Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Astra ASTERIX
»
Komputer pokładowy, kombinacje i inne warjacje...
Wpis w blogu auta
Opel Astra
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 25762 razy
Data wydarzenia: 25.07.2011
Komputer pokładowy, kombinacje i inne warjacje...
Kategoria: obserwacja
W każdym razie stwierdziłem, że muszę mieć Komputer Pokładowy w moim ASTERIXie, w skrócie BC...
Po wejściu w BC przed operacją był tylko TIMER, szybka weryfikacja wiedzy na różnych forach i jest pozytyw, da się...
Pierwsze pytanie przy okazji akcji chłodnica i klakson w ASO od razu ścięło mnie z nóg...Pan z rozbrajającą szczerością, ma Pan CarPas? Mam, to możemy spróbować, koszt 300 zł, pomyślałem CHYBA TY!!!
Kolejne poszukiwania, no i da się za 40 zł, trzeba podjechać...
Podjechałem, lekkie kombinowanie i dosłownie po 5 minutach miałem już odblokowany BC, dowiedziałem się przy okazji, że filtr DPF wypalał się 720 km temu, że jest teraz na poziomie 86% nasycenia, że przebieg który mam obecnie, czyli lekko pod 160 tys. km jest realny i prawdziwy i że mam moduł REC w swoim aucie i wreszcie, że jest 5 różnych wariantów włączenia świateł dziennych w mojej Astrze...a teraz po kolei słów kilka na te powyższe informacje...
1. BC - odblokowanie banalnie proste, trwa 5 min, włączasz magiczny sprzęt o nazwie OP-COM, wchodzisz w odpowiednie miejsce, przestawiasz KOD o jeden wyżej i już masz zakładki BC 1 i BC 2, oczywiście zależy to również od Twojego Wyświetlacza, których do ASTR było montowanych 4 rodzaje:
CID kolorowy
GID bursztynowy, monochromatyczny, najbardziej rozbudowany
BID j/w ale prostszy
TID j/w ale najprostszy z mozliwych,
ja miałem GID, czyli ten dobry i zdatny do wyświetlania danych; Opel generalnie w większości ASTR jak sądzę ładował BC ale zblokowany, więc gdy ktoś wybierał przy zakupie BC to diler pobierał chyba 500 zł za aktywację i tak w prosty sposób można zaoszczędzić trochę grosza...
Nauczyłem się również lekkiego EcoDrivingu, bo jednak magiczna suma spalania 26 litrów/100 km w mieście i średnie ze 120 km 9 litrów (jazda po mieście Wrocław) drażni oko i sprawia, że trzeba cisnąc troszku mniej na pedał gazu i celniej dobierać przełożenia...
2. FILTR DPF - sprawdzając nasycenie DPF-a dowiedziałem się, że mój styl jazdy jest całkiem miły mojej Astrze, więc chyba o to chodzi, odblokowanie BC pozwoliło mi kontrolować jeszcze ewentualne wypalanie filtra w jeździe miejskiej i tak się stało podjechałem sobie pod lotnisko i w oczekiwaniu na pasażera już miałem gasić silnik, a tu patrze na spalanie chwilowe 5 litrów/godzine, aha myślę, czerwona lampka, nie gasimy silnika tylko w drogę, że było trochę czasu przegoniłem auto po okolicznej autostradzie A8, po powrocie pod lotnisko, spalanie się unormowało, kolejne podpięcie pod OP-COM pozwoliło mi się dowiedzieć, że filtr wypalił sadzę prawidłowo,...udało się również mi dowiedzieć, że na daną chwilę parametry silnika są w normie i nie mam się o co martwić, oraz że nie ma żadnych błędów...
3. REALNOŚĆ PRZEBIEGU - gdzieś kiedyś jeszcze przed zakupem szukałem możliwości sprawdzania realności przebiegu w Oplach, dowiedziałem się, czytając i dyskutując na jednym z for internetowych, że w Oplach, a dokładniej w Astrach są jakby dwa liczniki, wyświetlaczowy na desce i drugi na pompie. Wartości tych liczników jeśli przebieg jest prawdziwy różnią się nieznacznie, U MNIE RÓŻNIŁY SIĘ O OKOŁO 600 KM, gdyby były identyczne wtedy przebieg może być kręcony, tak więc cieszy to, że można swobodnie sprawdzić sobie parametry...
4. MODUŁ REC i światła dziennie - REC czyli taki moduł komfortu, jak skłamię proszę poprawić, odpowiedzialny za światła, podpinanie haku, lusterko fotochromatyczne i także światła dziennie i ich programowanie, generalnie jeśli w aucie jest REC jest 5 różnych sposobów ustawienia świateł dziennych, jak go nie ma tylko 3, ja testowałem przez 2 dni światła dzienne, ale doszedłem do wniosku, że lepiej będę polegał na mojej mózgownicy i pamięci, bo kiedyś się zapomnę w innym aucie bez automatycznych światełek i będzie problem...tzn. mandat
Generalnie można uznać, że interfejs diagnostyczny o nazwie OP-COM to bardzo przydatna sprawa i nie zawsze warto iść do ASO i płacić jak za zboże...można przy odpowiednich umiejętnościach samemu ustawić sobie w zakładkach Radio, Telefon i BC, można wyłączyć portal telefonu, można wypalić stacjonarnie filtr DPF i można zrobić kilka innych rzeczy, oczywiście można też coś zepsuć, ale kierując się zasadą jeśli nie wiem do czego to służy nie przestawiam można temu zapobiec...
Ostatnia aktualizacja: 25.07.2011 20:31:40
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
to co chcesz mieć w swoim aucie zależy od Ciebie, mnie nie przeszkadzają palące się rzeczy;