Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy benny86 » Jazda próbna Puntem 2012 - moje spostrzeżenia







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika benny86
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2465 razy
Data wydarzenia: 24.04.2012
Jazda próbna Puntem 2012 - moje spostrzeżenia
Kategoria: inne
Podczas poprzedniej wizycie w salonie Fiata wypełniałem kupon konkursowy, którego nieodłącznym elementem jest oczywiście zgoda na wykorzystanie przekazanych danych osobowych w celach marketingowych. Marketingowcy Fiata swoją robotę wykonują bardzo rzetelnie, bo kilka tygodni od mojej przejażdżki nową Pandą, postanowili nakłonić mnie do ponownej wizyty w salonie - tym razem z okazji prezentacji "nowego" Punta. Tak, cudzysłów użyty wobec przymiotnika nowy nie jest bezcelowy - trzeba jednoznacznie stwierdzić iż tym razem mamy do czynienia tylko i wyłącznie z drobnym face liftingiem (obejmującym nowe kolory nadwozia,przednie reflektory/grill i kilka innych drobiazgów których nie dostrzegłem). Przy okazji zmiksowane dotychczas oferowane 2 modele(Grande Punto oraz Punto Evo) w jeden - teraz ten samochód nazywa się po prostu: Fiat Punto ;) Proste, nieprawdaż? Pomyśleć iż był okres, kiedy rodzina Punto liczyła aż 3 modele (Punto Classic,Grande Punto oraz Punto Evo), ale nie o tym mowa.

Dwie podstawowe wersje wyposażenia(Fresh,Estiva)mają wnętrze zapożyczone z Grande Punto, natomiast wersja Easy i bogatsze wyposażono we wnętrze pochodzące z Punta Evo. Szczerze mówiąc i moim krzywym okiem patrząc różnice w wyglądzie zewnętrznym są bardzo,bardzo symboliczne - miło ze strony dealera, iż postawił obok Grande Punto, inaczej prawdopodobnie różnic bym nie dostrzegł. Miła była również obsługa w salonie - przywitanie przy drzwiach, wskazanie nowego modelu w salonie, gdy widzieli że zadałem 2-3pytania padła propozycja jazdy próbnej. Brawo Panowie - z takim podejściem do klienta macie szanse przetrwać ciężkie dla marki czasy. Niestety, same Punto już tak dobre w mojej opinii nie jest... ale po kolei.

Również tym razem niezbędne okazało się wykonanie xero prawa jazdy i podpisanie stosownego oświadczenia (że nie jestem pijany,naćpany, że mandaty za prędkość biorę na siebie i ogólnie że jestem normalny i nie planuję rozbicia auta tuż za bramą). Egzemplarz dostępny na jazdy próbne był po prostu... Grande Puntem;) Tak, mechanicznie nie ma żadnych różnic (poza jedną - silnik 0.9 uturbiony,85KM), więc w prowadzeniu tych samochodów również różnic nie ma - mają one (różnice) charakter jedynie stylistyczny jak już wspomniałem. Egzemplarz testowy wyposażony był w znany i sprawdzony silnik 1.4 8v 77KM. Po zajęciu miejsca za kierownicą niestety nie czułem sie komfortowo. O ile odsunięcie fotela do tyłu to pikuś (zakres regulacji wystarczający) o tyle miejsca nad głową przy wzroście 187cm miałem zdecydowanie za mało. Pytanie o możliwość regulacji wysokości fotela wywołało lekkie zmieszanie sprzedawcy - zrozumiałem że brak owego udogodnienia i nie kontynuowałem tej kwestii. No więc jedziemy... Nie, nie chcę być złośliwy, lecz jedynie szczery - również tutaj się zawiodłem na Punto. Sprawnie przyśpiesza moim zdaniem do 80km/h, potem czuć wyrażnie że albo masa samochodu jest za duża, albo silnik za słaby (albo po prostu - jedno niedobrane do drugiego) Jazda DK81 (popularną wiślanką), a wiec sporo ograniczeń do 70km/h. Mając na uwadze podpisane oświadczenie oraz zwykłą kulturę (nie mam zwyczaju szaleć za kierownicą, a zwłaszcza za kierownicą nie swojego samochodu) owych ograniczeń przestrzegałem, i w ten oto sposób dostrzegłem kolejną wadę. W aveo 1.2 16v 84KM przyśpieszenie od 70 do 100km/H następuje dość sprawnie, zwłaszcza gdy zredukujemy do IV biegu (gdy nie wyprzedzam, nie śpiesze się ani nie jadę pod górkę nieraz i na V przyśpieszam) W Punciaki, gdy minąłem skrzyżowanie bez zastanowienia zredukowałem do IV biegu, dość energicznie wcisnąłem na gaz no i.... obudżcie mnie jak dojedziemy (miałem ochotę rzec). Powoli, majestatycznie samochód zwiększał prędkość. Może to i dobrze, w czasach permanentnej inwigilacji jak to mawiał Maxiu z Seksmisji oraz coraz droższych paliwach taka charakterystyka silnika może ma swoje zalety, ale dla mnie jest zdecydowanie nieodpowiednia. Pochwalić za to mogę wykończenia wnętrza - szczerze przyznam lepiej zrobione niż w aveo, poza tym paskudnym daszkiem nad zegarami- wygląda jak przyklejony przez Henia w warsztacie. Wyciszenie wnętrze, właściwości jezdne - na średnio dobrym poziomie - nie czarujmy się, w segmencie B nie ma sie nad czym rozwodzić, ale tragedii też nie ma. Jak dla mnie specyfikacja/ceny są średnio udane - wersja Estiva 5d, z metalikiem i w wersji 5 drzwiowej to koszt 42 690zł (uwzględniłem oferowany rabat w wysokości 2500zł). Owszem, sprzedawca po zakończeniu jazdy próbnej proponował rozmowę w salonie przy kawce w temacie konkretnej oferty na samochód("z gołymi rękami Pan nie zostanie" - jak się wyraził, więc coś by pewnie dorzucił), ale nie planuję póki co kupna auta więc grzecznie podziękowałem. Odniosłem wrażenie że Pan sprzedawca nie lubi Chevroletów - gdy widział do czego wsiadam jego zadowolony wyraz twarzy stał się jakby mniej radosny.

Stwierdzam również, że owe "Drzwi Otwarte" w dniach 16 - 21kwietnia zostały zdecydowanie przereklamowane przez Fiata. W salonie nie było żadnego konkursu z nagrodami, ogólnie świecił on pustkami - przy okazji prezentacji Pandy wszystko organizowane było jakby z większym rozmachem. Zwróciłem też uwagę na jeden, niby mały drobiazg - samochody stojące tuż przed wejściem do salonu, dostępne do odbioru "od ręki" We wszystkich salonach samochodowych które miałem okazję odwiedzać były one wypucowane jak śledż na Święto Morza - w tych srebrnych to aż w oczy raziło w blasku słońca. Niestety, salon Fiata dał plamę w tej kwestii - Pandy i Punto miały na sobie grubą warstwę zcarnego, odstraszającego brudu... NIby drobiazd, ale razi w oczy.

Jak widzicie moja opinia na temat kolejnego modelu z gamy Fiata nie jest zbyt pozytywna, ale nadmieniam iż nie mam żadnych uprzedzeń do tej marki, ani też do włoskich samochodów ogólnie. Czego mi zabrakło w tym samochodzie? Przestrzeni nad głową, 16 zaworowego silnika o mocy 85-90KM, odrobinę lepszego wyposażenia(koreańczycy już dawno oferują 6 poduch w tej cenie...)

Co do owego silnika i jego dynamiki. Krótko po jeżdzie próbnej pojechałem swoim Aveo w 5 osobowym składzie na małą wycieczkę po pobliskich Beskidach - Wisła, Ustroń, a zwłaszcza Kubalonka i Koniaków - kto tamtędy jechał wie o czym mówię ;) Górskie serpentyny, 5 osób w aucie, opady deszczu i 1.2 pod maskę - myślałem ze będzie kiepsko, ale Aveo dał radę. Słynny zakręt 270 stopni pod ostre wzniesienie był chyba najtrudniejszym technicznie etapem podróży. Tuż za nim, korzystając z dłuższej prostej i lekkiego tylko wzniesienie postanowiłem wyprzedzić poprzedzającą mnie Fabię 1.2 60KM. Na parkingu pod karczmą "U Michała" zamieniłem kilka zdań z jej właściciel - był zdziwiony możliwościami Niepozornego.

Fotki Punta tylko katalogowe, na szybko wygooglowane - nie miałem przy sobie aparatu. Pałacyk to rezydencja Prezydenta RP w Wiśle - zamek górny. Zameczek dolny jest mniej okazały i służy jedynie BORowikom,obsłudze,ewentualnie zaproszonym dziennikarzom itp.
Dodano: 12 lat temu
Do DaViNci: Czekam aż trawę pomalują na zielono, bo jakaś szaro-bura wygląda...
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Chwilowo... a jeszcze remontu nie skończyłeś [zlosnik]
Dodano: 12 lat temu
Do DaViNci: Chwilowo jeszcze tam nie mieszkam, ale dożywotnia emerytura zaraz po 5letniej kadencji brzmi kusząco w perspektywie reformy emerytalnej ;)
Dodano: 12 lat temu
Że punto testowałeś i się chwalisz to rozumiem, ale żeby jeszcze dodawać zdjęcia swojego "domku" [rotfl]
Dodano: 12 lat temu
Do grzegorzatut: Nie jestem pewien czy tej regulacji nie było. Możliwości są dwie:
1)Była, ale sprzedawca o niej nie wiedział - mało realne, to doświadczony pracownik
2)Była, ale fotel był ustawiony w pozycji maksymalnie niskiej - to wydaje mi się bardziej realne - nie pytałem o obecność owej regulacji, a o to czy da się obniżyć fotel (więc facet mógł wiedzieć że jest max na dole więc zaprzeczył)

Co do dynamiki, to nie jest kwestia tylko i wyłącznie mocy, a raczej charakterystyki 8 zaworowego silnika (za przyśpieszenie odpowiada głównie moment obrotowy) U siebie mam ok 1000kg i 84KM, ale z racji 16 zaworowej głowicy reakcja na gaz jest całkowicie inna (dla mnie lepsza)
Dodano: 12 lat temu
Niezły wpisik ;) długi ale chyba o to chodzi, jeśli chce się coś opisać to trzeba się przyłożyć. Mnie podobnie do przedmówców zdziwił brak regulacji wyskości siedzienia kierowcy, moje punto (takie najzwyklejsze ze zwykłych) miało to w standarcie.

P.S. Mam dla Ciebie idealne auto stoi u mnie pod domem ;) 103KM, 1030kg i na bank będziesz miał wystarczająco miejsca nad głową :)
Dodano: 12 lat temu
Do Masterek: Szczerze mówiąc kompletnie nie spodziewałem się wyróżnienia, wpis ma raptem kilkanaście ocem a to chyba od tego zależy wyróżnienie? No chyba ze od licznika wejść, bo tego faktycznie było sporo.
Dodano: 12 lat temu
Do katest123: Z tym chyba nie ma problemu, w salonie tylko czekają na klientów, a zwłaszcza w salonie Fiata którego sprzedaż w ostatnim czasie kuleje. W moim przypadku sprzedawca sam zaproponował jazde próbną,wiec skorzystałem
Dodano: 12 lat temu
Do MARAS68: No więc zupełnie nie rozumiem o co chodzi z tą regulacją fotela... Czyżby sprzedawca nie wiedział co sprzedaje? Gdyby się dało obniżyć o 2-3cm mogłoby być dużo lepiej. Co do silnika 0.9 to nie mają w chwili obecnej egzemplarza demo z tym silnikiem, więc nie mam pojęcia jak to jeżdzi.
Dodano: 12 lat temu
Do KULAWY: Sprawował się dość dobrze, nawet pod największe wzniesienie prędkość nie schodziła poniżej 45-50km/h. Po nawrocie o 180 stopni dość szybko reagował na depnięcie w gaz.
Dodano: 12 lat temu
Do kratylos: Jasne, bardzo fajne autko, ale staram się obserwować samochody w cenie ok. 40kzł, na droższą nówke prawdopodobnie sobie nie pozwolę za 2-3lata więc i nie zainteresowania mojego nie budzą.
Dodano: 12 lat temu
Do wer1207: owszem, jak trzeba to i na 2ce się go pociągnie do 86-88km/h ale miałem na myśli przyśpieszenie w normalnych, codziennych warunkach bez niepotrzebnego piłowania silnika.
Dodano: 12 lat temu
Jeśli chodzi o regulację fotela w pionie to dziwne ,bo ja mam to w standardzie.Silnik 1,4 8V jest rzeczywiście ospały przy niskich obrotach.Aby się sprawnie poruszać trzeba go mocniej kręcić.Praktycznie to niemożna go porównywać z 16-zaworową ,o wiele nowocześniejszą jednostką z Aveo ale 0,9 Turbo to zupełnie inna bajka.JA byłem bardzo zaskoczony in plus podczas jazdy.Przedewszystkim wielkie ukłony dla konstruktorów za to iż niesłychać ,ze to dwucylindrówka.Średnia spalania w mieście wyszła mi 6,2 l/100 z klimą to o 2 litry mniej niż moim 1,4 8V a nieżałowałem mu gazu.Cały czas pozostaje jednak pytanie jaka jest trwałość takich jednostek.Ja osobiście to wolę pozostać przy moim ośmizaworowcu bez turbinki.
Dodano: 12 lat temu
Bardzo ciekawy wpis...:) Też bym chętnie się wybrała na taką jazdę próbną.
Dodano: 12 lat temu
Ciekawy wpis ale tak najbardziej to ta trasa mnie zainteresowała po serpentynach . Gratuluje wyróżnienia :)
Dodano: 12 lat temu
1.4 77km to szalu nei robi - duzl lepsze wrazenie mialbys gdybys wsiadl do bravo 1.4 120km fantastyczny silnik..
Dodano: 12 lat temu
Ja tam przebrnąłem przez całość i również się zastanawiam, jak ten silnik TwinAir się zachowuje przy takiej masie auta, jaką posiada Punto... bo w 500tce to pewnie auto lata, a nie jeździ :) Aha i gratuluję MD [puchar]
Dodano: 12 lat temu
Gratulacje wyróżnienia [puchar] Konkretny wpis [up]
Dodano: 12 lat temu
Swietny wpis. Zasluzenie wyrozniony.

Szkoda,ze nie udostepnili do testowania wersji 0.9, jestem ciekaw jak to jezdzi.
Dodano: 12 lat temu
[puchar][puchar]
Dodano: 12 lat temu
W Punto 1.2 - 75 KM to jechało w miarę w 1995r., jak auto ważyło ok. 900 kg.....teraz w takim aucie musi być ok 100 KM.....jak ktoś chce w miarę dynamiczny, mały i dosyć tani samochód do miasta to Mitsubishi Colt 1.3 95 KM, waży poniżej tony, co jest rzadkością obecnie, a na pierwszych trzech biegach jest naprawdę szybki....nawet wciska w fotel.....
Dodano: 12 lat temu
MD.[puchar]
Dodano: 12 lat temu
oj tam za długie od razu..... same konkrety bez zbędnego pier.....
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Motoblog Dnia! [puchar] Brawo! [up] Należało się. Gratulacje [papa]
Dodano: 12 lat temu
70 do 100km/H następuje dość sprawnie? na trójce zobacz.
Dodano: 12 lat temu
faktycznie za długie...zrozumiał bym gdyby to była jazda np Maserati;) ale Fiatem, i taki długi opis?:P
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: [up] Moja pierwsza myśl była taka sama [smiech2] ale byłem twardziochem i przeczytałem [puchar] Ale pięć ocen jest jak widzę ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: Za to teraz chyba pier**em za długi wywód, bo widzę po liście goście że kilkadziesiąt osób wchodziło a nikt nie pisze (pewnie ujrzą i myślą "pie**le, nie czytam bo za długie) :D
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: [up] Chwali się! Też jestem zwolennikiem odpowiedniego podejścia do tworzenia wpisów i szacunku dla odbiorcy i jego czasu. Tworzenie jednozdaniowych wpisów i marnowania czasu innym jest nie w moim stylu więc będę takie "perełki" portalowe piętnował ile sił starczy i BAN'a nie będzie [smiech2]
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: To taki mój osobisty protest przeciwko jedno-zdaniowym wpisom ;) Żartuję, ogólnie gadatliwy jestem więc ma to też swoje odzwierciedlenie w AWC-owskiej twórczości. Aparat nawet chciałem zabrać, ale musiałem siostrze do pracy pożyczyć i było to pilniejsze niż niniejszy wpis
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl