Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Koniec volkswagena - Golf 8 czyli zmiana koncepcji
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1843 razy
Data wydarzenia: 10.06.2018
Koniec volkswagena - Golf 8 czyli zmiana koncepcji
Kategoria: obserwacja
Podobnie zaczyna robić mazda przeprowadzając kolejny niewidzialny lifting modelu 6, dopracowuje go do perfekcji, szkoda tylko, że odbywa się to, co 1,5 roku przez 8 lat.
Producenci z Francji nie potrafią znaleźć dobrej i odpowiednie drogi a ich auta są dziwaczne i niespójne, kolejne generacje nie przypominają poprzednich i przez to firma traci wielu klientów przyzwyczajonych do danej koncepcji.
Od ponad 40 lat Golf bije rekordy sprzedaży, są i jego przeciwnicy mówiący, że jest nudny, rozumiem to. Oni kupują auto, aby się wyróżnić i podążają za modą i ciągle cos zmieniają.
Ale technicznie auto się rozwija i obecnie jest wyznacznikiem trendów i najlepszych rozwiązań. Systemy wspomagające jazdę, obsługa głosowa, zawieszenie DCC, kamery HD, Park Assist, jazda częściowo autonomiczna itp. Itd.
Jak podaje prasa branżowa Golf ósmej generacji to ostatni model tego samochodu. Tak jak Golf w 1971 roku zastąpił Garbusa zmieniając całkowicie koncepcję tak modele z serii I.D zastąpią kompakt volkswagena w roku 2020 czy 2022. Przez jakiś czas obydwa auta będą produkowane równolegle, ale zapewne Golf 8 który wejdzie do sprzedaży w październiku 2019 roku zostanie wycofany z oferty około 2025 roku po 6-7 latach produkcji.
Samo auto to rozwinięcie bardzo udanej konstrukcji, jaką jest Golf 7, ta sama modułowa płyta MQB. Pomijam wygląd który jak na razie nie jest znany i w prasie pojawiają się co chwile grafiki komputerowe będące wizualizacja designerska nowego modelu.
To co bulwersuje to zmiany we wnętrzu tego auta. Jak podaje czerwcowy numer pisma branżowego Auto Bild Golfa czeka rewolucja wewnątrz.
„ Kokpit zostanie kompletnie przeprojektowany, wszystkie wskazania będą seryjnie prezentowane w sposób cyfrowy. Tak jak w Mercedesie,
w standardzie maja być dostarczane małe ekrany a duże wyświetlacze znajdą się na liście wyposażenia dodatkowego.
Także w kwestii obsługi głosowej auto ma upodobnić się do nowego mercedesa klasy A.
Wszelkie funkcje Golfa da się wprawdzie obsłużyć za pośrednictwem ekranu dotykowego, ale użytkownik nie będzie już skazany na takie rozwiązanie. Wystarczyć mają proste komunikaty słowne, np. „Jestem zmęczony”, żeby
auto zaprowadziło cię do położonego w pobliżu hotelu. W tym czasie komputer zarezerwuje już pokój. Zdefiniowane przez producenta komendy należą do przeszłości. Sztuczna inteligencje Volkswagen pobiera z internetu.”
Nie dość, że wygląda to okropnie, bo zamiast zegarów będzie 12 calowa płyta wyświetlająca to zamiast konsoli, systemu multimediów i obsługi wentylacji i ogrzewana będą koleje 2 wielkie tablety.
Auto będzie pozbawione normalnego panelu do obsługi klimatyzacji, który nie dość że był ładny, łatwy w obsłudze i czytelny to sprawdził się w wielu modelach koncernu..
Czy takie zmiany czekają także bliźniacze modele z koncernu, czyli Skodę Octavie i Seata Leona?
Zawsze byłem zwolennikiem nowoczesnych technologii i rozwoju na rzecz bezpieczeństwa i komfortu. Systemy kamer, parktroniki, czytelne wyświetlacze owszem.
Ale idiotyczna obsługa głosowa, śliskie połyskujące tablety, czyli połacie szklanych tafli, które trudno obsługuje się w jadącym i zazwyczaj chociaż trochę trzęsącym się aucie.
Obecnie mam 8 calowy tablet z matowym ekranem, na którym nie widać odcisków palców oraz prostymi, łatwymi w obsłudze fizycznymi przyciskami po bokach. To idealne rozwiązanie.
Ale volkswagen chcąc coś zmienić i udoskonalić po prostu to spieprza.
A ta obsługa głosowa? To chore. Przecież mówić do auta. Chce mi się pic – to poda szklankę wody. Hej Golf za ciepło mi. To, co podkręci klimatyzację do 16 stopni? To chore, nienormalne. Jakbym sam nie potrafił przekręcić gałki, co sprawia dużą przyjemność.
A jak powiem Golf chce mi się bzykać to poprowadzi do burdelu ?
A może aby ruszyć musiał będę zobaczyć reklamę i zainstalować jakąś aplikację ?
Świat zwariował. To ma być wzór kompaktu? To ma być auto dla każdego? Dla młodych i starych? Tak jak szydziłem z Peugeota 308 nazywając go „tabletowozem” tak Golfa 8 to chyba znienawidzę. Może da się zachwycić jego możliwościami, ale wygląd tego czegoś, co nie nazwałbym desa rozdzielcza to porażka. Przedsmak mamy w nowym audi A6.
Niestety ja podziękuje i jako wielbiciel golfa, szczególnie generacji 5 i 7 chyba wycofam się. Volkswagen zwariował, kończy się i już powinien leczyć się u psychiatry.
To zła droga i odwrót od znanej od lat filozofii - klasyki i prostoty, tego co kochają miliony, na rzecz kosmosu i dziwactwa co jest domena takich marek jak np DS (Citroen)
wizualizacje i informacje pochodzą z najnowszego, czerwcowego numeru Auto Bilda, bądź jak kto woli jego przedruku czyli Auto Świata.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem.
Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego.
W każdej chwili może ...
15
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
18
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Golf 7 znacznie ciekawszy
Zamiast na wymyślaniu prochu na nowo VAG mógłby popracować nad jakościá, miękkie tworzywa na górze deski rozdzielczej to nie wszystko.
Ten T-Roc to nie Vw jesli chodzi o jakosc. To Polo wewnatrz i technicznie troche Golf w cenie Passata
Nie ma tej przyjemności w przebywaniu w środku i nie ma odczucia prawdziwego VW.
Mnie w każdym razie nie podchodzi.
Do tego dosyć ciasno. To raczej samochód 2+2 czyli coś pokroju Renault Captura czy Seata Arony.
Jakby VW chciał na siłę mieć w tym segmencie małych crossoverów coś na bazie nadmuchanego segmentu B. I niestety im nie wyszło.
Dla mnie Passat jest ogromny, bez wzglefu na cene wole Golfa.
Najlepszym passatem to była kiedys Jetta....
Do MaArek77: spójrz, nawet aktualny "Auto Świat" doradza odżałowanie 7 tys. zł. i kupienie Passata zamiast Golfa
Ale w takiej formie wnetrza jak opisuje to moze lepiej zeby nie wrocił.
Skoro ma byc nie taki jak zawsze i jak powinien to może czas skonczyc. Zreszta bez sensu ...Golf 12, 13. Kiedys trzeba cos zmienic
Poza tym zycie ucieka i trzeba powozic sie czyms innym dopoki sie chce i dopoki jest kasa. Nic nie trwa wiecznie
Bo jak sie ma wiecej lat, np 60 to juz troche za pozno...
Golf umiera
Mnie jedno się w tym trochę wizualnie nie podoba. Połysk zamiast matu lub półmatu jak w obecnych ekranach.
Bo o ile w laptopie czy telefonie które to urządzenia można sobie jakoś tam optymalnie do padającego światła ustawić to w samochodzie nie mamy takiej możliwości i odbicia mogą być irytujące i zmniejszać czytelność.
Czas na jezdzace smartfony bez konsoli, natlok wyswietlanych informacji. Na jazde autonomiczna i na 2 lub 3 cylindrach z ich odłaczaniem lub bez. Albo na prad.
Ja dziekuje za takiego Vw. I Skode i seata.
Ja chce normalne auto, najlepiej diesel, mysle ze 20 lat dam rade, pózniej strzał w głowe 😁
Co to się działo gdy pojawiały się szerzej dostępne silniki benzynowe z turbo. Każdy unikał tego jak ognia, a teraz VW nie ma żadnego wolnossącego w gamie i jakoś mu to nie zaszkodziło.
Ale te nowinki to na dodatek okropnie sie prezentuja. Zgaszone ekrany to tylko polyskujace tafle szkła.
Pokretło do radia i klimy to dla mnie swietosc
I rzeczywiście patrząc już na 7 po liftingu mam mieszane uczucia co do błyszczącego ekranu centralnego bez żadnego przycisku i pokrętła. Ale np. elektroniczne zegary w możliwością ich konfiguracji wyglądają fajnie.
Teraz ta wizja w kolejnej 8 wersji gdzie nawet sterowanie w kierownicy jest dotykowe wydaje mi się zupełnie nietrafione choć ładnie wygląda
Co do sterowania głosowego? Np. chętnie bym tak włączał/wyłączał i ustawiał tempomat, zmieniał źródło dźwięku czy ustawiał głośność. To wg. byłoby przydatne bo było konieczności nic naciskać czy dotykać a ręce były cały czas na kierownicy.
Więc nie ma co skreślać nowinek na wstępie
I ma sensowne silniki czego nie da sie powiedziec o piatce czy szóstce, chyba ze pomyslimy o dieslach.
Ja wiem ze tak dopracowanego, nowoczesnego a zarazem normalnego i prostego w obsludze i naprawach auta jak Golf 7 miał juz nie będe...
Zresztą w niemieckiej prasie już w 2 testach porównawczych Golf 7 złoił skórę nowej klasie A
Do tego ok 130 tys zl za najtansza wersje z silnikiem 1.3 od Renault, buahaha. Z Dacii, takze. Premium chyba jakiś żart.
Za 140-150 tys zł jest GTD a przy nim ta klasa A to żenada
Następcą u mnie będzie kompaktowy SUV