Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Alfa Romeo MiTo Rakieta vel MiTozaur
»
Kozaczki na zimę
Wpis w blogu auta
Alfa Romeo MiTo
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 788 razy
Data wydarzenia: 18.10.2011
Kozaczki na zimę
Kategoria: inne
Zgodnie z wcześniejszym planem autko będzie zimą stykać się z podłożem za pośrednictwem obuwia firmy SAVA, model Eskimo HP, rozmiar 195/55 R16 (póki co nie stać mnie na drugi komplet stalówek, że o aluskach nie wspomnę...), indeks prędkości - 87 H.
Idę po browarka, trzeba chyba zadbać o to by się dobrze sprawowały, nieprawdaż?
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Zgadzam się z Tobą, miałem napisać to samo. Opony trochę szerokie jak na 78 KM, a już szczególnie jako zimowe.
Co innego tuning - gdzie użytkownik sam tego chce, a co innego fabryka, gdzie ogumienie powinno być dobrane kompromisowo z uwagi na właściwości jezdne, zużycie paliwa i osiągi danego samochodu....Wałkuję tak temat z uwagi na to, że dobitnie go przerobiłem na Civicu 1.8 - co oni nie mają toru testowego i nie czuli, że auto nie idzie na 225 R17 i jak męczy się na VI-tce na tych kołach ?Nie robili pomiarów przyspieszeń, elastyczności, zużycia paliwa ? Nie wierzę....po prostu mieli to w dupce i pakowali, pakują i będą pakować coraz większe koła
Ostatnio był tu artek bodajże o jakimś stuningowanym Audi z felgami w rozmiarze... 20 czy nawet 22" - to jest dopiero lans, nie?
Prawdę powiedziawszy po tym trendzie producentów montowania ogromnych, drogich kół w autach o małych mocach widzę gdzie mają ekologię, a co jest priorytetem - biznes, biznes i tylko biznes - sprzedaż drogich opon, które wcześniej montowano tylko w silnych, mocnych maszynach.....inaczej tego nie tłumaczę, no chyba że jeszcze mydlą oczy wyglądem....ale nic więcej....innego sensu w tym nie widzę....
No właśnie człowiek jest uwięziony niejako przez producenta....przerabiałem temat na Civicu 1.8 140 KM, który też ma za szerokie gumy fabrycznie...225/45 R17....jak założyłem stalówki z zimówkami Klebera 205/55 R16 wydawało się że auto straciło 100 kg, albo zyskało 20 KM i kilkadziesiąt NM......w ogóle nie poznawałem auta, jakby to był totalnie inny samochód, znacznie zadziorniejszy, o niebo bardziej dynamiczny i na dodatek mniej palący.....dopiero w tym roku, gdy zmieniłem letnie na Good Year Efficient o mega-niskich oporach toczenia szerokość 225 jest w miarę porównywalna do 205, choć jeszcze ciężka felga 17 " bruździ......
Nie tylko o komfort chodzi, ale i opory toczenia - osiągi, spalanie....uważam, że do takiego silnika to maks. np 175/60 R15 powinno być fabrycznie.....wiem, że wygląd, no i względy takie, że zbyt drogich dużych opon mają zapewniony....ale z drugiej strony jakiś kompromis powinien być...a nie wrzucać 195/55 R16 do małego autka o mocy 78 KM, jeszcze w dzisiejszych czasach, gdy auta znacznie przytyły.....kiedyś sensowniej fabrycznie dobierano opony....co do właściwości jezdnych to przy 78 KM spokojnie szerokość 175 wystarczy.....a i spalanie by spadło o ok. 0,5 l na 100 km.......
Mogłeś kupić spokojnie zimówki 185/60 R16 T - taniej i lepiej