Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Jazda próbna – BMW 320 diesel (F30)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 973 razy
Data wydarzenia: 07.08.2015
Jazda próbna – BMW 320 diesel (F30)
Kategoria: obserwacja
Wszyscy właściciele aut tej marki mówią jak zaczniesz jeździć BMW nie będziesz chciał innego auta. Mnie nie zniechęcają teksty typu auto dla dresa, że drogie i sportowe - nie wierzę w to.
Po prostu trójka oznaczona symbolem F30 a produkowana od połowy 2012 roku podoba mi się obłędnie i jest tak piękna zarówno w sedanie jak i w kombi ze zauroczyła mnie.
A że ceny 3 latków są już na przyzwoitym poziomie czułem że to będzie „TO - strzał w dziesiątkę”

No w końcu najnowszy aktualny model, silniki BMW podobno najlepsze w klasie no i naczytałem się że zużycie paliwa powala i jest jak na moc auta bardzo niskie.
Testowałem 3 letnia auto w nadwoziu sedan ze 184 konnym dieslem. Przebieg ok 50 tys. km. Wybór optymalny. Niestety znów automat. No ja nie jestem przyzwyczajony i traktuję to jak gra komputerowa, wciska się gaz i kręci kierownica, zero frajdy z jazdy.


Nadwozie

No nie jest to SUV. Ale spróbowałem. Cóz prawie całkowicie się rozczarowałem, tak jak myślałem BMW nie dla mnie. Teraz moja głowa zaprzątają myśli może się myle – niemożliwe.
Wpada się w fotel, siedzi się nisko, bardzo nisko, tak że maska jest jakby na wysokości oczu.
Do tyłu tez nie widać końca bagażnika. Regulacja wysokości fotela tragiczna, jakieś nieporozumienie, taka „kołyska” dźwignia zamiast pompować fotel jak w vw czy oplu opuszcza go i unosi a właściwie jego dolną część, przy tym aby się podniósł trzeba złapać się kierownicy i unieść tyłek. Chyba że jest elektrycznie sterowany.
I najwyższa pozycja to tez dość nisko. Nie dla mnie. No i oparcie też nie da się przystosować, nie umiałem sobie zmienić wybrzuszenia fotela niby na lędźwie, taka góra która mnie drażniła na plecach, jak się oparcie pochyliło to leżałem, jak bardziej pionowo jak na krześle. Do tego znów brak „pokrętła” tylko taka wajcha i stopniowo przeskakuje.

No aż tak wnętrze na mnie „nie leci” owszem miejsca tyle co w Golfie, tak bo do niego przyrównuje bo mam, nawet tyle co w najnowszym. Z tyłu nawet mniej, naprawdę ! W volvo XC60 było lepiej.. auto tez wyższe.

Wnętrze/Multimedia

No wszystko ładnie, jakość, design, trudno mieć zastrzeżenia. No tylko te fotele.
Jeden szczegół – noga prawa cały czas opiera się o szeroką konsole, cała noga jak trzymam ja na pedale przyspieszenia. Konsola masywna i wysoka, zdziwił mnie normalny hamulec ręczny a nie elektroniczny – to wada.
Zegary czytelne chociaż czerwone, od lat w BMW mnie się nie widzą.
Nawigacja ładna, duża, komunikaty podawane na tablicy na dole zegarów jako dodatek.
Obsługa znów jakimś pokrętłem, literki trzeba wybierać kręcąc i wduszając. Straszne i trwa długo. A dlaczego nie jak u mnie w vw od lat – dotykowy ekran i klawiatura jak w telefonie?


Komfort jazdy/silnik

Siedzi się żle, człowiek sformatowany, navi taka sobie (jakieś pokrętło przy fotelu a nie dotykowy ekran), może jazda wynagrodzi wszystko – silnik.

No komfort dobry pomimo 18 calowych kół.
Silnik świetny, nawet jadac 160 km/h cisza w kabinie, jak nie diesel, lepiej niż w volvo.
No ale co do przyspieszeń – to automat znów nie nadąża, owszem nie używałem trybu „sport” jechałem sam jakos nie chciałem nić spieprzyć a pracownik salonu nie wytłumaczył mi co i jak. Trybu „Eco” ni było ale auto ciągle w ruchu miejskim maiało 1500 obr/min, wduszajać energicznie gaz jakby się dławiło, tylko wolno wduszajac przyspieszało.
Na autostradzie lepiej ale wole manualna skrzynie.
Tu czułem się jak w grze komputerowej. Brak panowania nad autem, nie czułem go, nie czułem silnika że przyspieszy, że tak jak ja chce i kiedy chcę.
I ten idiotyczny „Stop&start” nie wyłączyłem, noga na hamulcu i wyłączył silnik, sekunda minęła zmiana świateł, noga z hamulca pół sekundy uruchomił silnik.

Fantastyczna cisza i zużycie paliwa z trasy 6,9 a jechałem oprócz miasta 50 kilometrów autostrada różnie 120 i 150 km/h tez.

Skrzynia biegów idiotyczna.
Tyle co wiem jest „D” oraz „R” jak do cofania i „N” neutral.
Ale nie ma „P” park. Tylko jakiś mały przyciska na drążku od biegów „P” wiec sam nie wiem czy zostawić na „D” wcisnąć” „P” , jak stanąłem silnik zgasł ale właściwie nie zgasł bo musiałem wyłączyć zapłon przyciskiem.
Bez sensu, chyba za dużo tych bajerów, jak w grze, P, wciskam drag i gaz i samo jedzie.

Podsumowanie.

No chyba za dużo oczekiwałem. Wrażenia z przestronności jak w Golfie GTD, doznania przyspieszeń i cisza 184 konnego diesla tak samo jak w Golfie. No jakby był manual pewnie byłbym zachwycony autem. To mnie trzyma w przekonaniu aby nie skreślić BMW.
A Fotel i pozycja, no może da się przyzwyczaić.

Bo porównując za podobna kasę z GTD to tam czułem się lepiej a w Volvo XC60 chcoiaz starszym to już w ogóle bardziej komfortowo. Tu wycjodzi że Golf naprawdę nawet 2 letni jest bezsensownie drogi bo w cenie dwa lata starszego BMW czy Volvo.

I niby miałem cos wybrać… wiem że Mazda CX5 jest z tego najbardziej prosta i zwyczajna, bez emocji, tylko z zewnątrz jest wspaniała, w jeździe i wnętrze to już nie te emocje.

Jak kupie pewnie to co się trafi:

- Golf GTD bez DSG w odpowiednim kolorze i nie drogi, będzie ciężko. Z dużą navi to już zapomnij
- Volvo nie czarne i z manualem bez skóry – nie bywają, wszyscy chcą ceratę i automat w jasnym wnętrzu
- BMW - chyba najłatwiej będzie o manualna skrzynię i bez skóry, mam nadzieje że to dobre auto ale musze w Polsce przetestować manuala a (nie istnieje taka testówka)
Ostatnia aktualizacja: 07.08.2015 15:35:11
Dodano: 9 lat temu
Do speedi: Ja na 100% brałbym golfa GTD.

Ale skoro za 25-26 tys Euro mamy ok 1,5 rocznego i nawet nie ma dużej navi (wielka mi łaska za tak wysoka cenę)

A za taka sama kase mamy 3 lub 3,5 letnie volvo XC60 czy BMW 320 D to juz mozna sie zastanawiać.

Dodano: 9 lat temu
Beja ładna rasowa. Masz kolego dylematy z tymi autami. Ja z racji tego, że mam Golfika dalej bym go wybrał, ale w wersji GTI albo R (oczywiście jak bym miał kasę) z navi itp.. Wróciłem właśnie z Soliny i to auto połyka zakręty, zawieszenie zestrojone idealnie. Powodzenia w wyborze.
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: No ja jestem jajcarz.
Właśnie myślę jak tu zgubić zdrowy rozsądek i zaszaleć kupując drogie auto, niepotrzebne mi do końca i podobno nie tanie w utrzymaniu.
Zawsze mówiłem że tak nie zrobię.
Może pójdę kupić po flaszce ;D
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: No to Ty masz dwa arbuzy w worku i zastanawiam się jak z tym balastem w ogóle udaje Ci się chodzić. To żarty, nie bądź taki spięty ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Tez nie zrozumiałem, ale żeby miec moc i auto dobrej marki dopasowane do siebie trzeba miec jaja a nie kupić pierwsze z brzegu bo ładnie wygląda.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: No dobra, powiem inaczej bo nie zrozumiałeś:

Pierwsze auto dla faceta z jajami [rotfl]
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Ogólnie te 3 auta sa dobre, różnią się niuansami i rzeczami które mi nie odpowiadają a innemu odwrotnie.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Nareszcie coś dobrego [up]
Dodano: 9 lat temu
Do kstilger: Toż to autobus ;)
Dodano: 9 lat temu
Z zewnątrz piękna.
Dodano: 9 lat temu
Do kstilger: Nie kolego to za duża komoda, nie jest mi potrzebna, jeżdżę sam.
Pewnie przywaliłbym pierwszego dnia ;) Myślałem swego czasu o X1, nie jest najnowsze ale ciekawe.
Tak co do BMW najnowsze X3 widzi mi sie obłednie, ładniejsze nawet od Volvo XC60 ale to juz kwoty sporo powyżej 30 tys eurasów
Dodano: 9 lat temu
Ja Ci mówię zobacz tego x5:)
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
21 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl