Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy speedi » Koniec diesla







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika speedi
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 875 razy
Data wydarzenia: 22.05.2018
Koniec diesla
Kategoria: inne
Nie miałem, nie jeździłem stukotu nie lubiłem ale żeby tak od razu uśmiercać ;) ...

http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/masz-passata-tdi-lepiej-go-zawczasu-sprzedaj-to-ju%c5%bc-naprawd%c4%99-koniec-diesla/ar-AAxAmxp?ocid=ientp
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: Może się trochę zagalopowałem podobnie jak Ty w poprzednich komentarzach twierdząc że starsze diesle to zło,jednak głównym skutkiem zastosowania filtrów cząstek stałych stał się wzrost kosztów eksploatacji aut z tymi systemami.Ich praca w ruchu ciągłym gdy sadza wypala się na bieżąco ma sens bo przy okresowym wypalaniu filtrów dpf-y trują tych którzy mają pecha być w pobliżu w stopniu o wiele większym niż tylko wąchanie spalin w korku.
Dodano: 6 lat temu
Do rekord5: Skoro uważasz, że DPF to bzdet, to w tym momencie brak mi argumentu :)
Dodano: 6 lat temu
Do grzesio70: Masz rację kilkunastoletni diesel z "dobrej rodziny" to najlepszy napęd,benzyniak z turbiną jest równie drogi w naprawach a bez niej jeśli ma poniżej 2000cm3 zamula i trzeba go mocno kręcić co też sporo kosztuje.Gaz jest dobry ale koło leżące w kufrze zwyczajnie przeszkadza zwłaszcza gdy się go pakuje do pełna,często sprawia też problemy tak że jedynym jego plusem są niższe koszty. Stukonne TDI to w porównaniu do 115-150-cio konnych benzyniaków rakieta,ciągnie z niskich obrotów wtedy kiedy wciśnięcie gazu do oporu w benzynówce nie wywołuje żadnej reakcji i nawet redukcja niewiele zmienia.Gdy przesiadam się do Audi czy Mondeo to czuję straszny niedosyt,wyprzedzanie w normalnych dla Passata warunkach jest po prostu nierealne,boli tylko większy koszt jazdy zwłaszcza teraz gdy ceny paliw płynnych wystrzeliły ostro w górę a gaz (też płynny) na razie stoi prawie w miejscu.
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: Zgadzam się z przedmówcą,rozregulowany benzyniak zwłaszcza z LPG ze strumienicą zamiast katalizatora to dopiero smród,gorszy niż za kopcącym TDI,nikt mnie o wychwalanie ropniaków posądzić nie może bo mam zarówno diesle jak i benzyniaki z gazem więc jestem bezstronny.Jeśli chodzi o DPF czy inne tego typu ustrojstwa to tylko bzdety służące wyciąganiu kasy z użytkowników,w zasadzie większość kopcących osobowych diesli z którymi się spotykam to właśnie te z wypalającymi się filtrami,obecność tego czegoś w samochodzie jest bez sensu,spaliny owszem są chwilowo czystsze ale co się dzieje w momencie gdy wypala sadzę tego nikt nie mierzy.
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: Postój sobie za TDI z wypalającym się/uszkodzonym DPF-em bądź źle wyregulowanym lpg w starym aucie to rówież poczujesz że zdrowe stare TDI to pikuś;)

Parę lat temu w TVN Turbo zmierzyli spaliny w 5 letniej octavii TDI z DPF i 15-letniej z przebiegiem ori 650tys.km. Ta starsza miała 3 krotnie czystsze spaliny.

DPF i inne mają sens jeżeli użytkujemy intensywnie auto przez 3-4 lata nabijemy pół miliona i auto idzie do utylizacja. Jeśli nie to napędzamy koniunkturę produkcji części zamiennych które są potrzebne bo po kilku latach DPF niszczy silnik i wychodzimy na duży minus niż pozostać na prostych dieslach z normą E3 na trwałych częściach i odprężonych silnikach...

DPF montowali do T4 2,5TDI by wjeżdżać do miast i skończyło się to tak że trwałe TDI miało szereg awarii części dużo wcześniej niż ten przysłowiowy "śmierdziel" chociaż tak nie jest.
Dodano: 6 lat temu
Do rekord5: To postój sobie w korku za 1.9 TDI bez DPF to poczujesz ;)
Dodano: 6 lat temu
Do lukash5598: U nas diesli nikt już nie chce, nikomu nie chce się reanimować trupów z przebiegiem 500.000km, bo to zbyt drogie.
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: Dużo jeżdżę,ostatnio coraz więcej również po CT i jakoś te kopcące diesle które widzę to prawie wyłącznie stare ciężarówki i autobusy.Za osobówkami nawet sprzed dwudziestu lat widać co najwyżej lekką mgiełkę przy ostrzejszym przyśpieszaniu,mniej dokuczliwą niż smród spalonego oleju z zużytego benzyniaka.Ja bym nie generalizował że każdy diesel kopci i śmierdzi więcej zależy od stanu silnika niż rodzaju paliwa które spala.
Dodano: 6 lat temu
Diesel straci na wartości, ale w Niemcowni... U nas, znając życie, kopciuchy jeszcze nabiorą na wartości. Handlarze zaczną wciskać kit, że to niedługo będzie towar deficytowy na miarę zabytkowych Mercedesów i Janusze to łykną jak 180 tysięczne przebiegi.
Dodano: 6 lat temu
Do rekord5: Jak jadę za starym kopciuchem bez DPF i wącham te kłęby dymu, ten smród , to jestem zdecydowanie za rychłym końcem diesla.
Dodano: 6 lat temu
Widzę tu analogię najpierw zniszczyć silniki diesla najbardziej wydajny napęd bo niby szkodzą środowisku a potem ludzi bo bez nich planeta będzie czystsza,to już się dzieje nawpuszczali wilków między owce by rozpocząć rzeż.
Dodano: 6 lat temu
No masz ci babo placek, ciekawe kiedy to dojdzie do nas? :)
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
Szukam rzetelnej opinii a nawet oferty: RENAULT CAPTUR 1.5 DCI w automacie z rocznika 2015 - 2018. Budzet do 40.000 zl.
5 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
Jak już kiedyś pisałem, Megane fajny samochód, silnik niezwykle ekonomiczny (4.2l/100km w trasie żaden problem) tyko 95koni trochę za mało. 900zł ta przyjemność, 300Nm zamiast 240Nm robi ...
4 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl