Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot RCZ (testowy) » Jazda w trasie, jazda miejska, pomiar przyspieszenia







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot RCZ
Dodano: 13 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 1735 razy
Data wydarzenia: 06.08.2011
Jazda w trasie, jazda miejska, pomiar przyspieszenia
Kategoria: inne
Po szaleństwach na drogach Kotliny Kłodzkiej, przyszła pora na sprawdzenie, jak to auto spisuje się w codziennej, normalnej jeździe.
Szkoda mi było czasu na jazdę w stylu eko, tak więc była to naprawdę normalna jazda - bez kręcenia silnika pod czerwone pole, ale i bez muskania pedału gazu.
Drogę z Dusznik do Wrocławia pokonałem w całkiem żwawym tempie. Sporo wyprzedzania, a na obwodnicy Wrocławia tempomat miałem ustawiony na 150 km/h.
Komputer pokładowy podpowiada kiedy wrzucić wyższy bieg. Szkoda, że nie podpowiada kiedy wrzucić niższy... Jadąc przy 2 tys. obr/min, otrzymujemy informację by zmienić bieg. Wtedy obroty spadają do 1,3. Nie mam przekonania czy to jest bezpieczne dla silnika. Może przy stałej prędkości to jeszcze, ale przyspieszanie od tych 1,3 obr/min jest chyba nie najlepsze dla jednostki napędowej, skoro auto zaczyna jechać dopiero od 2,5 tys...
Jeżeli jednak pamięta się o tej granicy 2,5 tys obr, to, jazda RCZ z silnikiem HDI jest naprawdę bardzo przyjemna, a do tego oszczędna.
Na koniec tej trasy komputer pokazał spalanie 4,7 l/100 km, a przy dystrybutorze wyszło 5,4. Dla porównania moja Brera na identycznej trasie, przy podobnym stylu jazdy pali o ponad 50% więcej, czyli koło 8-9 litrów.

Kolejnego dnia już była tylko jazda miejska. Również raczej dynamiczna niż w stylu eko, z półgodzinną sesją zdjęciową w ruchu (a więc sporo zwalniania, przyspieszania, zatrzymywania się), a także odbyłem 10 prób przyspieszania od 0 do 100 km (czyli było kręcenie pod czerwone pole). Ciekawy byłem wyników, bo przyszło mi do głowy, że ten mój silnik może nie jest całkiem sprawny, i dlatego nie jedzie od dolnych obrotów. Oczywiście okazało się, że osiągi są mniej więcej takie jak obiecuje producent, i taka jest po prostu charakterystyka tego motoru...

Niestety po raz kolejny doświadczyłem tego, ze ten silnik nie żyje poniżej 2,5 tys. obrotów. Nie tylko jest to nieprzyjemne, ale również niebezpieczne... Przy próbie włączenia się do ruchu z drogi podporządkowanej, tocząc się na dwójce, wbiłem się w sporą lukę między autami, pedał gazu w podłogę, i... auto nie jedzie! Samochód za mną musiał mocno hamować, bo dopiero po dłuższej chwili, gdy wskazówka na obrotomierzu osiągnęła w końcu 2,5 ty obr/min, mój RCZ wyrwał do przodu...

Z całej jazdy miejskiej komputer pokazał spalanie 8,2 l/100 km, a przy dystrybutorze o dziwo wyszło nawet mniej, bo 7,9l. Jak na 163 konie, i styl jazdy, uważam ten wynik za naprawdę dobry.

W sumie tym RCZ-em przejechałem 575 km, z czego 145 w mieście, i 430 poza miastem. Średnie spalanie wg komputera to 7,0 l/100 km, przy śr prędkości 49 km/h.
Przy przebiegu 17446 km, zakończyła się moja krótka, choć intensywna przygoda z RCZ-em, i auto odstawiłem u dealera...
Ostatnia aktualizacja: 08.09.2011 21:15:28
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do tabur:
Oj, zdecydowanie potrafi - zwłaszcza w zakrętach
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Autko bardzo przyjemne i potrafi dać więcej niż odrobinę satysfakcji z jazdy!
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do thththth:
Ja też mam coś podobnego na co dzień - w Tigrze, hehe. Ruszanie z włączoną klimą trzeba odpowiednio zaplanować, a teraz jeszcze z niesprawnym EGR-em to już moc ucieka ze zdwojoną siłą...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do rafter:
Jak zwykle, hehe ;-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do pafka: teraz wiesz, jak się czuję, gdy włączam się do ruchu na dwójce z klimą... albo szybka jedynka albo śmierć.[los2]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Sesja zdjęciowa w wykonaniu żony - na najwyższym poziomie! :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do tofana:
Jak ktoś może sobie na to pozwolić, to zdecydowanie warto :-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Przygarnąć warto, ale czy kupić warto?
Spalanie to i mnie się podoba! ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do Krzysiek-1981:
hehe - nie znam ;-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do majcher836:
No i tak powinno być, a nie jakieś półśrodki... ;-)
Auto ma swoje wady (jak każde), ale bardzo chętnie bym takie przygarnął
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Jest taki film - Och, Pafka 2 ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
A u mnie jest wskaźnik zmniejszenia biegu;) Po ostatnim zdaniu wnioskuję że nie jesteś do końca zadowolony z auta
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do V-Power:
Naprawdę polecam - zdecydowanie warto
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do pafka: Może kiedyś uda mi się takie przetestować... ;) Przyznam że był bym bardzo chętny
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do eldorado:
jak zwykle dzięki :-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do sequoia1:
hehe, a moja Brerka spędziła z nim noc...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
[up]
Jak zwykle soczyście i na temat.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Zdjęcie na parkingu - na swoim podwórku też bym takie zrobił, ale:
- nikt już mi nie pożyczy takiego Peugeota,
- na widok RCZ-a moja Fabia zapadłaby się pod ziemię albo sama założyła sobie plandekę [rotfl]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do V-Power:
hehe, bo to jest naprawdę fajne auto :-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
P.S żeby nie było że cały czas mówiłem źle o Peżocie
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Jak by szedł jak normalny turbo diesel to było by ok... Spalanie jednak 50% mniejsze i to jest wielka zaleta turbo diesla... Biorąc pod uwagę osiągi nie ma ogromnej różnicy pomiędzy Brerą a RCZ, różnica jest tylko w spalaniu przy umówmy się podobnych osiągach... Wielka zaleta turbo diesla... :) Jeszcze jak by zrobić chipa w takim przykładowo RCZ HDI na powiedzmy 200km to by była różnica tylko w spalaniu... Osiągi raczej były by identyczne... Ale co jak co Brera to Brera piękna krwista maszyna Pozdro
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do Krzysiek-1981:
Jego wiek ma swoje prawa ;-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Mój Kadett to stary pijak :(
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do pafka: [up]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do baaartez:
RCZ też ma to coś, ale znowu wybrałbym Brerkę :-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Generalnie autko fajne, przygoda z nim związana również, ale jakoś Brerka bardziej mi się podoba:) Ma to "coś"
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem. Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego. W każdej chwili może ...
14 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu. Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km. W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna. Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu. Środek też ...
17 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie