Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Zachar » Jazda testowa najmocniejszą Klasą C na świecie - Carlsson CK63 RSR (680KM)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Zachar
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2309 razy
Data wydarzenia: 05.10.2011
Jazda testowa najmocniejszą Klasą C na świecie - Carlsson CK63 RSR (680KM)
Kategoria: inne
Witam,

Dzisiaj mieliśmy przyjemność jazd testowych modelem CK63 RSR.
W skrócie: Mercedes wyprodukował Klasę C. AMG przerobił klasę C w Klasę C AMG. Carlsson przerobił Klasę C AMG w Carlssson CK63 RS (636 KM) i sprzedaje to seryjnie. Wreszcie Carlsson postanowił poprawić własne dzieło i oto mamy odmianę RSR, w której silnik nie mieści się pod maską a technika nie mieści sie w regułach homologacji, więc auto jezdzi na papierach prototypu. Jako prototyp radzi sobie calkiem niezle, bo ma już na liczniku 108.500 km i prócz materiałów eksploatacyjnych nic się nie popsuło.

Auto zostało przywiezione z Niemiec na tydzień w celu zaprezentowania tego cudeńka prasie oraz potencjalnym klientom, którzy licznie przybyli niewiele wolniejszymi autami

Na początek szacunek dla twórców za wyczucie i subtelność w zakresie zmian optycznych. Na szczęście obeszło się bez gigantycznych spojlerów, spychaczy czy wielkich płacht karbonu. Wszystkie dano z umiarem. Prócz mocy. I prócz jak na mój gust zbyt wypukłej maski, pod którą nie zmieścił się kolektor podkręconego do granic możliwości silnika.

Pierwsze pozytywne wrażenia, które daje to auto to jednak dźwięk silnika. Basowy ryk widlastej ósemki nie pozostawia wątpliwości - będzie gorąco. Silnik z łatwością wkręca się na wysokie obroty i w miarę wspinania się wskazówki obrotomierza po skali w aucie staje się coraz głośniej a moc staje się coraz brutalniejsza. Napęd na tył daje się we znaki, auto delikatnie myszkuje i pewnie z łatwością obróciło by się w miejscu na pierwszym lepszym zakręcie, ale ESP trzyma go w ryzach na tyle skuteczne, że staje się niemal podsterowne.

Nie wiem jak oni to zrobili, że przy mocy 680 KM pod maską zabrakło turbiny, ale efekt jest taki, że w dolnym zakresie obrotów auto zachowuje się bardzo ... jeśli można tego słowa użyć ... spokojnie. Moc rośnie liniowo wraz ze wzrostem obrotów, więc chcąc poczuć całe 680 KM należy się zaprzyjaźnić z czerwonym polem na obrotomierzu. Co się dzieje po wyzwoleniu całej mocy? Piorunujące przyspieszenie, hałas, koncentracja na kierownicy i rozczarowanie, kiedy przyjdzie czas "zapiąć" następny bieg. Pół biedy, jeśli zrobi to automat. Jednak kiedy kierowca z gotującą się z emocji krwią szarpie za manetkę z napisem UP a auto przejeżdża 50 metrów zanim aktualny bieg zostanie wyłączony i kolejne 50 na luzie, to skrzynia biegów staje się mocno niedoprawionym składnikiem tego ostrego dania.

Układ kierowniczy jest typowy dla mercedesa, czyli nie dość precyzyjny jak na tę wściekłą jego odmianę. Zawieszenie jest zaskakująco miękkie. Dlaczego tak? Otóż twórcy auta chcieli, aby mimo wszystkich tych przeróbek auto wciąż nadawało się do jazdy do przysłowiowego sklepu czy przedszkola. I ... nadaje się - do prędkości 60 km/h Carlsson nie zdradza prawie (nie licząc wszechobecnego dźwięku "ósemki") drzemiącej pod maską mocy.

Podsumowując. Mimo zwalających z nóg liczb nie jest to bezkompromisowe auto na tor. Jest to jak najbardziej kompromisowe auto, pozwalające szybko i ostro dojechać na randkę i wrócić z niej komfortowo i niespiesznie. Albo odwrotnie. Zależy jak pójdzie
Ostatnia aktualizacja: 05.10.2011 18:11:47
Dodano: 13 lat temu
Frajda z jazdy zapewne niesamowita.:)
Dodano: 13 lat temu
Swoją drogą... auto do testów, nie wiadomo kto za kółkiem siądzie. Chyba powinni puszczać na ulicę na semislikach np.R888 bo te spsporty to chyba model 001, a takie jeden z kolegów tutaj ma założone w 150KM SAABie 1.9dieslu;-)
Dodano: 13 lat temu
wow [totalszok]
Dodano: 13 lat temu
Do Tomaski: tak, tarcze były do wymiany, spostrzegawczy jesteś
Dodano: 13 lat temu
C36 przejechałem się, a o takim nawet nie słyszałem Wszystko ok ale z hamulcami to ktoś przegiął... spękane regularnie, od otworów idą pajączki. To chyba brembo careline (czy jakoś) i aż tak stonowane auto zrobili... że nie popłynęli na fali ceramicznych
Dodano: 13 lat temu
to kiedy robymy powtórkę z Pieczysk? bo też się chętnie przejadę...
Dodano: 13 lat temu
Do Spiller: sl daje lepsze wrażenia, głównie dlatego, ze w kabriolecie lepiej słychać silnik.
Dodano: 13 lat temu
Kosmos!
Dodano: 13 lat temu
Do Spiller: Nie sądze, że przelatywał przez progi.
Dodano: 13 lat temu
mój i tak ma lepsze odejście ;)
Dodano: 13 lat temu
Z, wrażenia lepsze niż w SLu AMG Rysia? [los2]
Dodano: 13 lat temu
Bez komentarza! ;)
Dodano: 13 lat temu
Zachu! Carlssonem tera! [cool]
Dodano: 13 lat temu
NO cudeńko;) choć wolę E i S klasę, to na taką C klasę bym się skusił:) to mi się w merolu podoba, że nie ma turbo. Vidlasta 8, duża pojemność i jest moc
Dodano: 13 lat temu
Zachar, Ty to masz zajefajnie:) Zadroszczę
Dodano: 13 lat temu
No,no fajnie,gratuluję.
Dodano: 13 lat temu
No proszę jaki uśmiechnięty za kółkiem mesia:) Pasuje do wielkiego bossa.
Dodano: 13 lat temu
nie no super ale ta skrzynia u mnie szybciej przeskakuja pewnie dla tego ze wolniej jezdze he he no i zawieszenie jak przy takiej mocy to slabo
Dodano: 13 lat temu
Tego nie da się opisać to trzeba przeżyć. ZAZDROSZCZĘ W POCZUCIU 680KM
Dodano: 13 lat temu
Nie mam pytań[bigok]
Zazdroszczę i pozdrawiam[pub]
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl