Wpis w blogu auta
Peugeot 207
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 852 razy
Data wydarzenia: 06.07.2020
Kolejna niemiła niespodzianka
Kategoria: awaria
Doświadczony podobnym zdarzeniem sprzed 4 lat zadzwoniłem po kolegę, który pozostał jeszcze w biurowcu. Ten po chwili oczekiwania podjechał "swym" VW Golfem GTI, by użyczyć mi prądu. Wskutek podłączenia kabli rozruchowych (wożonych w bagażniku) motor Peugeota ożył. Dzięki temu o własnych siłach mogłem dotrzeć do garażu i przystąpić do testów. Na miejscu, zaraz po zgaszeniu jednostki napędowej udało mi się ją ponownie wystartować, ale przy kolejnej takiej próbie (po krótkiej przerwie obiadowej) znowu poległem. Winowajcą okazał się być nagły spadek napięcia akumulatora z 12,8 V do 10,8 V.
Następnego dnia chcąc potwierdzić swoją hipotezę przełożyłem "baterię" z Dustera do "207-ki". Oczywiście zgodnie z przewidywaniami silnik bezproblemowo "zagadał", a "denat" został podpięty na pół doby do prostownika. Niestety nic to nie dało, gdyż pomiary multimetrem wypadły dokładnie tak samo, jak przed ładowaniem. Wczoraj pro forma powtórzyłem ten sam zabieg - znów bez skutku.
Wiedząc, iż potrzebny będzie zakup nowego "aku" postanowiłem świeżo nabyty produkt zamontować w Dacii, a około 5-letni oryginał z logo Renault pozostawić w "Peżoku".
Dziś w asyście kuzyna przybyłem do zaprzyjaźnionego, specjalistycznego sklepu, gdzie spośród wielu różnych modeli akumulatorów wybrałem owoc postradzieckiej myśli technicznej. Wytwór firmy "AKOM" wyprodukowany w technologii "EFB" ma być rzekomo ponadprzeciętnie żywotny (czteroletnia gwarancja). Sam zaś koncern uchodzi za potentata w Rosji dostarczającego "baterie" na pierwszy montaż do zlokalizowanych tam fabryk samochodów.
Płacąc okazyjne 250 zł rozpoczynam egzotyczną przygodę, licząc że kupiłem towar z gatunku "gniotsja, nie łamiotsja", który doskonale skomponuje się z rumuńskim SUV-em.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez CeZaR83
Witam Was,
Chciałbym sie podzielić pewną informacją i zapytać co o tym myślicie....
Postanowiłem sprawdzić moc jaką mam pod maską bo czułem pod nogą że te KM i Nm które fabryka podała ...
9
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez Egontar
Wzorem wszystkich poprzedników, niniejszym wprowadzam pamiętnik charakterystycznych przebiegów dla Shine'a.
Pierwszy zanotowany przebieg jest z placu, na którym auto zostało zakupione. ...
103
komentarze
Dodano: 24 dni temu, przez Egontar
W ramach wolnego czasu przeglądnąłem dokumentację serwisową mojego DSa i w oczy rzuciła mi się faktura za wymianę oleju w skrzyni biegów zrobiona przy przebiegu 122 kkm. Doświadczeni ...
56
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

P.S. Gdzieś wyczytałem, że przy pomiarach akumulatora multimetrem każde jego skrajne rozładowanie (bez względu na faktyczne napięcie) będzie dawało wynik 10,8 V.
Wszystkie cele pewnie padły. Po nocy na prostowniku nadal pokazywało zero.
Przy drugiej próbie wywalało już bezpiecznik w prostowniku za każdym razem gdy podłączyłem.
Akumulator został "Zbiegiem z Alcatraz"