Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo 156 » kolejne wymiany







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo 156
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3012 razy
Data wydarzenia: 14.07.2011
kolejne wymiany
Kategoria: zmiany w aucie
po sukcesie z przekaźnikiem i wycieraczką przyszedł czas na resztę:) najpierw chłodnica i zapomniany przy wymianie filtra powietrza- filtr przeciwpyłkowy. wymiana u kumpla, bo ma kanałstary filtr- szkoda gadać:( z chłodnicą koleś trochę mi pomógł i po 1,5 nowa była założona. mieliśmy nadzieję że obejdzie się bez demontażu zderzaka, no ale nie było wyjścia. stara chłodnica w opłakanym stanie:( nie dziwię się że tak słabo chłodziła. no i druga sprawa- w układzie niestety była woda:( dopiero teraz zalałem płyn. wszystko ładnie pięknie udało się zamontować itd... jazda próbna. za h.. nie można zagrzać AR podczas jazdy, nawet w upale! podczas postoju owszem, grzeje się do około 90, później wiatraczek i spada. powodem niedogrzania jest zapewne teraz termostat. zawiesił się w pozycji otwartej lub ktoś go tak zablokował, mając hu..wą chłodnicę:( lub też wcale go nie ma (w AR termostat jest w obudowie na zewnątrz silnika i podobno można go z niej całkowicie wyciągnąć) trzeba to bęzie przy okazji sprawdzić, bo jazda na niedogrzanym też trochę lipa. średnia temp. podczas jazdy to około 75 stopni. ale teraz mogę bez obaw depnąć przedtem temperatura natychmiast strasznie rosła.

to było zrobione jeszcze w ubiegłym tygodniu, a teraz, to co zostało zrobione dziś;)
wczoraj umówiłem się już ze znajomym mechanikiem (kumpel z kanałem nie miał czasu) na wymianę amorków, łączników stabilizatora i tulei stabilizatora. jeszcze wczoraj odstawiłem auto. dziś około południa telefon- myślę- już? niestety nie, na prawym amorku była pęknięta sprężyna, prawdopodobnie to ona najbardziej hałasowała. do tego osłona przegubu wewnętrznego- również z prawej strony (z lewej obie osłony wymieniłem niedawno) tak więc sprężyna dodatkowe 80 zł i uwaga... osłona 40zl (ogólnie wszystkie ceny do wglądu w dzienniku kosztów) o 15 przywieźli mu osłonę i springa. 0 17 autko było gotowe do odbioru. stare amorki nie wyglądały jeszcze tak źle, ale łączniki i tuleje- tragedia... nie wiem czy jeszcze nie oryginały. (amorki jeszcze ori;) ) mam nadzieję że nowe części posłużą mi tak długo jak alfa:) czyli kilka lat. amorki to Bilstein B4, bardzo chwalone na forum alfy i nie tylko ;) do nich oczywiście nowe osłony, odboje, poduszki, których nie trzeba było kupować, bo stare były jeszcze ok, ale kto to wiedział;) łączniki również polecane na forum- najdroższe jakie były:P i tuleje stabilizatora- poliuretanowe, podobno lepsze od oryginalnych (droższe też;) ) okaże się w przyszłości. tak w nawiasie mówiąc najdłużej mechaniorowi zeszło z tymi tulejami- około 3,5 h;) trzeba było opuszczać sanki, odkręcać pół silnika. wyciągać stabilizator. na forum pisali że da się samemu, ale to około 10h roboty non stop. a mi się nie chciało;)

różnica niesamowita po odbiorze autka...żadnych stuków, bujania przodem. totalna cisza
w piątek po raz drugi w tym roku jadę na Mazury (tym razem w 4 osoby) więc podróż będzie już bardziej komfortowa:)
a jeszcze bardziej komfortowa będzie gdy zrobię wszystko:)ale niestety to dopiero w przyszłym miesiącu. a zostało jeszcze:

-zawieszenie z tyłu( diagnosta stwierdził że dobre, ale ja po prostu czuję że za mocno buja tyłem na zakrętach czy koleinach) czyli łączniki stabilizatora, amortyzatory, tuleje poliuretanowe do wahaczy- koszt troszkę niższy w porównaniu do kompletnych nowych wahaczy, a i różnica w długości eksploatacji spora. więc spróbuję.
-termostat
-przykręcenie osłony silnika od spodu to już jutro na lewarku się zrobi;) nic już nie będzie robione z przodu, więc nie ma sensu dłużej jeździć bez;)
-wspominana już kiedyś dziura w zderzaku
-kilka wyprawek lakierniczych

jeszcze trochę zostało, ale ci którzy czytali kiedyś jeden z moich dzienników, widzą że kilka ładnych pozycji ubyło;) a ja cały czas cieszę się, czerpiąc niesamowitą przyjemność z jazdy, coraz to doskonalszą Funią [helm]
Ostatnia aktualizacja: 14.07.2011 01:54:51
Dodano: 13 lat temu
Do giernal: 10 lat małżeństwa...[rotfl]
Dodano: 13 lat temu
Do thththth: Chyba, że tak. Nie wiedziałem, że z Ciebie taki penetrator! :P
Dodano: 13 lat temu
Do giernal: ja mam chude łapy, wszędzie wlezę i znajdę miejsce.[los2]
Dodano: 13 lat temu
Do thththth: Nie wiem jak w Golfie, ale w Polo nie ma szans by coś wsadzić między zderzak a chłodnicę. :(
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88: tak tylko przypomniałem, oparte na doświadczeniach własnych.[los2]
Dodano: 13 lat temu
Do thththth: no przecież wiem:P
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88: nie zasłoń całej bo przegrzejesz silnik...;)
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88:
No właśnie - nic nas tak nie nauczy jak własne doświadczenia
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: tak też właśnie myślałem;) wystarczyło mi zawieszenie Irmschera w poprzednim oplu żeby tego doświadczyć na własnej ;)
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88:
Bardzo dobrze zrobiłeś, że wybrałeś B4. Jakbym miał dzisiaj wybierać, to również bym wybrał B4. Na nasze drogi B6 to jak dla mnie lekkie przegięcie ;-)
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: muszę tam zerknąć, bo szczerze mówiąc jeszcze nie sprawdzałem. a co do amortyzatorów, to również zastanawiałem się nad B6. ale wolałem jednak komfort. B6 to już inna klasa...bardziej sportowa
Dodano: 13 lat temu
No niestety, ale są to normalne sprawy które często trzeba zrobić po kupnie auta. W swojej Tigrze też niedługo po kupnie wymieniałem amorki (też Bilstein, ale B6) i sprężyny.
Jeżeli zamierzasz trochę jeździć tym autem (a zamierzasz :-) ), to po prostu trzeba to zrobić.

Co do niedogrzania silnika w 156, to nawet ten temat był poruszany na spocie w Jaworze - także nie tylko Ty masz ten problem...
Pierwszy podejrzany to termostat, ale może poszukaj na alfaholikach czy to czasem może jeszcze nie być coś innego...

Dodano: 13 lat temu
Do giernal: moja alfa do czasu gdy temperatura była tylko za wysoka, a nie za niska paliła około 5.5 litra. dziś zatankowałem po wymianie chłodnicy gdy nie może się dogrzać...prawie 8,5 litra. cały czas przy takim samym stylu jazdy
Dodano: 13 lat temu
Do thththth: termostat jest w obudowie na zewnątrz silnika. prawdopodobnie przez to...chłodnicę jutro przed wyjazdem na Mazury mam zamiar zasłonić, bo z takim spalaniem nie ma sensu jechać...
Dodano: 13 lat temu
Do eldorado: nie płoszę, chcę się spotkać[helm]
Dodano: 13 lat temu
Do giernal: było przysłonić chłodnicę do czasu wymiany, ja tak robiłem, oczywiście niecałą i z rozsądkiem...[los2]
Dodano: 13 lat temu
Do thththth: Moje Polo przez uwalony termostat paliło 13,5 l/100 km. :P
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88: oryginał Wahlera był po 69zł. Ale i tak to nie przebije ceny u Ciebie... czemu to cholerstwo takie drogie do tego silnika?
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88: Nie płosz. [hehe]
Dodano: 13 lat temu
Do picabo7: Jak komuś czytanie sprawia kłopot to rzeczywiście nie ułatwia. [zaklopotanie]
Dodano: 13 lat temu
Do picabo7: chcesz, mogę cię ogarnąć? kto jak kto, ale ty frajerze zwracał mi uwagi nie będziesz. a jeśli będziesz, to wiedz, że i tak tutaj twoje zdanie nic nie znaczy. żegnam ozięble pierwszą ciotę portalu
Dodano: 13 lat temu
AR, Mazury i Funia z dużej litery!
Chłopie, ogarnij się, ludzie to chcą przeczytać, a Ty im nie ułatwiasz. ;)
Dodano: 13 lat temu
Do lysy1233: samo, to się może tylko zje.ać[helm]
Dodano: 13 lat temu
Do eldorado: spoko, wiem jak jest opinia na temat AR;) nie rusza mnie to. moja włoszka śmiga jak należy i mam nadzieję że nadal tak będzie;) a co do termostatu, to byłem pewien że koleś mówił o oryginale...niestety nie. to był średniej klasy zamiennik. o oryginał już wolałem nie pytać;) nie pytałem jeszcze w tym temacie na forum AR, może ktoś mi cos podpowie dokładniej
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88: U mnie tez samo się nie chce naprawić...
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88: Ile za termostat? 415 złotych, kierffa poyebao ich. [panna] [rozpacz]. Qffa do mojego lincolna kosztuje +/- $15, to co w AF jest ze złota czy jak?
Dodano: 13 lat temu
Do lysy1233: Sam czy na holu ale przyjedzie [hihi].

Sorry Maciek, nie mogłem się powstrzymać.
Dodano: 13 lat temu
Do lysy1233: nic się samo niestety nie naprawi;)
Dodano: 13 lat temu
Do thththth: w alfie, jak dobrze pamiętam jest 88stopni. z tym że w vw termostat kosztował ile? 30-40zł? (tyle kosztował w poprzednim oplu) a tutaj jak poszedłem do sklepu to nie mogłem uwierzyć. 415zł za zamiennik. na necie około stówki taniej można dostać. a w używane nie chcę się bawić.
Dodano: 13 lat temu
Do eldorado: już wiem...zauważyłem to przy dzisiejszym tankowaniu:(
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl