Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo 145 » Kupiłem Alfę 145







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo 145
  • przebieg 147 000 km
  • rocznik 2000
  • kupione używane w 2018
  • silnik 1.4 i.e. 16V T.S.
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 911 razy
Data wydarzenia: 06.04.2018
Kupiłem Alfę 145
Kategoria: obserwacja
W 2000 roku nie było mnie na nią stać bo kosztowała czapkę pieniędzy (kupiłem wtedy renault megane był sporo tańszy), a teraz lajtowo za symboliczną kwotę sobie nabyłem całkiem przyzwoity egzemplarz.
Nie bita, nie pordzewiała, czarna skóra, klima ;-) i nawet całkiem przyzwoicie jeździ choć wymaga trochę wkładu ale myślę, że w 5-6 tys. się zmieszczę bo części tanie.
Silnik benzynowy 1,4 TS 103 KM. Co prawda wydaje się, że trochę ich biega sobie już gdzieś po łące.
W sumie fajny samochód i zawsze mi się podobał :-) więc jestem zadowolony :-)

Na pierwszy ogień pójdzie wymiana całego zawieszenia z przodu, rozrząd, oleje i filtry. Nowe opony :-)
Dodano: 6 lat temu
Zadowolenia, szerokości. :)
Dodano: 6 lat temu
Dziwię się twoim finansowym wspomnieniom, salonowa cena tego modelu była wtedy istotnie nieco wyższa od konkurencji (nie aż tak jednak, jak podałeś), ale i duża była skłonność do upustów. Natomiast na rynku wtórnym cena odpowiadała reputacji - bezprzebiegowy egzemplarz sprzedałem za mniej niż 60% ceny wyjściowej. Gdybyś więc wtedy był odpowiednio zdeterminowany, miałbyś ten wymarzony (choć dyskusyjne czy słusznie) samochód. Twój ówczesny wybór był, mimo wszelkich wad, jednak nieco lepszy. Jeśli dziś nie słychać wariatora, to wkrótce będzie, a wtedy ponownie będziesz musiał wymienić też rozrząd (znam takich, co tego zaniedbali). Moja historia dotyczy co prawda 146, ale technicznie są to bliźniaki.
Dodano: 6 lat temu
Do damian88max: Ja tam przy nim nic robić nie będą, dam zarobić mechanikowi ;-)
Dodano: 6 lat temu
Do wektor1: Na moje ucho to wariatora nie słychać.
Dodano: 6 lat temu
To czeka cię trochę roboty ;-)
Dodano: 6 lat temu
To niestety typowy alfons, a silnik najgorszy z możliwych. Oprócz rozrządu koniecznie wymień sławny wariator. Życzę cierpliwości.
Dodano: 6 lat temu
W 2000 roku o ile dobrze pamiętam to była droższa od meganki o jakieś 15 tys.
Rdza nigdzie nie wychodzi ani na rantach błotników, ani na rantach drzwi czy klapy ani pod uszczelkami szyb. Lakier oryginalny. Lekko poobijany parkingowo i ze dwie krótkie rysy ale tylko do podkładu.
Pod spodem jest sporo rdzy ale nic nie przerdzewiało na wylot ;-) podłoga cała, rdza powierzchniowa i konstrukcja nie jest naruszona.
Docelowo pewnie zdecyduje się to zdrapać i zamalować jakimś podkładem antykorozyjnym.
Ale to po wymianie zawieszenia. A pewnie też wymienię cały układ hamulcowy.
Jutro pozdejmuje koła i pomierzę tarcze czy mają jeszcze wymiary w normie.
Dodano: 6 lat temu
Miło realizować swoje marzenia, szkoda tylko, że po czasie, bo satysfakcja już nie ta sama. Alfa z tego rocznika bez rdzy? Podejrzana sprawa :) Dobrze obstukaj ją :)
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl