Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Focus » Komunikat awaria silnika 1.6tdci na wyswietlaczu







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Focus
  • przebieg 277 182 km
  • rocznik 2011
  • kupione używane w 2014
  • silnik 1.6 Duratorq TDCi
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 29361 razy
Data wydarzenia: 22.09.2019
Komunikat awaria silnika 1.6tdci na wyswietlaczu
Kategoria: awaria
Witam serdecznie szanownych forumowiczów.
W ostatnim tygodniu w moim fordzie pojawia sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego...
Auto nie dymi, nie szarpie.
Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow objawy znikają.
Wywietlany błąd na komputerze to:
P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał
wejściowy"
P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy.
Aktualny przebieg 279900km
Czy miał doczynienia z powyzszą awarią? Bede wdzieczny za sugestie i porady.

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2019 15:35:30
Dodano: 3 lata temu
U mnie przy takich objawach była walnięta turbina, przeszedłem to, dokładnie takie same objawy. Silnik 1,9TDi VWe ale 2002 roku. U Ciebie przynajmniej po taniości się skończyło! :)
Dodano: 4 lata temu
Do david2: [puchar]

Dodano: 5 lat temu
Do yatsec: Dokladnie, to byl czujnik cisnienia powietrza za turbiną.
Dodano: 5 lat temu
Zimne luty.
Dodano: 5 lat temu
Do yatsec: Nowoczesne diesle nie są takie już brutalne w pracy. Mam 1.6 HDi i w kulturze pracy bliżej mu do benzyny niż TDI PD. Na odległość to można sobie gdybać, może zerwana jest poduszka, grom wie. Trzeba zobaczyć, sprawdzić, bo w necie to można sobie tylko kody błędów sprawdzić.
Dodano: 5 lat temu
Do VAGuberalles: To co mnie nie przekonuje to fakt, że to diesel. Sam w sobie wytwarza drgania o silniejszej amplitudzie i bardziej nim rzuca przy rozruchu czy wyłączaniu niż na nierównościach. Hamowanie silnikiem też w zasadzie go mocno obciąża ale płynnie. Dlatego mam wątpliwości czy na wybojach mogłyby pojawić się chwilowe nieszczelności doprowadzające do błędów a nie wyszyłyby w innych okolicznościach. Zresztą autor wątku się nie odezwał i tak możemy gdybać. Liczę, że podzieli się wynikami naprawy.
Dodano: 5 lat temu
Do yatsec: Kiedy są wstrząsy pracuje silnika na poduszkach, kiedy przyhamuje pracuje silnik na poduszkach. Kiedy pracuje silnik na poduszkach to tylko węże do intercoolera pracują i w nich upatrywałbym nieszczelności. Ewentualnie uszkodzona wiązka, złamany kabel jak sugerujesz, bo też pracuje. Ale rura łączy przepływomierz i turbo, tutaj upatrywałbym problemu, na tej drodze.



Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: całkowicie bo się zacinał a w momencie co trzeba było to zrobić, to nie było nowego dostępnego. kolega co robił mówił, że nowy nie koniecznie długo wytrzyma w leciwym aucie bo przyczyny problemu z egr-em potrafią być złożone;-)
Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83: Na swoim aucie tego rozwiązania nie testowałem. Masz blaszkę z otworkiem, czy całkowicie zaślepiony?
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: Podobno ta blaszka wycięta z puszki szybko się wypala i problem wraca, u mnie np w to miejsce jest z jakiejś blaszki odpornej na wysoką temp. ale już zapomniałam jak dokładnie ten materiał się nazywa. Ma wytrzymać dłużej, na razie jest ok.
Dodano: 5 lat temu
Do VAGuberalles: Zgadza się. Ale w zasadzie o co w takim razie chodzi? Jasne jest, że skład mieszanki w benzynie jest regulowany powietrzem a w dieslu paliwem. W rzeczonym temacie wątpię, żeby problem leżał po stronie sondy po prostu. Błędy są od czujnika turbo i przepływomierza. Jak sądzę przepływomierz jest błędem wtórnym a zasadniczym problemem jest czujnik turbo lub sama turbosprężarka. Błędy przepływomierza mogą być też wywołane EGRem. Sonda powietrza czy jak wolisz lambda, gdyby była uszkodzona to raczej sama zgłosiłaby błąd. Ciekawi mnie, że objaw jest związany z przyhamowaniem lub przejazdem przez nierówności. To mi sugeruje problem elektryczny, może jakieś wtyczki są luźne lub kable przetarte. Masz jakiś pomysł odnośnie wątku?
Dodano: 5 lat temu
Do yatsec: " a po drugie sonda nie steruje via komputer przepustnicą, której w dieslach brak" Sonda nie steruje via komputer przepustnicą tylko wtryskiwaczami, a dokładnie czasem ich otwarcia. Przepustnicą via komputer steruje pedał gazu.
Dodano: 5 lat temu
Do VAGuberalles: Niektórzy EGR zaślepiają kawałkiem blaszki wyciętej z puszki. Jeszcze inni robią otwór w tej blaszce aby średnica była ograniczona i mniej sadzy wpadało do zaworu co podobno zwiększa jego żywotność. Co lepsze? Nie wiem [niewiem]
Dodano: 5 lat temu
Do VAGuberalles: Umyślnie użyłem tego terminu. Przyjęło się, że współczynnik lambda oznacza mieszankę stechiometryczną czyli 14:1 w silnikach benzynowych. Amerykanie nie nazywali tych sond lambda tylko raczej "oxygene sensor" czyli sondy tlenu/dwutlenku węgla.
Tak, wiem, że diesle używają tych sond ale po pierwsze nie jest to regułą a po drugie sonda nie steruje via komputer przepustnicą, której w dieslach brak. Zatem nie zarzucaj mi pochopnie braku wiedzy lub reprezentacji słabego poziomu warsztatów.
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: Czyszczenie EGR nie zawsze pomaga, bo w wielu modelach do jego budowy są użyte plastikowe części które wyrabiają się i trzeba kupować nowy.
Dodano: 5 lat temu
Do yatsec: Ostatnio tak w moim temacie dotyczącym warsztatów wypisywałeś mądrości, a nie wiesz, że nowoczesny diesel ma sondę lambdę i to w dodatku szerokopasmową - podaję nawet jej numer katalogowy 0258017185. Taki jest właśnie dzisiaj poziom warsztatów
Dodano: 5 lat temu
Do yatsec: cholerny EGR. Miałem z nim problem w AR156 JTDm. W serwisie chcieli iść na skróty i oczywiście wstawić nowy. Powiedziałem, że się zastanowię i po powrocie do domu wykręciłem go sam, wymoczyłem w rozpuszczalniku do farb ftalowych/olejnych, tak z godzinę, a następnie w benzynie umyłem starą szczoteczką do zębów. Na koniec wypłukałem jeszcze w świeżej porcji czystej benzyny bo syfu było co nie miara i działał jak trzeba.

Znajomy miał podobny problem z przepływomierzem w AR156 tylko 1.8 Twin Spark. Wymieniali mu 3 razy. Na oryginał, europejski zamiennik, a później na chiński i ciągle klops. Zrobił ze swoim niby zepsutym to samo, co ja tylko z pominięciem rozpuszczalnika i zadziałało. Z tym, że on wsadził go do benzyny po wyszorowaniu na całą noc.
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: To diesel więc nie sonda lambda tylko zwykła powietrza o ile w ogóle jest. Pierwszy błąd z MAFu może mieć coś wspólnego z EGRem.
Dodano: 5 lat temu
Niestety tylko mechanik. Czujnik, elektronika, może też być sonda lambda. Gorzej gdy turbina, ewentualnie "kalosz" ma nieszczelność lub luzuje się na nierównościach i dostaje "lewe" powietrze.

PS. Poza tym "przyhamowanie", popraw ;-)
Dodano: 5 lat temu
On się tylko z Tobą droczy.
Dodano: 5 lat temu
Albo czujnik ciśnienia turbiny (chyba jest od strony intercoolera) albo turbina się kończy...
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 23 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl