Wpis w blogu użytkownika
brzozzhems
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 796 razy
Data wydarzenia: 18.10.2016
Lepiej późno niż wcale.
Kategoria: inne
dziś będzie w temacie tak ukochanego w UE "downsizingu".
Wszyscy wiemy o co chodzi - chodzi o przykrytą dbałością o ekologię hipokryzję mającą na celu wyciągnięcie jak najwięcej pieniędzy od kierowców.
Na szczęście, odchodzi to już do lamusa.
Nie chodzi jednak o całkowitą śmierć silników spalinowych - te będą z nami jeszcze jakiś czas, a o pożegnanie małych silniczków.
Turbo, skomplikowane układy zasilania i inne cuda techniki okazały się być farsą.
W rzeczywistych warunkach jazdy np. 0.9 litrowy silnik turbo Renault truje bardziej niż jednostka 1.6 którą zastępuje.
Z kolei 1.4 TSI, oddaje do atmosfery 15 razy więcej trujących związków niż stare 2.0 z ośmioma zaworami o podobnej mocy.
Do trujących spalin należy również dodać stosy śmieci powstałych po szybkim zużyciu wyżyłowanych jednostek i ich osprzętu.
Jak donosi Reuters w szczegółowym raporcie, może to oznaczać koniec diesli poniżej 1.5 litra i benzynowych silników turbo poniżej 1.2 litra (mowa o większych modelach).
Pierwszymi koncernami (poza Mazdą i FCA) idącymi w nowym kierunku mają być GM, Renault-Nissan i VAG.
Hm, nie jestem Noblistą z ekologii jak "genialny" Pan Kerry, ale to było do przewidzenia...
źródło: Reuters
Ostatnia aktualizacja: 18.10.2016 07:45:42
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Trzymam kciuki jakby co .
Jeszcze chyba nie jestem gotowy .
Bo Ty jesteś jak przeciąg
Coś w tym jest, bo nie tylko Ty Piotrze o tym piszesz
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-male-silniki-w-odwrocie-producenci-zaczna-zwiekszac-pojemnos,nId,2292708
Czekam efektu .
Dla mnie ładne nadwozie, klima na korbe i alufelgi to za mało.
Dojrzałem do czegoś konkretnego i klasowego.
Na szczęscie takie mam
A ekologia to tez jestem "za"
Tak samo jak za tym by niepotrzebnie nie generowac kosztow napraw
Nie wiem czy czytałeś mój stary wpis: http://www.autowcentrum.pl/blog/post/kiedys-wszystko-bylo-lepsze.-moze-wiec-youngtimer,4867/
Ja nigdy nie miałem konsoli, ale odkąd rzuciłem papierosy to stać mnie na R6
Otóż to...
Po co komu 150km z 1.2 czy 1.4, skoro można je mieć z 2.0, ale bez niepotrzebnego ryzyka i ekologicznie???