Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Goal 1.9 TDI 105
»
Lepiej późno niż wcale – aktualizacja starej nawigacji.
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 1323 razy
Data wydarzenia: 21.02.2019
Lepiej późno niż wcale – aktualizacja starej nawigacji.
Kategoria: zmiany w aucie
Na dzisiaj niestety multimedialny kombajn volkswagena produkowany w latach 2008-2015 jest już przestarzały co objawia się nieco wolnym działaniem.
Za to sama obsługa, prostota, wielkość ekranu (akceptowalne 6,5 cala) oraz wygląd graficzny to pierwsza klasa. Widać to głównie przy porównaniu z wszelkiej maści podróbkami z kraju środka które to urządzenia są fatalne jeśli chodzi o graficzne menu.
Tudzież wynalazki montowane w Hondach, Mazdach czy Toyotach pomimo szybszego działania i połączenia z Internetem są słabe, wyglądają na dokładane i nie maja możliwości ustawienia wielu funkcji w aucie. Także przez 10 lat niektórzy sa na tym samym poziomie co stara RNS 510.
Czego brakuje?
Instalacji telefonicznej Bluetooth, niestety cena montażu 800-1000 zł odstrasza i do starego auta nie zamierzam inwestować takich pieniążków. Zresztą nie „wiszę non stop na telefonie i nie przemierzam Polski czy Europy wzdłuż wszerz nabijając rocznie 40 tys. km.
Używam dołączanego zestawu który zakupiłem za 250 zł bo wiem że bezpieczeństwo i komfort to podstawa.
Ale mapy przydałyby się nowsze.
Moja teoria jest taka że tylko w tak zacofanym i pokrzywdzonym (prze 50 lat niewoli sowieckiej) kraju jak Polska drogi ciągle się zmieniają, ciągle cos budują i mapa nigdy nie jest aktualna. Do tego mamy ciągłe przetasowani u władzy i tu Pisioryzacja tam dekomunizacja więc ulica Sikorskiego zmieniła się z Armii Krajowej ale za to inna jest już „Kaczyńskiego” bądź bardziej „na czasie”.
Wychodzę z prostego założenia że się nie nadąży, w Europie Zachodniej 70 lat po wojnie wszystko zrobione, niewiele dróg budują, raczej remontują to co jest i się zużywa.
A w Poznaniu czy Hamburgu raczej ulice się nie zmieniły drastycznie przez kilka lat więc zazwyczaj ze starsza mapa trafiam wszędzie.
Okazja do zaktualizowania mapy było pojawienie się w końcu po wielu, wielu miesiącach dwóch obwodnic w ciągu drogi S11 (Ostrowa i Jarocina). No to rejon który zamieszkują w Polsce, owszem trafie tam bez nawigacji ale jadąc z domu lub wracając chce mieć poprawnie pokazaną i obliczoną trasę czasowo z uwzględnieniem tych właśnie obwodnic które znacznie skracają czas przejazdu.
W czym problem z aktualizacją ?
W nowszych modelach multimediów od roku 2012 (Discovery Media i Pro, między innymi z Golfa 7) bez problemu darmowo sam aktualizują nawigację ściągając mapy z internetu. Te pojawiają się 2 razy w roku. Darmowa aktualizacja jest dostępna co najmniej 5 lat od czasu zakończenia produkcji danego modelu urządzenia. Liczą się generacje. Mapy dostarcza firma Here.
Za to w RNS 510 były tylko modyfikacje (dodanie tunera DAB, lub dysku SSD co nie polepszyło szybkości działania).
Początkowo chciałem zmieniać soft czyli oprogramowanie ale odradzono mi, po co mam tracić wpisy nawigacyjne, muzykę i inne ustawienia.
Skupiłem się na mapach – te wychodzą raz do roku na płycie DVD i kosztują ok 600 zł. Dostawca jest firma Navteq.
Jednakże za jedyne 100-150 zł można podjechać do wyspecjalizowanej firmy która w godzinę dokona zmiany mapy na najnowsze.
Obecna na rok 2019 wyszła w lutym a stan dróg to wiosna 2018 roku.
Przynajmniej nie muszę korzystać jak wszyscy od jankeskich głooogle chociaż wiem że są najlepsze.
Mam coś co wygląda porządnie i nie robię w aucie „wioski” przywieszając smartfon z kablem na szybę. On służy do odebrania połączenia lub do korzystania przez pasażera a nie do wyczerpywania baterii przez nawigację. Zresztą 6 cali to rozmiar dla niewymagających, dla mnie dzisiaj minimum to 7 cali aby komfortowo widzieć i poniżej podszybia aby nie świeciło słońce na ekran.
Także to chyba ostatni raz kiedy modyfikuje cos w starym golfie. Na dzień dzisiejszy staruszek może objechać cała Europe, bo ma aktualną nawigację z komunikatami o sytuacji na drogach przez RDS i GPS czyli tzw: TCM (wtajemniczeni wiedza ze do tego nie trzeba internetu). Wystarczy zliczyć ilość logowanych telefonów do nadajnika GPS oraz wczytać dane z radia (w Polsce jak zwykle nie działa).
Ostatnia aktualizacja: 21.02.2019 16:25:23
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Tak uważam że w ciągu ostatnich lat życie uczciwego Polaka zmieniło się na lepsze,stan naszego kraju również i mam nadzieję że większość wyborców też to doceni i pozwoli na to by przywódcy i działacze totalnej opozycji trafili tam gdzie ich miejsce czyli do więzień a ich majątki zostały rekompensatą za straty jakie poniósł naród w czasie ośmiu (a może nawet 24) lat ich rządów.
Pewnie tak, jak nie przeszkadza Ci wzmożona indoktrynacja religijna w szkołach, księża pedofile, zaściankowe poglądy na przerywanie ciąży, brak dostępu do środków antykoncepcyjnych, ładowanie pieniędzy dla Kościoła, sędziowie dublerzy w Trybunale Konstytucyjnym, polityka uprawiana na trumnach, dwukrotnie skazany za kłamstwo premier, rodzący się faszyzm na marszach niepodległości, upolityczniona policja ochraniające miesięcznice i pacyfikująca ludzi walczących o przestrzeganie Konstytucji.
I to wszystko w niespełna cztery lata.
Ale OK. Jeśli Ci się to podoba i uważasz, że jest to w porządku. To mnie nic do tego.
no widzisz jakie typowe nieznam sie ale wypowiem się motoryzacja to jak widzisz nie tylko niemcy zacznij sie interesować szerzej to może przestaniesz wychwalać niemiecką motoryzacje która jest toporna a do tego już przestała być bezawaryjna. Jedynie cena wysoka a w zamian niewiele dostajesz
Olewam media niemieckie, tez zaklamane i Putina.
Wazne ze nikt mi nie wadzi, wmowic sobie nic nie dam a moja D.. a ma sie dobrze.
Chce godnie zyc bez wrogow i pieprzonych ideologii.
Bez biedy polskiej, kraju ktory najpierw byl 50 lat w niewoli a teraz zostal sprzedany m inn. Niemcom lub firmom zachodnim.
Czuje sie obywatelem Europy. Dzieki Bogu. Nie kontynuujmy
Wiem tez ze potrafi byc bardzo drogi jako opcja.
W Jaguarze dopłata to ok 6 tys. zł.
Najlepszym rozwiązaniem jest android auto i wtedy masz mapy google z telefonu i nie potrzebujesz go nigdzie przypinac
Na dłuższe trasy używam Yanosika. Google zżerają dwa razy więcej baterii. A i ostrzeżenia o jakimkolwiek zagrożeniu się przydają. Ktoś może powiedzieć "po co ci ostrzeżenie o zatrzymanym pojeździe na autostradzie?". Spróbuj raz i nie będziesz chciał z tego zrezygnować.
Jeśli się jedzie przez miasta w ciągu dnia, informacje o korkach uważam za niezbędne. Co innego gdy wracam z gór w sobotę o 22:00.
Na śliskich jest efekt lustra i bardzo widać odciski palców.
Ja w obydwu autach mam matowe na szczęście.
A co do słońca, dla mnie wystający tablet to miejsce gdzie świeci słońce, wole gdy jest nieco niżej wbudowany w konsole ale przynajmniej tam "słońce nie operuje".
Tez nie lubię sie cofać i nawet w starym Golfie mam to co na ówczesny czas było najnowszym rozwiązaniem.
Wyświetlacz [przezierny na szybie lub płytce to super sprawa jednak opcja rzadko spotykana i droga. To domena marek premium ale za 10 lat...
Co do śledzenia...w tych czasach go nie uniknie, nawet nie używając wspomnianej nawigacji. Czasami to plus, a czasami nasza strata. Takie czasy i tyle
Co do odrywania wzroku od drogi, w każdym radiu to sie robi, w ! DIN najbardziej i w umieszczonym nisko
Przyzwyczajamy sie do dobrego, chociaż mam umiar, 8-9 cai to da się przeżyć ale taki telewizory jak w tesli sa obrzydliwe i świecą jak zwariowane po ciemku
a co do i-cockpit powiem szczerze, kolega mnie zaciekawił, zainteresuje sie na jakichś targach - Poznań niebawem.
Ale mnie w głowie sie nie mieści i nigdy nie uwierzę że Francuzi zrobili takie rzeczy lepsze niż Niemcy.
Virtual cockpit najlepszy jest w audi a navi w Volkswagenach.
W jaguarze E-Pace jest to wszystko takie sobie ale auto powala z nóg
A co ci z tej kierownicy multifunkcyjnej w VW jak nie ma na niej zmiany katalogu gdy masz wybrane wejście media USB/SD.
Masz na niej telefon, tempomat, głośniej/ciszej, kolejny/poprzedni utwór dla USB/SD lub kolejna/poprzednia stacja radiowa gdy gra radio a zmiany katalogu nie ma.
W Seacie i starszych VW to było. Ba, miałem to w megance w 2000 roku.
A co do peugeota to nie o model chodzi tylko o podejście rozmieszczenia ekranów w samochodzie
Kolega rozsadnie prawi ale ten seat niestety ekran nieczytelny, małe cyferki ale rzeczywiscie proste i pewnie wygodne, dla mnie nie ta liga co dzisiaj.
Macanie przyciskow ok ale nikt nie uczy sie na pamiec ktory do czego o ile jest 6 takich samych i nieczytelne opisy
Na szczescie mamy jeszcze kierownice multifunkcyjna
Nowa 308 tak wygląda w srodku
VW tutaj też daje ciała bo np. wybór źródła na ekranie 6,5 calowego Composition media to obszar jakieś 5 na 5 mm a obszar przy odbiorze rozmowy (zielona słuchawka) to jakieś 8 na 6 mm. I naprawdę by w czasie jazdy w to trafić to trzeba oderwać wzrok od drogi by trafić precyzyjnie.
I wg. mnie jest to zdecydowanie większy problem niż nawet małe 3 na 3 mm przyciski w starym radiu bo tutaj wyczujesz je pod palcem, że to trzeci skrajny od lewej.
Duże ekrany mają przewagę w nawigacji, w prezentowaniu okładek płyt i tytułów piosenek podczas słuchania muzyki ale nie da się ich obsługiwać całkowicie bez patrzenia.
Co gorsze trend jest taki, że odchodzi się od jakichkolwiek przycisków czy gałek na rzecz większych ekranów i przycisków dotykowych wyświetlanych na nich (co ekran innej funkcji to przycisk w innym miejscu)
Zauważ, stare radia miały już duże jeszcze niedotykowe wyświetlacze a pod mini rząd przycisków, których znaczenia dla danego ekranu było na nim opisane.
Co tu dużo szukać zobacz zobacz stary układ z Altei
Mogłem sterować nim bez odrywania wzroku od drogi bo choć przycisków było sporo ale były zawsze w tym samym miejscu
Teraz w Sportsvanie jest zdecydowanie ładniej i nowocześniej to fakt i co z tego jak wcale łatwiej się tego podczas jazdy nie obsługuje poprzez dotyk a funkcjonalność w sumie podobna radio, media, telefon.
Nie jestem przeciwnikiem tabletów ale też nie bezkrytycznie podchodzę do ich montowania w samochodzie.
Pisałem już o tym, ale jak będziesz miał szansę to przejedź się nowym Peugeot'em wyposażonym w i-Cockpit i zegarami powyżej koła kierownicy i zobaczysz jak można rozplanować ekrany w samochodzie
Prostakowi przeszkadza ekran dotykowy, czytelny on woli linijkę tekstu który jest nieczytelny i argumentuje to tym ze tablet czy duży ekran odwraca uwagę.
Uwagę to odwracają przyciski 3 na 3 milimetry w starym radyjku 1 DIN firmy Pioneer i wyświetlacz szeroki na 6 cm wysoki na 1,5 cm