kupie auta jakie chce w salonie
Dodano: 9 lat temu
[popcorn] ......
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Po prostu daj się ludziom cieszyć z tego co mają, stać Cię na lepsze , to ciesze się Twoim szczęściem.
Pasjonatów motoryzacji nie rozpoznaje się po grubości portfela. Dla mnie większym pasjonatem jest młody człowiek, który złoży w szopie Żuka i cieszy się każdą przykręconą śrubką, niż klient salonu VW/Audi lub innej marki "Premium", który wydaje pieniądze lub się zapożycza, tylko po to, żeby mieć prestiż i żeby sąsiada szlak jasny trafił....
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: Ok, nie ma sensu sie spierać. Napisałem powyżej że zgadzam sie zarzutami.
Jeszcze wyjaśnie że nie śmieję sie z biednych w Polsce za to że kupują stare auta majace 350 tys. km przebiegu ale dziwie sie i smieje z tego że na portalu takimi autami sie zachwycają ze jeżdżą i sa bezawaryjne.
Owszem to sukces.
Ale zachwycać sie według mnie nowym mercedesem z "bajerami".
Tu znów sie różnimy.
co do wersji słabo wyposażonych no mam na nie "uczulenie".

No racja ze na citroena pluję za wygląd i politykę cenową i na toyotę za wygląd i eko plastiki, moze powinienem nieco spuścić z tonu. Mazda nie powiem wzbudza mój powód.

Na zgodę powiem że podtrzymuję swój może idiotyczny pogląd - wolę jeździć czymś co mi sie podoba i mi odpowiada nawet jak musiałbym odwiedzać serwis. wiadomo nikt tego nie chce i nie akceptuje kosztów awarii ale zawsze będę przy nadziei że mnie to nie spotka.
Pozdrawiam
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: No moze kolega ma trochę racji co do sposobu w jaki działam. Dzieki za przychylność. Wiem że vw ma wady ale tylko jesli chodzi o awaryjność.
Postaram sie poprawić. Bo lubie nasz portal i pisanie tutaj
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: To, że lubisz VW wiemy wszyscy od dawna. Problem leży w sposobie w jaki to argumentujesz. Wypisujesz herezje i tyle. Jeżeli lubisz VW to fajnie. Ja nie. Ale jeśli już lubisz to lub go ze wszystkimi jego wadami i o nich mów, tak jak ja np. Alfę Romeo. Nie mam problemu z przyznaniem, że Alfy nie należą do najtrwalszych i najmniej awaryjnych aut ale i tak je lubię. Jeżeli zaakceptujesz wady jakie ma VW i będziesz przyznawał, że istnieją zamiast w dziwny sposób lawirować pomiędzy faktami to wszyscy inaczej będziemy to odbierać, a tak ściągasz na siebie śmieszność i prowokujesz nieprzychylne komentarze.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Pojechałem jak pojechałem bo mam już dosyć hipokryzji z Twojej strony.

Z jednej strony piszesz o tym, że masz swój gust i wszyscy powinni to szanować, innym razem zaś, że ludzie w Polsce to debile bo kupują biedne wersje wyposażeniowe albo graty z przebiegiem 300k+ i że Citroen (jak i wszystko co nie VAG lub Mazda) to kicz, chłam itp. - po krótce żądasz szacunku, sam na wszystkich plując.

W sprawie Twojej ulubionej marki/koncernu - dobrze sobie zdajesz sprawę, że czasy ich chwały minęły (sam unikasz nowych modeli/ patrz zakup Tourana), a raz nawet napisałeś, że wolisz przesiadywać w serwisie VW niż jeździć autem francuskim - a chwilę później publikujesz skopiowany artykuł na zamówienie niemieckiego przemysłu moto wychwalający powierzchowną jakość aut tamtejszej produkcji.

Daj sobie spokój i skończ nam fanatyzować - bo wygląda to jakbyś należał już do jakiejś sekty.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
26 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl