Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Hyundai Getz Gecik » LPG?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Hyundai Getz
PTU
Wcześniej jeździł: Seat Cordoba Biały
  • przebieg 35 580 km
  • rocznik 2008
  • silnik 1.1 MPI
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 4767 razy
Data wydarzenia: 10.09.2011
LPG?
Kategoria: inne
Z dużą dozą rezerwy pojawił się w rodzinie taki dość nieśmiały pomysł. Mianowicie "zatrucie" naszego benzynowca gazem. Wiem, ze są różne opinie na ten temat, ale może zaczne od powodów:

-spalanie wyliczone na AWC, choć i tak wysokie jest zaniżone - a to z takiej przyczyny, że dziennik zacząłem prowadzićw okresie wakacyjnym gdzie było dużo dalekich wyjazdów i wtedy tankowaliśmy do pełna. W perspektywie 3 lat wiemy, ze autko po meiście lubi się napić ok 7 - 7,5l a zimą te wartości dodchodzą nawet do 8l. Podobne, jeśli nie te same wyniki, w spalaniu osiąga moja Cordoba z silnikiem 1,4... a to w kierunku Getza duży minus.

-Mama dojeżdza 5 dni w tygodniu do pracy w jedną stronę około 7-8km. Przy takich odległościach, nawet zimą - instalacja gazowa zdążyla by sie załączyć i pozwolić zaosczędzić (tak mi się przynajmniej wydaje)

-To co się dzieję na stacjach benzynowych od długiego już czasu (choć pewnie większość się do wartości ok. 5zł przyzwyczaiła) nadal nas przeraża.

-I w koncu argument ostatni: samochód zostanie w naszej rodzinie, a dokładniej w mamy rękach przynajmniej jeszcze 4-5 lat, jeśli nie więcej. Ostatnim samochodem kupionym w salonei mama jeździła 10 lat, a jak widać w samochodzie obok, dziadek Cordobe kupił 14 lat temu i nadal u nas jest.

I teraz pytanie jakie jest wasze zdanie na ten temat? i Czy może znacie przypadek zagazowanego silnika tej wersji i pojemności? Z góry dziękuje za rady i podpowiedzi.
Dodano: 12 lat temu
Do BadMada: Naprawdę nie byłoby problemu gdybym to ja jeździł tym autem na codzień ;)
Dodano: 12 lat temu
zgadzam sie z opiniami poprzedzników - przy tych przebiegach nie ma co ładować LPG polecam eko driving - (powolne przyspieszanie, jazda na możliwie najwyższym biegu najmniejszą prędkością) - na bank apetyt spadnie
Dodano: 13 lat temu
Mimo tego że do gazu nic nie mam, to uważam że bezsensu go montować w waszej sytuacji.
Proponuję nauczyć się jeździć oszczędnie a na pewno ten litr, czy półtora się zejdzie.
Dodano: 13 lat temu
Do serewencik: w takim razie ja bym się zdecydował na LPG, powinien się zwrócić po około 16-18tys. km więc w Twoim przypadku 18 miesięcy. Każdy miesiąc eksploatacji samochodu po tym okresie to Twój zysk
Dodano: 13 lat temu
Jeśli chcecie się "ożenić" z tym autem na zawsze, to czemu nie. Jeżeli zaś macie w niezbyt odległych planach jego wymianę na coś nowszego/większego, to moim zdaniem bez sensu. ;) Przebiegi są na tyle znikome, że czas zwracania się kosztów montażu LPG będzie dosyć długi. :P
Dodano: 13 lat temu
Jeżeli macie zamiar trzymać auto dłuższy czas to ja bym się nie zastanawiał... Oczywiście trzeba jednorazowo położyć powiedzmy te 2000pln ale od tego momentu płacisz na CPN'ie połowe ceny za litr paliwa - od razu pojawia się uśmiech na twarzy kierowcy.

P.S. I bez przesady nie ma co się martwić o silnik bo auto z takim przebiegiem to polata spokojnie jeszcze z 10 lat.

" alt=""/>

Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
1,1 i LPG ? bez przesady, tym bardziej przy takich przebiegach
Dodano: 13 lat temu
Samochód jest garażowany. Garaż stoi w boxie mniej więcej po środku, więc jest tam w miarę ciepło. Opócz dojazdów do pracy oczywiscie są inne przebiegi. Chociażby wracając z pracy mama jeszcze gdzieś jedzie i już się robi 15km w stronę powrotną. Zdarzają się nam wyjazdy (w okresie zimowym bardzo sporadyczne) do Poznania (w jedną stronę: 130km), Konina (w jedną: 30km), Kalisza (w jedną: 40km), a w okresie wakacyjnym i do Warszawy (w jedną: 200km).
Roczne przebiegi kształtują się nam na pzoiomie 12 000km rocznie. W tej chwili samochód ma prawie 36 000km na liczniku, a z salonu wyjechaliśmy dokładnie 20 września 2008r.
Dodano: 13 lat temu
Zadam jedno, z pozoru błahe pytanie: samochód w zimie stoi pod chmurką czy może jest garażowany? Wbrew pozorom ma to istotne znaczenie. Pierwsze 3mce moje Aveo stało na parkingu strzeżonym pod chmurką, mrozy nawet -25st C wczesnym rankiem gdy wyjeżdżałem. Wtedy potrzebował dobrych kilku kilometrów żeby się silnik nagrzał do temperatury roboczej. Kolejna zima już w garażu, gdzie nawet przy mrozach -25st. C w garażu była temperatura ok. 3-5st.C. Efekt? 1,5-2km i motor ma już swoją temperaturę... Sekwencyjny LPG przełącza się na gaz (w zależności od ustawienia przez warsztat montujący) przy temperaturze silnika ok. 30-35 st. C.

Mimo wszytsko wydaje mi się że LPG w Twoim przypadku jest nieopłacalne. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy oprócz dojazdów do/z pracy samochód jeżdzi w dłuższe trasy (a tam już oszczędności z pewnością będą spore)
Dodano: 13 lat temu
A ja bym założył! Wcześniej czy później się zwróci!
Dodano: 13 lat temu
Ja bym nie zakładał Z pewnością mama za mało będzie jeździła a w zimie te 8 km to zabójstwo dla niedogrzanego silnika
Dodano: 13 lat temu
Jak widzę robicie 10 tys km rocznie. Macie zamiar trzymać auto conajmniej 4-5 lat, a może więcej nawet - sądząc po Cordobie.

Robiąc 10 tys rocznie gaz zwróci po 2 latach (mniej więcej - bazuje na wyliczeniach opla mamy, u którego w tamtym miesiącu założono sekwencyjny gaz).

Wnioski: conajmniej 2-3 lata będziecie jeździć taniej.

Jak dla mnie pytanie czy zakładać jest oczywiste.
Dodano: 13 lat temu
Przy takich przebiegach, to ja bym chyba nie zakładał.
A co do przełączania się na gaz, to zależy od wielu czynników... Np od ustawienia temperatury przełączenia, od miejsca garażowania itp. Ja mam auto w garażu i temp ustawioną na 25 stopni. Tak jak teraz, to po odpaleniu silnika pójdę otworzyć garaż, bramę podwórka i jak wyjadę przed dom, to zanim pozamykam już jest na gazie...
Różne auta nabierają temperatury w różnym czasie i to też ma ogromny wpływ...
Dodano: 13 lat temu
proponuje rower... albo ewentualnie kosiarke napędzaną LPG oczywiście stosując ecodriving
Dodano: 13 lat temu
Do lukee: U ojca w neonie jest kiepsko... w zimie 2-3km minimum. Najwyraźniej zależy to bardzo od auta i instalacji.

Ja mam dobrze - II generacja, przełączam obrotami kiedy chcę.
Dodano: 13 lat temu
Sekwencja przełącza się po kilometrze z zimie, a w lato czasami wystarczy nawet kilkadziesiąt metrów jak auto w słońcu stało. Ale dla takich małych przebiegów to i tak średnio się opłaca, patrząc na koszty eksploatacji.

LPG głównie opłaca się na dłuższe jazdy po co najmniej kilkadziesiąt kilometrów imho.
Dodano: 13 lat temu
Nie opłaci się. Za małe przebiegi, zbyt krótkie trasy. Nowa instalacja sekwencyjna by się przełączyła po kilku kilometrach, a w zimie jeszcze wolniej.

Zainteresuj rodzinę eco-drivingiem, taniej wyjdzie a oszczędność (na spalaniu) będzie podobna...
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl