Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku wyceniona-to auta dla wielu!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2054 razy
Data wydarzenia: 30.01.2012
Jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku wyceniona-to auta dla wielu!
Kategoria: inne
Dziś Hyundai opublikował cennik najnowszego i30 w polskiej specyfikacji.

Najtańszy model z silnikiem 1.4, 5 drzwi, bez klimatyzacji kosztuje 50.900 zł

Samochód jest oferowany w aż sześciu wersjach wyposażenia. W serii znajdujemy m.in.: pełen pakiet bezpieczeństwa, składający się z przednich, bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych, ABS-a, systemu kontroli trakcji i stabilności pojazdu, a także przednie szyby i lusterka boczne sterowane elektrycznie, centralny zamek, komputer pokładowy, światła przeciwmgielne i LED-owe do jazdy dziennej. Podstawowa wersja Base dostępna jest tylko dostępnej tylko z podstawowym benzyniakiem 1.4 o mocy 100 KM.
Wszystkie motory oferowane są od odmiany Classic, w której otrzymujemy już ręczną klimatyzację, koło dojazdowe oraz radio CD/MP3 ze sterowaniem z kierownicy i podłączeniem AUX i USB. Do wyboru jest sześć silników, trzy benzynowe (1.4/100 KM, 1.6 MPI/120 KM i 1.6 GDI/135 KM) oraz trzy wysokoprężne (1.4/90 KM oraz 1.6 w wersji 110- i 128-konnej). Standardowo wszystkie jednostki współpracują z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów (dopłata 4000 zł). Silniki 1.6 są dostępne opcjonalnie z automatyczną przekładnią o takiej samej ilości przełożeń.

Dla bardziej wymagających przygotowano wersje: Comfort, Style i Premium. W najbogatszej otrzymujemy ponadto m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, reflektory ksenonowe czy podgrzewane siedzenia.



Czy to dobra oferta?

Za 100 konne auto z klimatyzacją, radiem mp3, w lakierze metalic i z alufelgami zapłacimy ok 60 tyś zł.
Będzie dobrze wyposażone (komplet poduszek, ESP, elektryka).

EDYCJA:

Wczytałem się w cennik i tutaj wychodzi prawda o niewysokiej cenie:

- Auto w dwóch podstawowych wersjach ma nie lakierowane klamki zewnętrzne, brak tapicerki materiałowej na bokach drzwi, brak chromowanego grilla – to otrzymamy od wersji Classic Plus za 61 tyś w lakierze metalic. A wielu osobom nie przypadnie to do gustu-taki plastikowy spartanin za grubo ponad 50 tyś zł
- Takie udogodnienia jak Climatrocic, poduszka kolanowa, tylne szyby elektryczne, składany kluczyk z alarmem czy skórzana kierownica znajdziemy dopiero od wersji Comfort.

Taki Comfort z silnikiem 1.6 o mocy120 KM w metalicu to 68.600 zł (bez parktronika i alufelg-tylko 15 calowe stalówki)
Mankamentem tej wersji sa koła 15 calowe i brak aluminiowych felg (oryginalnych). Również w cenniku i specyfikacji brak opcji „czujnik parkowania” – widać tylko dealer zakłada jakiś byle jaki warty 300 zł

Największy konkurent czyli Vw Golf 1.4 TSI o mocy 122 KM w wersji Comfortline i z lepszym wyposażeniem kosztuje 77.000 zł (z alufelgami, podwójnym park tronikiem, pakietem zimowym itp.).

Jest to cena bez jakiegokolwiek upustu z konfiguratora a spokojnie 4 tysiące dostaniemy od dealera (teraz na rocznik 2011 nawet 8 tyś).

W Hyundaiu w wersji Style za 74.800 zł w lakierze metalic dostaniemy więcej i to czego brakuje ale bez parktronika – to właściwie w cenie Golfa po opuszczeniu przez dealera, Hyundai zapewne nic nie opuści bo to nowy model.


JEDNYM SŁOWEM ŻEBY JAKOŚ WYGLĄDAŁ I NIE BYŁ GOŁY TO MUSI KOSZTOWAĆ PONAD 70 TYŚ ZŁ W BENDZYNIE – NIE WARTO, DOKŁADAM 4 TYŚ I MAM VOLKSWAGENA.

Rozumiem że golf jest brzydszy, mnie się tez nie podoba ale w podobnej cenie jest Ford Focus.

A Hyundai jest piekny i miał być do tego w atrakcyjnej cenie – to widać zmieniło się!

MOŻE KIA BĘDZIE Z 3 TYSIĄCE TAŃSZA
Ostatnia aktualizacja: 30.01.2012 12:10:40
Dodano: 12 lat temu
No i można sie niezle zdziwić. Vw ogłosil nowe pakiety dla Golfa-wersja "City Line" z silnikiem 1.6 TDI o mocy 90 koni, w nadwoziu 5 drzwiowym, z 4 elektrycznymi szybami, ESP, kompletem poduszek, radiem RCD 310 z mp3, światłami przeciwmgielnymi, lakierem metalic i LKlimatyzacją elektroniczną kosztuje 70.500 zł cennikowo.
Niektóre opcje dodałem jako dodatkowo płatne.
A porównywalny wyposażeniowo Hyundai i30 aby miał klimatronic kosztuje w wersji 1.6 diesel Comfort 110 koni: 73.400 zł plus lakier metalic.

Vw może brzydszy i starszy ale tańszy niż Hyundai i to kilka tysięcy ! Sensacja.
Dodano: 12 lat temu
Ciekawy wpis i ciekawa dyskusja.Jestem bardzo ciekaw jak wyglądała by sytuacja gdyby VW Golf wygladał tak jak Hyundai
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Zawsze najtańsza wersja jest tylko po to by w reklamie napisać już od xxx zł ;)
I właśnie o to chodzi, że klient chętniej wyda na to, co inni widzą, czy własną wygodę, niż na to czego nie widać i jest tak abstrakcyjne jak bezpieczeństwo.
Dodano: 12 lat temu
Do Resident: No nie od razu że próżny.
Ale kupuje się oczami i takie auto nie przypomina tego co jest na zdjęciach w folderach reklamowych.

Mnie chodzi o fakt że auto tej klasy za ponad 50 tyś zł nie powinno (a widać może) mieć plastikową ceratę na drzwiach zamiast tapicerki i to w 2 wersjach. Ma dziurę na radio !!!! Nie chcę nic ociekającego chromem ale chromowana atrapa przednia zapewne 99% klientom podoba się bardziej.

Takie auto za 50.900 zł wygląda naprawdę niezachęcająco i odstaje wizualnie od konkurencji (Peugeota 308 czy innych w najtańszych wersjach).

Dlatego napisałem że może zrezygnować z ESP i nie proponować 6 wersji (dwóch pierwszych nikt chciał nie będzie) tylko 4 a wyglądające sensownie.

A że system stabilizacji toru jazdy ma być. obowiązkowo wiem i jestem za tym
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: No właśnie próżny klient dopłaci do tego, co widać i dlatego dopłacać trzeba za ozdobniki. :) Chcesz mieć auto ociekające chromem? Proszę bardzo - dopłać sobie.
A ESP musi być w standardzie we wszystkich wersjach żeby zdobyć maksymalną ilość gwiazdek w EuroNCAP (vide KIA Picanto).
Dodano: 12 lat temu
Ja też nie odmówię sobie jazdy testowej.

Ciekawe w jakiej wersji dealerzy zamówią auta demonstracyjne, bo chyba nie w beznadziejnie prezentujących się "Base" i "Classic" które nie mają tapicerki materiałowej na bokach drzwi-tylko cerata, chromowanego grilla, tylko plastik, klamek w kolorze nadwozia i stoją na 15 calowych "deklach". Taka wersja nie zachęca do zakupu.

To może lepiej byłoby żądać dopłaty 1500 zl do ESP (choć na bezpieczeństwie nie powinno się oszczędzać) a seryjnie w tej atrakcyjnej cenie sprawić że klient nie będzie miał plastikowej atrapy i ceraty na drzwiach-to widać od razu a ESP nie.
Dodano: 12 lat temu
Pytanie jak do tematu podejdzie HMP. bo to oni kształtują cennik w Polsce. Na pewno na ten rok nie ma co liczyć na żadne rabaty, może jedynie uda się jakieś 1-2tys. od dealera wywalczyć przy negocjacjach, ale to pewnie będzie zależeć od ilości chętnych. Zresztą, który producent daje rabaty na nowe modele. Prędzej możemy się spodziewać rabatów na i30 pierwszej generacji, po to żeby pozbyć się ich z placu. Podobna sytuacja była jak weszła wersja po FL, gdzie rabat na wersję z przed FL był bodajże o 2tys. większy. Co będzie w następnym roku??? Albo pójdą drogą Elantry i ceny będą się trzymać sztywno, albo pójdą drogą i40 i może ujrzymy reklamę "kup i30 - rabat 10000". Ja wiem jedno... jazdy testowej sobie nie odmówię
Dodano: 12 lat temu
Tak jak napisał benny polityka Hyundai'a jest taka, że cennik wyśrubowany a u dealera można się sporo potargować, daje to więcej możliwości dealerom np jeśli chodzi o sprzedaż flotową, kiedyś polityka firmy była inna cena wyjściowa była niska ale dealer miał niewielkie pole do popisu, skutkiem czego ciężko było sprzedawać auta dealerom do flot.
Druga sprawa to warunki gwarancji - Hyundai 5-Year Triple Care, który obejmuje 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu oraz 5 lat assistance - to najlepsza oferta w Europie nawet według większości niemieckiej prasy, co też ma wpływ na cenę auta.
Dodano: 12 lat temu
No właśnie jak zauważył jeden z kolegów-zazwyczaj wersje następców aut sa w tej samej cenie lub minimalnie droższe ale lepiej wyposażone. A stary model "cennikowo" kosztował od 49.200 z silnikiem 109 KM, bez klimy ale z radyjkiem mp3, nowy od 50.900 słabszy, bez radia ale z ESP więc chyba źle nie jest.

Kolega eldorado pisze ze nie jest to przez Niego oczekiwana premiera - no rozumiem, każdego interesują inne auta ale jak na ciekawy kompakt to wiele osób czeka.

No i porównanie cen wychodzi na niekorzyść i30 w stosunku do Golfa- to taki wzór jakościowy i niby najdroższy w klasie i słabo wyposażony. Udowodniłem w innym blogu że jeden najtańszych i najlepiej wyposażony-choć stary już... Siódma generacja pewnie to zmieni "cenowo"
Dodano: 12 lat temu
Jedna z najbardziej wyczekiwanych premier? [hmm] a to zależy dla kogo.
Dodano: 12 lat temu
Trochę to dziwne. Podstawowa wersja jest aż ok 10 tys droższa od poprzedniej i w dodatku silnikowi 1.4 obcięli 9KM. Zazwyczaj każdy kolejny model z tej samej pojemności ma moc większą...
Dodano: 12 lat temu
Hyundai od kilku lat stosuje taką taktykę że ceny katalogowe dość wysokie, a potem kilkutysięczny rabat i cena robi się sensowna np. najmniejszy i10"golas" katalogowo kosztuje ponad 31 tys. i to jest marna oferta (za taką kasę mogę mieć sparka z klimą i ogólnie lepszym wyposażeniem) ale jest na niego 7 tys. rabatu i za niespełna 25tys. jest do wzięcia - i tutaj już cena jest bardzo okazyjna, nawet biorąc pod uwagę mizerne wyposażenie
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: ciężko powiedzieć z reguły dilerzy i producenci naliczają takie marże że te 10 koła w dół nie byłoby problemem, takie moje zdanie,
Dodano: 12 lat temu
Do debrek3: Ciekawe jak by było z jakością [los] Mam dziwne przeczucie że nie było by wesoło [rotfl]
Dodano: 12 lat temu
autko godne uwagi, choć pewnie większe zainteresowanie byłoby gdyby podstawowa wersja było o 10tysi tańsza, wtedy nieźle wyposażonego i30 mielibyśmy za 50-60 tysi a to już byłby cios dla konkurencji
Dodano: 12 lat temu
Dobra dobra. Oby jak najwięcej prawie sprawnych technicznie aut poszło w odstawkę przez zakup nowego, jakiegokolwiek. Może i być i taki. Dla mnie ciekawe to nie jest ani ani... jedynie działanie automatu hmm... ciekawe jak to redukuje, kickdown jak działa itp. Przy takich mocach skrzynia może sporo pomóc albo być tragedią i nie sprzedawać się wcale.
Dodano: 12 lat temu
Masz rację konkurencja nieco droższa [rotfl] Nowy i30 wygląda na całkiem przyzwoite auto to trzeba przyznać [up] Cena również całkiem przyzwoita... Z pewnością znajdzie wielu klientów
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
17 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8 komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl