Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Koło zapasowe-pełne, dojazdowe czy niepotrzebne? Wyposażenie a realia...
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 10421 razy
Data wydarzenia: 18.12.2011
Koło zapasowe-pełne, dojazdowe czy niepotrzebne? Wyposażenie a realia...
Kategoria: inne
Producenci coraz rzadziej stosują w wyposażeniu pełne koło zapasowe, tłumacząc to oszczędnościami, brak pełnego koła pozwala też wygospodarować więcej miejsca w bagażniku
W miejsce koła mamy klucze i zestawy naprawcze czyli płyny, które pod ciśnieniem wpompowuje się w przebite koło.
Na ile to pomaga chcę zapytać właśnie teraz? (nie miałem okazji sprawdzić).
Słyszałem opinie że preparat niszczy oponę, że trudno lub nie można go później wydostać z opony, narzekają wulkanizatorzy.
Ja jestem przeciwnikiem takiego rozwiązania.
Prosty przykład, jedziemy na wakacje (wtedy koło zapasowe byłoby zbędne bo zabieramy dużo bagażu)-jedziemy autostradą we Francji o 3 w nocy i przebijamy koło. I gdzie o tej porze uzyskać pomoc, często bariera językowa, jak jechać dalej (preparat pozwala na dojechanie do najbliższego warsztatu wulkanizacyjnego). Bez sensu-trzeba mieć koło.
Owszem jest pomoc Assistance ale nie każdy ją posiada, poza tym nie wiem czy pozwala ona na "wyczarowanie na miejscu" koła pasującego do naszego auta.
A usługi wulkanizacyjne za granicą zapewne w nocy tanie nie są
Ja musiałem zakupić koło dojazdowe do Golfa (pełne nie mieściło się w otwór w bagażniku-kilka centymetrów za niska wnęka, byłą nierówna podłoga). Zapłaciłem za tą przyjemność jedyne 400 zł z podnośnikiem. A w serwisie Vw (czytaj złodzieje) żądali tylko 900 zł.
Ale chciałem uniknąć problemów jak opisałem powyżej.
A jakie są wasze doświadczenia z dojazdówkami, płynami itp
Jesteście zwolennikami koła zapasowego?
Ostatnia aktualizacja: 18.12.2011 11:14:07
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3
komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
11
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Patrząc na płaską podłogę bagażnika aż się nie chce wierzyć, że pod kuwetą i wykładziną kryje się pokaźny schowek...
Z tego, co przeczytałem poniżej:
1. Wydaje mi się absurdalna obawa o uszkodzenie opony przez płyn wulkanizacyjny; na swojej jeżdżę już kilka miesięcy po naprawie i nic jej nie brakuje. Niczego o takim zagrożeniu nie usłyszałem zarówno w ASO jak i u wulkanizatora.
2. W warsztacie wystarczy powiedzieć, że opona naprawiana jest zestawem. Mechanik, jak o tym wie, inaczej ją zdejmie i wyleje płyn. Nie jest, co prawda, zachwycony, ale taki wybrał fach.
3. Na takiej oponie można dojechać do celu podróży, producent nie zaleca jedynie jazdy z dużymi prędkościami - ja jeździłem kilka dni, zanim wybrałem się do warsztatu.
4. Nie zauważyłem najmniejszych problemów z wyważeniem koła po naprawie.
5. Do mamlecz: ten płyn po 10 latach trzeba wyrzucić - już utracił swoje właściwości i na razie daje tylko fałszywą nadzieję na dodatkowe zabezpieczenie.
6. Patent z blachowkrętami wart wykorzystania - dobry pomysł. Jak się do tego dołoży uszczelkę od kranu, to może nawet większą dziurę załata (tylko pewnie będzie trochę tłukło).
Obyśmy jak najmniej takich wrażeń na drogach mieli...
Tylko w trasie
Piankę wulkanizacyjną stosuję - do opon rowerowych, rewelacja .
A ten patent anpa50 z blachowkrętami całkiem niezły.
Pozostaje wozić koło zapasowe lub dojazdowe, ale jeśli ktoś z Was wierzy, że na trasie nie rozerwie opony, tylko złapie "gwoździa", to dla takiego mam swój sprawdzony latami patent eliminujący potrzebę zabierania koła zapasowego. Zestaw naprawczy mieści się w pudełku od zapałek. Są to blachowkręty o różnych średnicach. Wystarczy jak złapiesz kapcia wyciągnąć gwoździa z opony i na jego miejsce wkręcić blachowkręt o średnicy większej niż gwóźdż wyciągnięty z niej. Następnie napompować koło i jazda. Potrafiłem tak jeździć rok czasu zanim dotarłem do wulkanizatora(łepek wytarł się cały). Jedynym mankamentem takiej naprawy była potrzeba co 2-3 tygodnie dopompować 0,2-0,3atm. Nawet mając koło zapasowe, wożę to pudełeczko, bo gdybym złapał kichę na dwóch kołach to i tak pojadę dalej stosując ten mój patent.
Dojazdówka wydaje się najlepsza, pamiętaj że jak masz pełne koło to i tak go później nie możesz założyć na oś bo opona jest już stara a nowej takiej samej nie dokupisz. Więc tak naprawdę to pełne koło spełnia tą samą rolę co dojazdówka.