Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C5 2.0 16V LPG » LDS - pierwszy kontakt







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C5
  • przebieg 160 135 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2013
  • silnik 2.0i 16V
Dodano: 11 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 13900 razy
Data wydarzenia: 26.10.2013
LDS - pierwszy kontakt
Kategoria: inne
Każdy użytkownik hydrowozu miał lub będzie miał kontakt z płynem LDS. Poza typowymi płynami eksploatacyjnymi wykorzystywanymi w większości samochodów, zawieszenie hydro, jak sama nazwa wskazuje, wymaga własnego lubrykantu.

Kiedy ostatnio zajrzałem do zbiorniczka, okazało się, że podpierając się instrukcjami, poziom płynu LDS w moim C5 jest za niski. Najprostsza z wykładni, każe uzupełnić poziom płynu tak by przykryć dno 'sitka' przy wlewie zbiorniczka.

Procedura dolewania też jest bardzo istotna.
1. Wymiany lub kontroli poziomu płynu należy dokonywać wyłącznie na najniższym "serwisowym" poziomie zawieszenia. Należy maksymalnie opuścić auto by obniżyć ciśnienie w układzie. Dla nowych użytkowników hydrowozów to wiedza iście tajemna.

Po opuszczeniu samochodu proponuję kilka minut poczekać by rzeczywiście LDS zgromadził się w zbiorniku.

2. Po otwarciu maski demontujemy plastikową obudowę po lewej stronie.
Wlew zbiorniczka LDS jest ukryty pod czarną maskownicą, powoli odkręcamy korek i zwyczajnie kontrolujemy :) Jeśli płyn widać - jest OK, jeśli denko jest suche - powinniśmy wyrównać poziom na wysokości dna wlewu.

3. Po zamknięciu zbiorniczka, najlepiej podnieść i opuścić auto kilka razy.

W moim przypadku po dolaniu płynu, pompa pracuje znacznie krócej i działa efektywniej. Auto podnosi się i opuszcza sprawniej.

Zastanawiam się tylko jak to jest z prawidłową eksploatacją hydro. Wg jednej szkoły, płyn wymienia się co 200 kkm, a kontroluje co 30 kkm, inna mówi, że trwałość płynu jest znacznie dłuższa i wystarczą bieżące dolewki.

Jeszcze większe zdziwienie wywołała we mnie instrukcja serwisowa Citroena, nakazująca utylizację niezużytego (nie wlanego) płynu LDS po 2 tygodniach od otwarcia pojemnika. WTF?
http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/pl_PL/2007_c6/c6_page_246_ctrl_mise_niv_fluide_lds.pdf

Za Citroenem nie trafisz, ale przyznaję - lubimy się :)
Ostatnia aktualizacja: 26.10.2013 11:44:57
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do kondzio713: To spróbuj wjechać na podnośnik na normalnym poziomie i podnieść auto. Po opuszczeniu auto siądzie i żeby zjechać z łap, będziesz musiał go odpalić i napompować. Przy poziomie najwyższym trzyma ciśnienie i po opuszczeniu prześwit jest taki jak przed podnoszeniem.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
ale w instrukcji nie pisze nic o podniesienui go na maksa w pozycje serwis w trakcie podnoszenia na podnosniku za konstrukcje samochodu...czyli np podczas wymiany opon.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Lepiej prowizorycznie wymieniać. Co 200 kkm nie wyjdzie to drogo na pewno, ale nie zaszkodzi.

A odnośnie utylizacji - płyn może być mocno higroskopijny i najnormalniej w świecie się nie nadawać do użytku...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Ja bym zmieniał częściej niż 200kkm, aż tak drogie to przecież nie jest, a znając przypadki przeróżnych ustrojstw typu "long life" można mieć przekonanie że producent ma coś na myśli sugerując tak długi interwał wymiany.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
a przeczytałem -LSD pierwszy kontakt :) i myślałem że będzie jakiś trip report
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Ciekawa robótka. Karol mnie uprzedził.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do Sroqraf: No tak. W garażu obok Osiołka stoi Xantia:)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do karol8892: Pewnie masz rację ;) Co jak co, ale ASO Citroena to totalna porażka :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
taa zutylizuj niezużyty płyn, po to żeby następnym razem znowu polecieć do aso i kupić zamiast po prostu wyjąć z szafy i dolać ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do darhad: LHM to zielony płyn hydrauliczny stosowany w poprzedniej generacji zawieszenia HydroActive (m.in. Xantia i XM
" alt=""/>

W C5 i HydroActive 3/3+ zastosowano bursztynowy LDS :) " alt=""/>
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Ten płyn to się nie nazywa LHM?
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez niki129
Szukałem i szukałem , taniego dostawczaka w przyzwoitym stanie z klimatyzacją. Nie jest to łatwe coś takiego znaleźć. Znalazła się Dacia, bardzo fajny stan i mega dobrej cenie, nie ma co ...
9 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać. Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
6 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Tym razem trochę o Picadorze, który powrócił na ojcowskie łono ;) Ponownie stałem się jego współwłaścicielem razem z młodszą córą Dlatego też przed przekazaniem jej do jazdy ...
4 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie