Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Renault Latitude Moja dziesiąta 2011
»
Lakier zabezpieczony Ceramiką
Wpis w blogu auta
Renault Latitude
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1468 razy
Data wydarzenia: 21.09.2014
Lakier zabezpieczony Ceramiką
Kategoria: inne
Finalnie auto zostało zabezpieczone powłoką ceramiczną która zapewni długotrwałe i maksymalne zabezpieczenie.
Nadkola oraz felgi zostały starannie umyte i zaimpregnowane.
Wnętrze standardowo wysprzątane,skóra zakonserwowana.
Została również starannie "wypędzelkowana" komora silnika,na szyby i reflektory trafiła powłoka hydrofobowa.
Ostatnia aktualizacja: 08.10.2014 14:01:51
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
Szukam rzetelnej opinii a nawet oferty: RENAULT CAPTUR 1.5 DCI w automacie z rocznika 2015 - 2018. Budzet do 40.000 zl.
5
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
Jak już kiedyś pisałem, Megane fajny samochód, silnik niezwykle ekonomiczny (4.2l/100km w trasie żaden problem) tyko 95koni trochę za mało.
900zł ta przyjemność, 300Nm zamiast 240Nm robi ...
4
komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
14
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
drogie i klientom wystarcza na razie standardowe polerowanie
W moim przypadku powłoka ceramiczna jeszcze dobrze się trzymała po roku a ponowne zabezpieczenie zostało zrobione z powodu śladów na zderzaku - widocznych zresztą tylko podczas mycia (tam było przytarcie nie malowane tylko zamaskowane i z tego miejsca powłoka zeszła po kilkudziesięciu myciach samochodu) i sprzyjających okoliczności (akurat latem miałam czas a w ciągu roku by go nie było na zostawienie samochodu).
Samochód się świeci i mniej brudzi ale sama woda do mycia nie wystarcza chociaż myje się bardzo łatwo.
Dobra robota, ekstra to wygląda
Takich właśnie używa się zazwyczaj na myjniach, w kosmetykach samochodowych czy w auto detailingu, choć w tym ostatnim dla pokazania różnicy i "wytłumaczenia" różnicy ceny usługi czasem stosują żele, co moim zdaniem nie ma zazwyczaj sensu, gdyż dobry środek nakładany aplikatorem nie dobiega jakościowo od droższych żeli.
Co do polerek, to niestety nie każdy potrafi, a niektórzy nawet jak potrafią to oszczędzają na środkach i sprzęcie a wtedy raczej trudno uzyskać oczekiwany efekt.
Dał mi taki srodek do pon też ,jak go nałozyłem to jeszcze drugi raz nie nakładałem,a te w sray co kupuje (efekt nowej opony) to dwa mycia i trzeba pryskać od nowa.
Ma dobre "środki".
Ogólnie pod pracą każdy teraz ogląda auto i się dziwi jak ładnie można zrobić,narazie jestem zadowolony,jak bedzie oki to jestem jego stałym klientem,kupuje auto wstawiam do niego i wyjeżdzam jak "Nowym".
A co do poprzednika no to lipa chcialem lepiej mialem gorzej,koła i itd.Widać nie każdy umie to robić.
Skoro poprzedni narobił kół, to znaczy, że schrzanił.
Do polerki trzeba mieć rękę, niektóre miejsca powinno się dopracować ręcznie, użyć odpowiedniego sprzętu i środków.
Powłoka ma podobne właściwości jak wosk tylko jest trwalsza. W teorii powłoki ceramiczne powinny być odporne na środki o wysokim PH w przeciwieństwie do niektórych powłok kwarcowych, ale różnie z tym bywa.
Zależy nieco od powłoki a także od samego nałożenia.
Skoro myjesz co dwa dni jest szansa, że domyjesz auto samą wodą.
Jednak ja bym Ci doradzał skorzystanie od czasu do czasu z szamponu lub chemii. W rzeczywistości raz na 4 razy powinno się umyć samochód gąbką, bo nawet mycie samą chemią (tzw bezdotyk) pozostawia zazwyczaj niewielki film, który potem powoduje powolne uszkadzanie powłoki lub w przypadku jej braku lakieru.
Tym bardziej, że te myjnie na monety (samoobsługowe) mają niskie ciśnienie (max 130 bar a często niższe) i niski przepływ wody (max 500-600 l/h a zazwyczaj w granicach 400-450 l/h).
Dla porównania maszyny ciśnieniowe na myjniach dysponują zazwyczaj ciśnieniem 180-230 bar i przepływem wody 900-1200 l/h.
zobacz jak odnawia felgi i jak poleruje felgi na jego stronie.
http://www.diamondcar.com.pl/polerowanie_wibracyjne_felg.html
2.nie mam pojecia jak to robil ,nie interesowało mnie to,wstawiłem auto i mialem wyjechac duzo lepiej wygladajacym i tak jest
3.żadnej powłoki nic nie będe przeglądał,jak mam się bawić w jakieś przeglądy to nie dla mnie taka robota,bo to głupota by była,z resztą jak pytałem to powiedział że nic nie trzeba poprawiać.
4.nie wiem jak to polerował,i nic nie musze uzupełniać,znajomi już jezdzą rok czasu i ładnie wygląda,a jak bedzie napisze za rok.
5.zdecydowalem sie na ceramikę bo mi tak doradził ten fachowiec
6.myje auto na tych myjniach gdzie sie wrzuca monte i samemu sie myje,moge myć czym chce powiedział ze nie ma znaczenia,ale narazie myje tylko woda i jest super,ja myje auto co drugi dzien wiec jakbym mial zapuszczony lub w blocie to normalne że trzeba użyć chemii czy gąbki
7. wstawilem Scenic z 2003 roku samo odświeżenie lakieru bez żadnych balsamów i też wyglada super,moze to robi każdy ale poprzedni gośc tylko porysował lakier i narobił kół a ten przynajmniej robi to z głową.
Ja lubie auto czyste i u mnie takie musi być.
Natomiast co do wpisu wyszedł Ci wpis reklamowy .
Jak dla mnie zabrakło info o warunkach gwarancji, jakie są wykluczenia, co może uszkodzić powłokę, środków o jakim PH można używać do mycia, jak często należy myć auto i jak częste są przeglądy powłoki i jakie warunki jej uzupełnienia.
Jaka była metoda polerowania?
I w cenniku do którego dąłeś odnośnik nie ma oferty na powłokę ceramiczną, jest tylko na kwarcową, więc może warto byłoby wspomnieć jaka jest różnica w cenie i dlaczego zdecydowałeś się jednak na powłokę ceramiczną.
A co do mycia samą wodą warto wspomnieć, że powłoka jest silnie hydrofobowa i tu jest pewna pułapka.
Większość osób nie wyciera po myciu samochodu a to sprzyja jego niedomywaniu.
Usunięcie brudu samą wodą pod wysokim ciśnieniem jest możliwe o ile zabrudzenia są świeże i o ile się potrafi to zrobić, ale nie polecałbym tego typu metody. Tym bardziej, iż na myjni samoobsługowej jest to raczej trudne ze względu na niskie ciśnienie i niski przepływ wody.
Dlatego producenci powłok zazwyczaj zalecają mycie dedykowanym szamponem, co nie jest konieczne o ile ma się informacje o wartościach PH na jakie powłoka jest odporna.
Warto pamiętać, że to iż samochód wygląda na czysty nie oznacza, że taki jest.
Ciekaw jestem po ilu myciach powrócą tzw: micro ryski czyli swirle i po ilu myciach zniknie gładkość lakieru, znaczy wysoki połysk odczuwalny "namacalnie"
Bo świecić to on sie będzie długo ale jak sie zblizy na pół metra i dotknie różnie może być.