Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Polo Poli :)
»
Koniec testowania Vervy,czas na V-Power
Wpis w blogu auta
Volkswagen Polo
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 12991 razy
Data wydarzenia: 04.11.2010
Koniec testowania Vervy,czas na V-Power
Kategoria: obserwacja
Zacznę może od tego iż postanowiłem zmienić rodzaj paliwa jaki zawsze tankowałem do swojej Poli. Wybór padł na stację Shella a paliwo najlepsze jakie mają czyli V-Power. Troszkę przeraziła mnie cena paliwa 4,87/litr to o całe 30 gr więcej niż na tankowanie Vervy. Jednak coś mnie podkusiło i postanowiłem spróbować czegoś innego.
Od razu zostałem mile zaskoczony, ponieważ podszedł do mnie miły starszy Pan, który stwierdził że za mnie wykona wszystkie czynności. Oczywiście nie obyło się bez zachwalania tegoż paliwa jakież to ono nie super, że mniej się zużywa, lepsze dla silnika i takie tam cuda na kiju
Przez cały proces tankowania gawędziłem se tak z tym Panem i nawet miło i śmiesznie było. Niby to paliwo prosto z Niemiec najwyższej jakości bez jakiś tam uszlachetniaczy i innej chemii. Oczywiście wszystko potraktowałem z dużą rezerwą bo i tak wszystko zweryfikują kolejne tankowania jak i same autko.A wracając z kasy do auta zobaczyłem że mi ten Pan nawet szyby umył Normalnie już polubiłem tą stację.
Jednak wracając do sedna tego wpisu. Sama Verva jest paliwem naprawdę dobrej jakości. Osiągałem na niej świetne spalanie. Autko dynamicznie przyspiesza a motor kulturalnie i cicho pomrukiwa. Nie mam narazie jakiegoś wyznacznika aby porównać oba paliwa. Muszę poczekać do kolejnych 3-4 tankowań V-Powera by to dokładnie sprawdzić.
W obu stacjach dystrybutory sa dobrze skalibrowane. Kolejny raz wlałem 43 l ropy. Pokonałem dystans 852 km co daje średnią 5l/100km
Tak więc poraz kolejny mój portfel został odchudzony o dokładnie 209 zł
Poniżej przedstawiam charakterystykę obu paliw:
Verva ON
Paliwa najnowszej generacji verva zostały stworzone z myślą o poprawie warunków pracy silnika w różnych warunkach atmosferycznych i przy zmiennym obciążeniu. Podwyższona zawartość dodatku myjącego zapewnia utrzymanie w czystości układu dolotowego, a wręcz pozwala na wyeliminowanie osadów powstałych podczas stosowania wcześniej paliwa nieznanego pochodzenia.
Paliwa verva są produkowane ze starannie dobranych komponentów, których jakość kontrolowana jest w sposób ciągły na każdym etapie produkcji w nowoczesnej, zaawansowanej technologicznie rafinerii w Płocku.
Spełniają rygorystyczne wymagania europejskie dla paliw z grupy tzw. "bezsiarkowych" - zawartość siarki poniżej 10 mg/kg, które mają obowiązywać dopiero od 2009 roku.
Verva ON to produkt szczególne zalecany do samochodów osobowych, wyposażonych w nowoczesne silniki Diesla z pompo-wtryskiwaczami jak również z systemem typu "common rail".
Podwyższona liczba cetanowa oleju verva (55 wobec standardowego 51) poprawia właściwości eksploatacyjne pojazdu - ułatwia rozruch i obniża temperaturę pracy silnika.
Zastosowane specjalne dodatki smarne w verva ON zmniejszają zużycie paliwa i przyczyniają się do wydłużenia okresu bezawaryjnej eksploatacji pomp w układzie wtryskowym.
Verva ON wpływa korzystnie na żywotność silnika, zwiększając mechaniczną trwałość jego elementów (cylindrów, tłoków, pierścieni i zawarów).
Poczuj moc nowego oleju napędowego verva!
Dodatki uszlachetniające zastosowane w oleju napędowym verva ON:
* czyszczące - zapewnienie utrzymania czystości układu dolotowego i wtryskowego silnika, eliminacja osadów powstałych podczas stosowania paliwa nieznanego pochodzenia
* antykorozyjne - zabezpieczenie silnika przez obniżenie korozyjności środowiska w układzie zasilania, spalania i wydechowym
* przeciwutleniające - ochrona przed degradacją i zapewnienie wysokiej stabilności paliw podczas przechowywania.
Shell V-Power Diesel
Stworzony, aby skutecznie oczyszczać silnik.
Shell V-Power zawiera silnie działające składniki czyszczące, które nie tylko zapobiegają powstawaniu osadów w układzie wtryskowym, ale również usuwają już istniejące zanieczyszczenia pozostawione przez inne paliwa. Paliwo Shell V-Power Diesel aktywnie oczyszcza wtryskiwacze w Twoim samochodzie, poprawiając tym samym efektywność procesu spalania i zapewniając więcej mocy na dłużej.
Wyjątkowa technologia paliwa syntetycznego z gazu ziemnego - GTL.
Shell V-Power Diesel to pierwsze i jedyne paliwo wyczynowe, które zawiera przełomową technologię syntetycznego paliwa z gazu ziemnego (GTL - Gas-To-Liquid). Paliwo GTL uzyskuje się z gazu ziemnego, co zapewnia doskonałą jakość zapłonu i wyjątkową czystość, a tym samym lepsze i czystsze spalanie. Shell jest liderem w pracach rozwojowych nad tym specjalnym składnikiem paliwa. Produkty spalania GTL są bezbarwne, bezzapachowe i praktycznie nie zawierają siarki.
Wysokosprawne silniki wysokoprężne potrzebują wielokrotnego wtrysku paliwa do komory spalania w ciągu każdej sekundy. Paliwo dostarczane jest za pomocą skomplikowanego i precyzyjnie działającego układu wtryskowego do silników wysokoprężnych. Zwykły olej napędowy może pozostawiać zanieczyszczenia, które osadzają się na wtryskiwaczach nowego silnika. Takie osady utrudniają prawidłowy przepływ i rozpylanie paliwa, co zmniejsza skuteczność spalania i powoduje straty mocy.
Stworzony, aby czyścić Twój silnik
Paliwo Shell V-Power Diesel zawiera specjalne składniki, które nie tylko zapobiegają powstawaniu osadów, ale również usuwają już istniejące zanieczyszczenia. Tym samym Shell V-Power Diesel przywraca silnikowi moc, którą utracił z powodu osadów, i pomaga utrzymać optymalne osiągi jednostki. Paliwo Shell V-Power Diesel aktywnie oczyszcza wtryskiwacze w Twoim samochodzie, zapewniając lepsze spalanie na stałe.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Ja właśnie zamieściłem w moim dzienniku pokładowym, króciutkie podsumowanie używania Shell V-Power Racing w moim Polo. Bez rewelacji. Wracam do E95.
Charakterystyka obu paliw mnie lekko rozbawiła, marketingowe bla bla, które jednak na pewno u niejednego wywoła bardzo fajny efekt placebo i pozwoli stwierdzić, że silnik pracuje z większą kulturą .
BTW: Znam człowieka, który ma starą Mazdę przystosowaną do paliw typu Verva, V-Power itp. Ma obiektywny test na sprawdzenie jakości tych paliw. Ponieważ auto jest w kiepskiej kondycji, na paliwach typu Verva i BP Ultimate zapala mu się kontrolka spalania stukowego. Jedynie V-Power daje radę.
Do Burdoror: wpis dotyczy diesla, z benzyną to zupełnie inna "bajka".
A najlepsze ON jakie wlałem do tego auta (przez 33kkm w PL) to wracając z Pragi, pod Pragą, miesiąc temu... po 5,3zł ale przybyło 100Nm momentu
Wnioski:
Verva - zamula mi samochod, rwie na niskich obrotach (korki)
OMV - switenie ciagnie, wiecej pali (o 1,5l/100km)
Shell - Najlepsza - malo pali, ciagnie rewelacyjnie.
Agip - dobrze na wysokich obrotach, w korkach, na malych - rwie (podobnie jak Verva).
Wniosek - Najdrozej znaczy w tym przypadku najlepiej. Ale jak spobie podliczylem roczne koszty, zdecydowalem sie na stale na OMV. Pali wiecej, jednak w skali roku i tak wydaje znacznie mniej, niz na Shell'u.
Njalepsza benzyna, jaka dotej pory tankowalem (nie liczac krajow na zachod) to BP Ultimate98. Niestety nie dostepna jest w CZ. Nie dosc, ze nie droga, to samochod malo pali (najmniej z wszystkich testowanych w CZ i PL) i swietnie sie zachowuje.