Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf variant » Kontrolka silnika już mi nie straszna







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
Dodano: 13 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 7326 razy
Data wydarzenia: 22.03.2012
Kontrolka silnika już mi nie straszna
Kategoria: obserwacja
Kilka dni temu pochwaliłem golfa, że nic się nie dzieje, a tu dziś dwie zmiany.

Kontrolka silnika znów się zaświeciła - bez żadnych objawów w pracy silnika. Teraz mam sposób na odczyt logu i skasowanie błędu.

"System too Rich at Idle"
Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9
Mileage: 36206 km, Time Indication: 0
Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09

RPM: 756 /min, Load: 20.0 %
Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C
Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 14.351 V

...a więc usterka sprzed pół roku powtórzyła się, na szczęście nie było to nic groźnego.

A teraz jeszcze o (wspomnianym wcześniej) terkotaniu.
Próbowałem ostatnio usłyszeć terkotanie i ku memu zaskoczeniu na rozgrzanym silniku jest cisza. Zimą (po ostatnim przeglądzie 30 tys.) słyszałem je wyraźnie przy temperaturze rzędu 70-80°C. A więc muszę odwołać moje narzekania na serwis VW, bo usterkę usunięto
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do maniax86:
Tu akurat nie chodzi o sprint spod świateł, a głównie o elastyczność...przyspieszenia na wysokich biegach....bo tu jest przepaść :( Turbo to nie zawsze kłopoty jak jest silnik porządnie zaprojektowany.....a przyjemność z jazdy nieporównywalna jednak.....
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do art73: dlatego ja z premedytacją kupiłem auto bez żadnego turbo.... fakt żeby dobrze ciągło trzeba na wysokich obrotach śmigać.... ale moge spać spokojnie za to że mi turbina nie padnie... a spod świateł sie ścigać nie musze...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do maniax86:
Szkoda, bo jeździ się tym 1000 razy przyjemniej niż moją Hondziną 1.8 140 KM.....moc jest na każdym biegu i na każdych obrotach....o ile TSI jest sprawne oczywiście.....czekam na turbo Type R-a, oby nie powtórzyli klapy TSI :(
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
czytałem sporo na temat tych silników 1.4 TSI w necie.... i niestety wszyscy narzekają.... sypią sie nawet na gwarancji.... a po gwarancji to jest tragedia bo z własnej kasy trzeba wybulić na naprawy. Mój mechanik mi to samo powiedział..... żebym pod żadnym pozorem nie kupował turbo benzyny od VW
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Długo ten silnik nie pociągnie....a to jedynie 122 KM, jakby to była wersja 160 KM dopiero byłyby jajca....
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
1.4 TSI jest jednym z najgorszych tworów o VW
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
witam
W pracy mamy Octavie 1.4 TSI. Auto nie jest katowane. zaczęło się od zaświecenia się kontrolki silnika. ASO stwierdziło że nic się nie dzieje. Dwa dni później znowu to samo. aż auto zgasło. ASO za pierwszym razem nie zamknęło zlecenia . Na lawetę i do ASO. W ASO stwierdzili że było -15 stopni i olej był tak gęsty że przeskoczył rozrząd i silnik się rozleciał. rzeczoznawca wyśmiał sprawę. Panowie z ASO stwierdzili że oni oddali sprawny samochód i to my go zepsuli. Ubezpieczyciel nie chce pokryć kosztów wymiany silnika. Ostatecznie dogadane jest z ASO że dajemy 2000,00 zł i oni robią resztę za swoje. Po 3 tygodniach oddają auto. Kontrolki nie świecą wszystko ok. Po przejechaniu 20 km to samo więc auto odstawiamy do aso. po 3 dniach naprawili ale po przejechaniu 40 km silnik świeci kontrolka EPC miga moc uciekła. Panowie w ASO stwierdzili że na komputerze pokazało że nie ma paliwa i silnik uszkodzony. Pokazujemy paragon na którym widnieje ilość tankowanych litrów i data( 30 minut przed awarią zalane do pełna na BP). Wtedy Pan stwierdził że źle popatrzył na wskaźnik paliwa. ASO skody w Krakowie nie powiem które jest masakra. Opisałem ci tą historię bo u nas też zaczęło się od kontrolki. Najważniejsze to nie jechać dalej jak zaświeci się kontrolka. Wzywać lawete. Dodatkowo w ASO nie odbieraj auta po tekście że na razie można jeździć a jak przyjdą części to zadzwonią. I ostatnie nie daj sobie wcisnąć kolejnych usterek (oby ich nie było) na to samo zlecenie. Dodam jeszcze że turbina siadła po 30000 km a auto nie jest katowane tylko normalnie eksploatowane.
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 20 godzin temu, przez darek-k
Poprzednie Xenon słabo świeciły, tym razem wybór padł na żarówki Xenon Philips i postojówki osram blue koszty żarówki Xenon Philips - 399zł postojówki osram - 10zł wymiana kilka ...
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia koszty ...
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie