Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Panda » Konieczne inwestycje







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Panda
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1249 razy
Data wydarzenia: 14.03.2014
Konieczne inwestycje
Kategoria: serwis
Blisko 3 miesiące użytkowania Pandy i przyszła pora na poczynienie zaplanowanych inwestycji.

Na początek wymiana rozrządu. Co prawda przebieg samochodu jeszcze nie zmusza do takiej operacji, ale za to wiek już tak. Od nowości czyli przez 9 lat nie wymieniano paska. Zalecany okres to 4-5lat. Portfel został uszczuplony o całe 800zł. Z biegiem czasu gdy kwota ta się rozłoży na przejechane kilometry nie będzie już straszyć w dzienniku kosztów.

Kolejny wydatek to 4 nowe opony. Samochód został zakupiony na zimówkach i to w doskonałym stanie. Letnich nie było… Przehandlowane? Pewnie tak. Chcąc oszczędzić bieżnik w oponach zimowych nie zastanawiałem się czy już wymieniać na letnie czy może poczekać. Spadnie śnieg czy nie spadnie? Opony letnie kupione, założone – rozpoczyna sie sezon letni! Kolejnych kilka stówek mniej w portfelu…
W przypadku powrotu zimy mam ten komfort, że Panda zawsze może zostać w garażu. Są ciepłe buty, sanki i Scenic jeszcze na zimowkach!

Podsumowując: sen mam już spokojny, teraz tylko lać paliwo i cieszyć się jazdą!
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: No przecież fiat nie taki zły.
Moze troche przesadziłem.
Zapewne jesli chodzi o awaryjnosc Pandy a silnika 2.0 TDI wygrywa fiacik
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Ale masz filozofie z tymi paskami i markami, ale dam sobie już spokój, bo nie mam dowodów, że są gorsze :) Co do trwałości aut, to spierałbym się. Nie jedna Panda przejechała więcej bezawaryjnie od Passata...wystarczy popytać właścicieli wersji z kratką.
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: No wpadka jak każde TSI to śmieci ale już od 2013 roku nie maja łańcuszka tylko pasek.
Obawiam sie że tak samo jak 2.0 TDI minie kilka lat, powstydzą sie poprawią co trzeba i to będa jedne z lepszych silników.

Vw miał słaby okres ja wierzę że teraz wzięli si eza jakość bo samemu mi wstyd za nich.
I tak wole ich auta od francuskich jako całości trwałość, lepszy dla mnie czasem psujący sie vw niż citroen bo teen ostatni tez nie jest liderem niezawodności
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Nie no kolega ma racje ale ja chciałem zaznaczyć tylko że na pierwszy montaż idą najlepsze części i podkreślić że Pasek rozrządu montowany fabrycznie w Passacie zapewne jest lepszy i wytrzymalszy od tego montowanego w Pandzie.

Może sie mylę ale chyba ogólnie porównanie jakości i trwałości tych dwóch auto to przepaść.

Tak samo pasek rozrządu z Vw golfa to śmieć przy rozrządzie z klasy s mercedesa , szlachectwo zobowiązuje
Dodano: 10 lat temu
Inwestycje kosztowne, ale bardzo potrzebne i pożyteczne. [up]
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Tak, masz racje VW to pancerne auto i niezawodne, szczególnie rozrząd w silnikach TSI....
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Zgadzam się. Lepiej zrobić wcześniej i miec spokój. Co innego jak w trasie coś nagle strzeli.
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Według danych producenta interwał wymiany paska w 1.1 MPI to 105.000km, najbardziej wytrwali robią ponad 200.000km. Oczywiście, że lepiej wymienić i mieć spokojną głowę - kto nie robi w domu, robi w trasie :)
Dodano: 10 lat temu
Dobra robota, ale sporo zapłaciłeś, to ja do 1.3 MJ Fiata, za Oryginalny łańcuch z napinaczami i wymianą zapłaciłem mniej.
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Możliwe, o tym nie wiedziałem. Jednak to nie sposób na to, żeby paska nie wymienić. A niech strzeli gdzies na trasie?
Dodano: 10 lat temu
Do Bonkalski: Też mam łańcuch[skromny]
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Do tej pory byłem wyrozumiały dla Twojego wielbienia Volkswagena, bo można mieć ulubioną markę, ale dzisiaj to już przesadziłeś ze swoimi przemyśleniami związanymi z wyższością VW/Audi nad innymi markami :) Od kiedy to Volkswagen czy Audi produkuje paski rozrządu? :) Jeśli coś zmieniło się w tej kwestii to mnie popraw proszę.
Dodano: 10 lat temu
No 9 lat i to fiat a nie vw czy audi. Bo przecież im lepsze auto, firma i droższe tym jest szansa że czesc wytrzymalsza. Wielkie ryzyko.
Są różne opinie że pasek starzeje sie bo jest z gumy i że należy wymieniać po 5 a góra 7 latach.
Dziewięć to samobójstwo.
Jedni mówia że widać micropęknięcia, inni że nie, że czasami czuć wyrobienie sie ząbków.
Ale prawda jest taka że pęknąć może w każdej chwili - gra nie warta świeczki takie czekanie.
Dodano: 10 lat temu
Konieczne, acz użyteczne ;).
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Zgadzam się... W Matizie wymiana kosztowała mnie 260 zł - rozrząd, pompa wody, robocizna.
Dodano: 10 lat temu
800 pln za rozrząd w Panda 1.1 to złodziejstwo w biały dzień - powinno być karane z urzędu :)
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Ja też jeszcze nie wymieniłem.
Mam na łańcuchu [los2]
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Żadne ryzyko, rozrząd jest bezkolizyjny.
Dodano: 10 lat temu
Do bachus1: Dużo za auto dałeś ?
Dodano: 10 lat temu
Do RAKUS1: Sam bym nie uwierzył gdybym nie przeprowadził śledztwa i wszystko sprawdził.
Dodano: 10 lat temu
Tyle lat ma Panda a taki mały przebieg ??
Dodano: 10 lat temu
Z rozrządem to zaryzykowałeś.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl