Wpis w blogu użytkownika
seaboard
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 669 razy
Data wydarzenia: 01.12.2015
kolejny roczny serwis
Kategoria: inne
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 27 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Po wycięciu filtra zmienia się przepływ spalin.. Pierwsza myśl: wzrost mocy, bo poprawiony przepływ spalin - błąd! Następuje zachwianie się zjawisk dynamicznych w układzie wydechowym. Spadek mocy? Też błąd. W dużym uproszczeniu silnik pracuje w układzie zamkniętej pętli, wykonując kalkulacje przy pomocy sondy lambda i innych sensorów. Gdy wytniemy DPF, zaślepimy EGR czy zrobimy inną głupotę - silnik częściowo 'dostosuje się' do obecnych warunków. Bez napisania nowego programu (czyli właściwie mapy wtrysku) nie będzie się w stanie osiągnąć żadnych przyrostów, czy większych spadków. Pytanie jednak co z żywotnością samej jednostki... Pamiętajcie, że DPF i EGR projektują inżynierowie, a ich celem nie jest jedynie optymalizacja emisji, ale też kontrola innych efektów dynamicznych i termodynamicznych, które zachodzą w silniku.
Układy wydechowe są obliczane na to, że takie filtr w nich występuje. Poza tym sterownik silnika 'wie' o tym układzie - trzeba stosować emulatory lub ingerować programowo, bo inaczej DCU w określonych warunkach opóźni wtrysk by dokonać tzw. regeneracji.
Poza tym to zwykły "cebulizm"... Zanieczyszczać środowisko z powodu hipotetycznych problemów? Szczególnie,że 60% to nie jest dramatyczna wartość, szczególnie że nie wiadomo czy to po, czy przed stanowiskową procedurą regeneracji?
Bardzo, bardzo chybiona decyzja - czasem żałuje, że nie wykonuję się w Polsce badań emisji podczas przeglądu technicznego...
Z góry dziękuję za info zwrotne.
oszołom