Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda CR-V » Jazda w trybe EKO







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda CR-V
  • przebieg 6 370 km
  • rocznik 2012
  • silnik 2.0 i-VTEC
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2202 razy
Data wydarzenia: 23.04.2013
Jazda w trybe EKO
Kategoria: inne
Postanowiłem sprawdzić jazdę w trybie EKO.
Na codzień też się staram w miarę oszczędnie jeździć, ale jak to wiadomo gdzy noga ciężka nie zawsze wychodzi ;)

Warunki: wiejsko - miejskie :)
tzn. mniej lub bardziej dziurawe drogi asfaltowe (ok. 7 km), dziurawe "uwardzone" (ok 1,5 km) i ekspresówka (mniej więcej 10km).

spostrzeżenia:
1. na wiejskich - EKO jazda do wykonania - mały ruch można płynnie (w miarę) jechać
2. wiejskie pseudo utwardzone z dziurami - trochę gorzej, ale można
3. ekspresówka - tu robią się schody i nie ze względu, że mam ciężką nogę, ale głównie ze względu na "myślących" inaczej kierowców uważających - "JA najważniejszy" i nie parzących w lusterka

wyniki spalania oczywiście z kompa w autku

początek EKO jazdy - droga wiejska - jazda slalom :P - udało mi się zejść do 5l/100km
na "utwardzona" w formie sera szwajcarskiego - ciut wzrosło - tak ok 6l/100 km
na koniec ekspresowa (starałem się w miare płynnie, ale nie udało się do końca) i spalanie poszło w górę - do 7,4l/100km

wnioski - w katalogu powinni dodać obok spalania w trybie miejskim i drogowym - spalanie w trybie wiejskim :D
Ostatnia aktualizacja: 23.04.2013 13:34:34
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do ojciecmajster: całkowicie się z Tobą zgadzam, chociaż muszę przyznać, że sugerowana zmiana biegów całkiem dobrze współgra z silnikiem - nie czuć, że się "męczy". W przypadku redukcji to nawet pokazuje szybciej niż zakładałbym zredukowanie na niższy bieg.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Nie patrz na eco wskazania, ale używaj biegów rozsądnie. O ile na I II czy III biegu obroty silnika nie mają większego wpływu na obciążenie wału i innych podzespołów silnika, o tyle wyższe biegi powinny być załączane przy odpowiednich obrotach silnika i odpowiedniej prędkości pojazdu. Jeśli jeździsz na rowerze na pewno wiesz ile siły trzeba włożyć w pedały aby przy małych prędkościach jechać na najszybszym biegu. Podobnie jest w aucie.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do ojciecmajster: muszę spojrzeć - wydaje mi się, że 60 na VI jest w okolicach, albo powyżej 1500 obr - w sumie to jeżdżę mniej więcej tak jak pokazują zielone strzałki sugerujące zmianę biegów. Co ciekawe przy hondowskim i-VTECu sugerują zmianę biegu mniej więcej w tych samych momentach (obrotach) jak jeździłem Accordem w dieslu
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
eco brednie. Zieloni po jajach się drapią.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Uważaj na obroty silnika przy wysokich biegach. Łańcuszki strasznie tego nie lubią. Na V i VI obr powinny być co najmniej pow. 2000. Przy 60km/h to chyba nawet 1500 obr nie miales
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do w_jezierski: Ja spróbowałem raz, wyjeżdżając cały bak, zszedłem do 6L/100km ale tego nie można nazwać jazdą. Jak mnie to zmęczyło... Już nie wspomnę jak wkurzyło ;-) Nie nazwę z przyzwoitości dla kogo taki styl jazdy jest dobry...
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: hehe - diesla to już miałem (czeka na nowego właściciela) i często się zdarzał "ogień na każdym biegu" - szedł lepiej niż VTEC :)
a hybryd też nie lubię bo moim zdaniem z ECO mają mało wspólnego - biorąc pod uwage produkcję aku do takich stworzeń (no i późniejszy ich recykling)
co do samej EKO jazdy to czasami trzeba spróbować
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do w_jezierski: A ja nie lubię wszystkiego z przedrostkiem eko- eco- i hybrid. Ponieważ

target=_blank rel=nofollow>http://imageshack.us/photo/my-images/545/mabycogien.jpg" alt=""/>/
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
wynik całkiem fajny jak na takie prędkości :)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do niki129: auto czasami trzeba "odmulić" :)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do niki129: heh - to akurat nie problem :P zresztą uważam, że należy czasami tak "przepalić" serducho auta ;)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
A mnie się udało ostatnio spalić 15 /100km. I wiecie co WARTO było :P
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Zwracam honor ;)
Myślałem że było szybciej :)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do Stig210: ok 50 - 60 km/h na VI biegu
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
"droga wiejska - jazda slalom - udało mi się zejść do 5l/100km"
Coś za mało jak na 2 litrowy benzynowy silnik, jaka była prędkość na tej drodze ?
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
10 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
3 komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez humvee5
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie