Wpis w blogu auta
Fiat Bravo
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 987 razy
Data wydarzenia: 27.03.2015
Lato '15.
Kategoria: zmiany w aucie

![[hihi] [hihi]](/imgs/emoticons/a/hihi.gif)
Tradycyjny telefon do serwisu w sprawie potencjalnego umawiania terminu był tylko formalnością. "Wymieniamy na bieżąco, najlepiej przyjechać między 13 a 15 - mamy wtedy najmniejszy ruch." 14.15 podstawiłem się na plac i rzeczywiście wjechałem od ręki. Dłużej trwało przywiezienie opon z magazynu niż sama wymiana.
Blizzaki w drugim sezonie przejechały 17.204 km w 4 miesiące i 9 dni. W sumie mają 36.497 km. I tutaj niespodzianka w kwestii stanu bieżnika. Przód ma 3 mm (sic!), tył 7 mm... Po pierwszym sezonie wszystkie miały też siedem... Wychodzi więc na to, że jeździłem tylko na przedniej osi, a tył swobodnie i radośnie unosił się nad asfaltem, tak...
![[los2] [los2]](/imgs/emoticons/los2.gif)
Porównując do poprzednika - Czerwony szybciej skonsumował drugi zestaw letni z przodu, zimowe za to zużywał równomiernie i na jednych objechałem wszystkie 5 sezonów (56.259 km). Obecny jeździ trochę więcej zimą i może tutaj powinienem szukać przyczyny? Wyraźnie też zjada o wiele szybciej frontowe koła, bo podobne objawy mam na letnich. Tyle że tutaj różnica była na poziomie 2,5 mm na korzyść tyłu (4 do 6,5), a nie 4... Jednak jeśli to zużycie wynika z właściwości trakcyjnych, które Bridgestone ma świetne, to jestem w stanie zaakceptować ten fakt.
Co do samych Blizzak'ów nie odnotowałem żadnego spadku właściwości jezdnych czy większego hałasu. Spisywały się bardzo dobrze, zresztą zima tego sezonu nie była zbyt wymagająca. Jestem z nich więcej niż zadowolony, więc gdyby przyszło do kupna, prawie na pewno ubiorę się w te same.
Tak jeszcze tylko na marginesie wspomnę, że gdy wyjechałem po wymianie temperatura spadła do 9 stopni, zaczęło lać i wiać. A przed 13 termometr pokazywał 19,5 stopnia w cieniu. Takie mam już "szczęście"

![[bajer] [bajer]](/imgs/emoticons/bajer.gif)
![[hihi] [hihi]](/imgs/emoticons/a/hihi.gif)
Jak najwięcej słońca i przyjemnych temperatur w tym sezonie dla Wszystkich
![[cool] [cool]](/imgs/emoticons/cool.gif)
Najnowsze blogi
Dodano: 7 godzin temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
8
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
25
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie
nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Umówmy się, że detale robią różnicę
Potrzebowałem jakiejś zmiany
Cała przyjemność po mojej stronie
Nie strasz
Nie, intensywna analiza prognoz
Ciekawe spostrzeżenie odnośnie tyłu, dzięki za oświecenie. Czucie go mam w miarę opanowane, szczególnie po doświadczeniach z letnimi Michelinami na azocie
I jak pisałem niżej do Grzesia - jeśli w zamian za doskonałą trakcję szybciej się zużywają, to przestanie mnie to mierzić.
Jest zagadka
Ja też jestem ich fanem
Pytanie tylko co
To nawet nie kwestia wiary, tylko długoterminowych prognoz oraz dotychczasowych doświadczeń
Zbiles mnie jednak trochę z tropu mówiąc że nie zauważyłeś różnicy we właściwościach . Co prawda z tyłu ciężej to zauważyć .
Nie mniej jednak radził bym kupić parę innej marki gum i dac ja w przyszłym sezonie na tył a te spróbować rozjezdzic na przodzie auta.
Jeśli opony miałeś równo zużyte nie dopatrywal bym się winy w aucie.
Bywa że niektóre opony tak mają a i auta lubią jeść przód.
Podoba mi się ten fiatowski wzór alufelg
Musisz teraz mocno wierzyć że już zimy nie będzie