Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Małe sedany czyli czterodrzwiowe samochody segmentu „B” na polskim rynku







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 9087 razy
Data wydarzenia: 28.02.2012
Małe sedany czyli czterodrzwiowe samochody segmentu „B” na polskim rynku
Kategoria: inne
W ostatnim czasie pojawiło się wiele nowości, w klasach aut bardzo popularnych (kompakty czy auta miejskie). Ale z tego co wielu z nas zauważa to nowe modele zamiast tanieć drożeją (zdarza się że są w podobnej cenie niż poprzednik i mają bogatsze wyposażenie).

W jednym z motoblogów postawiłem tezę że nowy kompaktowy Hyundai jest tak naprawdę drogi, pomimo niskiej ceny „podstawowej wersji” na dobrze wyposażone auta z silnikiem o mocy 120 KM wydać trzeba ponad 60 tyś zł. Niektórzy wypominają że oczekiwany nowy Fiat Panda jest również autem drogim, nie dla przeciętnego obywatela w naszym kraju 40 tyś za takiego mikrusa? Jest tańsza alternatywa ale o tym za chwilę.

To że siła nabywcza społeczeństwa w Polsce jest inna niż w krajach EU to wiemy, z tego też wynika popyt na określone modele aut. Mam na myśli samochody nowe. Polskie rodziny chciałyby jeździć autami kompaktowymi (segment Opla Astry) ale z racji ceny często wybierają auta mniejsze, klasy Fiata Punto, które to w naszym kraju noszą miano auta rodzinnego. W Europie Zachodniej popularne sa auta typu hatchback, jednak w Polsce najbardziej pożądanym typem nadwozia jest 4 drzwiowa limuzyna i nie mam na myśli samochodów klasy średniej ale sedana segmentu „B”.

Wiadomo że limuzyna to jakby prestiż, klasa wyższa niż auto pięciodrzwiowe, chociaż Vw Polo sedan nie będzie nigdy Vw Passatem. Ale za znacznie mniejsze pieniądze otrzymujemy „rodzinna limuzynę” z dużym bagażnikiem. Ten aspekt czyni małe auta sedan popularnymi, gdyż bagażniki ich mają pojemność ok. 360-500 litrów co w porównaniu z hatchbackami tej samej klasy jest wartością znacznie wyższą. Owszem nie da się przewieźć przedmiotów takiej kubatury jak w aucie 3 lub 5 drzwiowym gdy złożymy tylną kanapę ale przy opcji przeróbki na gaz (przy obecnych cenach paliw nadal opcja popularna) po zamontowaniu butli w miejscu koła zapasowego zostaje spory bagażnik, w którym owe koło zapasowe się zmieści. Takie auto to coś więcej…

Dlatego przypatrzmy się ofercie takich samochodów na polskim rynku.

Z przykrością stwierdzam że jest coraz słabsza, jak na początku sprzedaży można było kupić Fiata Lineę z mocnym 90 konnym silnikiem benzynowym lub dieslem Multijet (2 warianty mocy) w ofercie na 2012 rok został tylko jeden niezbyt mocny silnik 1.4 mający 77 KM. Jakie było moje zdziwienie gdy zauważyłem że wycofano z oferty w naszym kraju Honde City. A co gorsza – auto może niezbyt urokliwe ale popularne czyli Renault Thalia nie jest już od nowego roku dostępne z silnikiem o mocy 100 KM, tylko „jedynie” ze słabszym .
Rozumiem że auta takie w bogatszych wersjach i z mocniejszymi silnikami nie sa tanie (ok. 48-52 tyś zł) ale skoro ma tym podróżować rodzina czasami z bagażem i jeszcze jak wspomniałem czasami auto tak e jest przerabiane na gaz to chyba 75 czy 80 koni to zbytnio nie wystarcza. Do tego klimatyzacja, obciążenia i po dynamicznej i bezpiecznej jeździe.

Nie wiem dlaczego się tak dzieje. Sytuację ratuje Kia Rio sedan dostępna z silnikiem o mocy 109 KM i Chevrolet Aveo z podobnym motorem. Ten ostatni występuje również z silnikiem diesla w dwóch wariantach mocy – brawo!
Do tych aut sa też oferowane dodatki często pożądane przez mniej zamożnych kupujących, takie jak skórzana kierownica, klimatyzacja elektroniczna czy ESP. Przecież może ktoś woli doposażone autko sedan klasy Vw Polo niż gołego Peugeota 308 :)
Celowo pomijam w zestawieniu Dacie Logan, która chociaż nie jest zła, jest popularna nie pasuje do zakładanego schematu (atrakcyjny stylistycznie mały sedan z w miarę mocnym silnikiem)

A zobaczcie jakie auta ominęły nasz kraj – piękny Hyundai Accent – nie jest w Polsce oferowany, jak również Vw Polo czy siostrzana skoda Rapid czyli Fabia sedan. Ten pierwszy sprzedaje się dobrze w Rosji a Skoda tryumfuje w … Indiach. Może niezbyt piękny ale praktyczny Ford Fiesta przeznaczony jest na rynek USA. Takie auta dobrze sprzedają się w Rosji, Rumuni, Turcji czy Chinach.

Załączam fotografie tych modeli – oceńcie sami, o urodzie 4 drzwiowej Toyoty Yaris nie napisze nic, hehe :)



Mnie brakuje takich aut, kiedyś dużą popularnością szczycił się Daewoo Lanos, później Fiat Siena. Ich czas minął. Teraz już brak podobnych aut, najpopularniejsze chyba jest jeszcze Renault Thalia ale zapewne ze względu na cenę, jest tańsze niż Clio i bazuje na jego starszej wersji.

A który z tych modeli podoba się Wam najbardziej, który uważacie że powinien się pojawić na rynku?
Ja stawiam na wyjątkowo ładnego Hyundaia Accenta i „tradycyjną” Skode Rapid – to byłyby auta zapewne bardzo popularne w naszym kraju :)
Ostatnia aktualizacja: 28.02.2012 18:36:57
Dodano: 12 lat temu
Do Fastg: To fakt 1,9 TDi akurat nieźle ciągnie z dołu, ale to jednak 1,9 więc ma trochę pojemności gorzej z tymi poniżej 1,6, ja jednak nie mam aspiracji do bycia zawsze pierwszym spod świateł, nie kręci mnie to ;).
Dodano: 12 lat temu
Fajne te sedany. Najlepiej chyba wygląda Kia Rio albo Hyundai Accent.
Dodano: 12 lat temu
Do giernal:
Skoro musimy!

Gdyby Cię Niemcy z psami gonili, to musiałbyś wziąć niemieckie auto, wtedy to ja bym już wzięła to Polo sedan. ;) Ta Skoda rapid jeszcze ujdzie oprócz tych, co wymieniłeś. Dla mnie reszta wygląda nienaturalnie. ;)

A Fiesta to teraz piękne auto! :)
Dodano: 12 lat temu
Do tofana: Chyba musimy podać sobie ręce, bo mamy identyczny gust! [zlosnik] Podobnie jak Ty nie "trawię" hatchbacków z "przyklejonym" kufrem. :P

Gdyby mnie jednak gonili Niemcy z psami i musiałbym się zdecydować na któryś z powyższych samochodów, bez wahania wybrałbym Rio lub ewentualnie Accenta. :P

P.S. Ciekawe jakie używki musieli wprowadzić w swój organizm producenci Fiesty sedan, aby wypuścić na rynek takie szkaradztwo. [screwy]
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Dodajmy,że 1,7 TD spod znaku Opla,nigdy nie był jakoś strasznie żywotny i bezawaryjny... A4 z 1,9tdi daje sobie świetnie radę z ruszaniem spod świateł.
Dodano: 12 lat temu
Do Fastg: To inna sprawa ;), no ale mój sąsiad ma to akurat opanowane do perfekcji, jednak jego wcześniejszy dieselek tego nie wytrzymał, zabił w nim i silnik i turbinę i sprzęgło, mało wysilona benzyna to dla niego akurat lepsze rozwiązanie szczególnie, że on nigdy nie czeka na rozgrzanie silnika.
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Jak ktoś ogólne chce się ścigać spod świateł,to najpierw musi się ns=auczyć na nie patrzyć,bo to co obserwuję na mieście woła o pomstę do nieba[hihi]
Dodano: 12 lat temu
Do Fastg: Pewnie tak, jeśli akurat chcesz się ścigać ;), ale mnie szkoda auta szczególnie na zimnym silniku - po za tym fabryczne dane mówią w moim Rio o przyspieszeniu od 0-100 w nieco ponad 11 sekund, to jakaś super rewelacja nie jest jak na 110 koni przy masie nieco ponad 1100 kg, natomiast elastyczność jest lepsza niż w większości aut benzynowych (oczywiście wolnossących) nawet z 2 litrowymi silnikami, sądzę że nie jeden 2,5 by nie dał rady, choć do 100 ze startu nie było by szans z takim, chodziło mi po prostu o inną charakterystykę diesli CR, że lepiej sprawdzają się w warunkach drogowych np. przy wyprzedzaniu niż w wyścigach ze startu zatrzymanego.
Dodano: 12 lat temu
Skoda na tym prospekcie wygląda bardzo fajnie. To jest to samo co nadchodząca MissionL?

Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że małe sedany nie mają racji bytu i są pokraczne, choć w sumie taka opinia to kwestia gustu.
Dziwię się Hondzie, że wycofała z Polski model City. Sprzedaż z tego co kiedyś sprawdzałem wynosiła ok 1700 szt/rok. Do tego cena katalogowa była bardzo umowna i w czasie wizyty w salonach upust w granicach 5 tys zł to była norma. Za ok 50 tys zł można było mieć rodzinne auto, dobrze wyposażone, nawet z takimi dodatkami jak listwy boczne, o kolorze metalizowanym nie wspominając. Kiedy wybierałem auto dla siebie, cena City tylko na pierwszy rzut oka wydawała się większa niż np. VW Polo, czy Fiesty. Po prostu nie było w tym przypadku golasa. Większość innych aut tańsza była tylko w wersji podstawowej, po doposażeniu ich w to co jest w City wychodziło tak samo. Do tego City całymi garściami czerpie technikę/mechanikę z Jazza, uchodzącego w swojej klasie za lidera niezawodności.
Szkoda, naprawdę szkoda tego posunięcia Hondy Poland.
Dodano: 12 lat temu
Już przeczytałem do końca ;) Sam piszesz, że firmy wycofują się z sedanów w PL. A robią to, bo u nas jest mała sprzedaż takich samochodów. Polska to hatchbacki i kombi.
Prestiż? Jak ktoś chce prestiżu, to ściąga paska z DE albo Audicę.
Logan nie jest popularny w Polsce. W tej chwili nawet nie jest oferowany (zobacz na stronę Dacii).
Mi osobiście bardzo podobają się sedany. I jak już dzieciaki dorosną, to kupimy właśnie jakiegoś sedana. Z tych na zdjęciach podobają mi się: Accent, Fiesta, Linea, Rio. Może jeszcze City i Rapid. :)
Dodano: 12 lat temu
Do Resident: Może i masz racje. Źle to ująłem. Jako rodzinne auta najbardziej pożądana jest limuzyna bo ma duży bagażnik (ale niewielu stać na nowe auto klasy średniej bo o nowych mówmy), dobry wybór to także hatchback klasy kompakt(bagażnik nieco mniejszy). Może nie widać tego po statystykach sprzedaży. Dla mnie dziwne że ludzie wola Punto od Linei, sam chyba wolałbym Jettę od Golfa.

A liftback to ciekawa alternatywa-Skoda Octavia wiedzie tu prym
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: TD wystarczy ruszyć z 2ki i autka typu 1.6 benzyna mogą jedynie kręcić na obrotach.. a i tak z tego.
Dodano: 12 lat temu
Jeszcze nie przeczytałem do końca ale już tutaj nie mogę się zgodzić: "jednak w Polsce najbardziej pożądanym typem nadwozia jest 4 drzwiowa limuzyna". W Polsce najbardziej pożądanym jest hatchback i liftback. Popatrz na małą sprzedaż ładnej Linei czy taniego Logana.
Dodano: 12 lat temu
Ciesze sie że dla niektórych temat ciekawy, co widać po dyskusji :)
Twierdzenie ze Polo sedan udaje auto którym nie jest lub focus sedan także jest trochę krzywdzące. Owszem Polo, to polo ale z większym bagażnikiem i wyglądam "bardziej jak samochód" to już auto użytkowo i komfortowo lepsze.

Przecież Focus kombii to też Focus ale jednak prawdziwe kombii, pełnowartościowe na tyle że jak ktoś nie potrzebuje Mondeo jest w pełni zadowolony z nieco mniejszego auta.

vw jetta też nie jest popularna, owszem jest na bazie golfa ale podobna do Passata i nawet ładniejsza od niego. Z tego co mierzyłem to szerokość wnętrza z przodu jest taka sama jak w Passacie B5, wiec tak naprawdę Jetta to limuzyna, pełnowartościowa, tylko trochę ma mniej miejsca na nogi z tyłu niż Passat. Owszem najnowszy Passat jest wiekszy i bardziej komfortowy niż wymieniona.

Dlatego mały sedan klasy B, a auta te już bardzo urosły może być dla kogoś jeśli jest dobrze wyposażony lepszy niż ubogi kompakt (to jest konkurencja dla niego). Jeśli ma mocny silnik, duży bagażnik i przykładowo ten climatronik i inne rzeczy to w cenie nieco gorzej wyposażonego Golfa otrzymujemy np Polo sedan "z wypasem". Bo przecież wiele osób nie chce Golfa z 360 litrowym bagażnikiem, woli Polo, które ma ok 500 litrów pojemności.
W obydwu autach komfortowo przewieziemy 4 osoby, w Polo nawet bagaż a jeśli ma silnik mocniejszy niż Golf to dlaczego miałoby być gorsze. No na pewno jest nieco ciaśniejsze :)
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: "Wysilone" turbodiesle jak to nazwałeś mają inną charakterystykę i nie są stworzone do wyścigów spod świateł.
Większość z tych diesli z małą pojemnością raczej średnio ciągnie do 1500 obr/min. i żeby dobrze ruszyć trzeba od razu dość mocno gaz wcisnąć, jednak jak wciśniesz za mocno to masz wrażenie jak by Ci silnik miało zaraz z nadwozia wyrwać, jak dla mnie nic przyjemnego, w dodatku mocno obrywa sprzęgło i może odmówić posłuszeństwa przy częstym ruszaniu w ten sposób nawet po 40 Tkm.
Mój sąsiad, który wcześniej miał turbodiesla 1,7 a lubi spod świateł szybko ruszać, nie był zachwycony ze swojego auta, kupił sobie obecnie 75 konną benzynkę i jest znacznie bardziej zadowolony, rano często wyjeżdżał zaraz po mnie i często spotykaliśmy się na światłach - zawsze wygrywał ;) - przegrał tylko raz za to dość mocno i się obraził, ale to jak się spotkaliśmy na skrzyżowaniu późnym wieczorem, choć ruszył i tak szybciej ;).
To co odróżnia te dieselki od benzynek to elastyczność przy 60 km/h na 4 wciskasz mocniej gaz i wciska Cię w fotel przez to wyprzedzanie jest bezpieczniejsze i przyjemne i mniej stresujące i odporność na obciążenie ja wrzucam do auta czasem 400kg i ciężko zauważyć różnicę, a jak wrzucisz tyle do małej benzyny to sam wiesz jaki będzie efekt.
Co do elastyczności to porównaj to z benzyną - stosowaną w większości autek segmentu "B" przy 1500 obr/min jak wciskasz gaz nawet do końca na 4 to raczej za wiele się nie dzieje - a tu od razu wciska w fotel nawet jak wciśniesz prawy pedał do połowy .
http://www.youtube.com/watch?v=M_Ptuk9Rbi8&feature=player_embedded

Dodano: 12 lat temu
Moim zdaniem każde z tych aut udaje coś czym nie jest. A to stylistycznie nie mogło się dobrze skończyć. Widać to z resztą na fotkach. Są paskudne.Więcej, są przepaskudne. Wysokie, wąskie i garbate. Już chyba bym wolał Dacię Duster. Co prawda inny segment ale cena niewiele wyższa. Duster też jest szkaradny ale nowy SUV za 50k z kawałkiem... Producentom się nie dziwię bo wyprodukują wszystko co się sprzeda aby tylko zarobić. Ale na łaskę Pana, kto to kupuje!? Tu jest dramat. Te auta nie mają prawa bytu są jak czyrak dla motoryzacji. A jednak znajdują się tacy którzy kupują. Nigdy nie myślałem, że to powiem bo mam uczulenie na koreańce ale ze wszystkich tych wyprysków KIA Rio chyba wygląda najkorzystniej. O matko! Dlaczego ja to napisałem?
Dodano: 12 lat temu
Do Masterek:
Aaa Vento! :) Może sobie być.
Ale ja wolę Polo! ;)

Kiedyś było Polo Classic, ale jakoś nie przetrwało. Było droższe od hatchbacka.
Dodano: 12 lat temu
Do tofana: Clio sedan? Raczej (obecna gen) to Symbol.

O, a mają wypuścić Polo sedana pod nazwą...Vento:
target=_blank rel=nofollow>http://imageshack.us/photo/my-images/35/7bd3df30001efcb74c05657.jpg" alt=""/>/

Wszyscy mają małego sedana... ma i VW.
Dodano: 12 lat temu
Do Masterek:
Nierealne!
Masz rację, zależy do czego potrzebujemy auta. Im większa rodzina, tym większy bagażnik! [rotfl] Jeszcze jest kombi...

Chodzi mi o to, żeby z np. auta Polo hatchback, Renault Clio (za granicą Thalia nazywa się Clio sedan ) nie robić na siłę limuzyny. Niech to będzie inny model, tak jak Golf I Jetta albo Ibiza i Cordoba. ;)
Dodano: 12 lat temu
Do tofana: domyślałem się, że nie lubisz (małych) sedanów, ale wolałem to usłyszeć od Ciebie.:)

Ale Polo sedan - gdyby było w ofercie za powiedzmy 40 tys (chyba nierealne) - poważnie bym się zastanowił. Miałem golfa hatchbacka i brakowało mi bagażnika na wyjazdy rodzinne. 330l vs 506 - nie ma co porównywać...;) Małe sedany mają być przede wszystkim tanie i praktyczne - uroda i zaawansowana technika powinny schodzić na dalszy plan...;)
Dodano: 12 lat temu
Do Masterek:
Clio jest całkiem fajne, szczególnie to nowe. Thalia I wygląda okropnie, II tylko troszeczkę lepiej.

Polo ma być hatchbackiem i już! I jest piękne! Mogłoby być jeszcze Polo Coupe! :)

Skąd ta niechęć? Bo ja w ogóle nie lubię sedanów. A małe sedany wyglądają jakoś ... nie tak. Na pewno nie jak limuzyna. ;)
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: ja nie wiem, czy kolejna generacja Thalii (o ile będzie) wyładnieje...

Gdybym się kierował wyglądem, na pewno bym Thalii nie kupił, projektanci przesadzili. Długa i wąska, wyłupiaste reflektory przednie, tył jakiś taki dziwny... ale jeździ i musi mi wystarczyć. Poza tym automatyczna klima jest rewelacyjna.;)
Dodano: 12 lat temu
Do tofana: Przecież obecna Thalia w ogóle nie przypomina Clio.[rotfl]

A że przód i tył nie grają ze sobą... zgadzam się.;)

Polo sedan jest całkiem całkiem - więc nie wiem skąd ta niechęć.[niewiem]
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Akurat w klimie manualnej zawsze wiadomo skąd wieje - z tych nawiewów które ustawisz, przynajmniej ja tak mam... Ja mam z kolei bzika na punkcie radio CD - lubię fabryczne, zabudowane w desce rozdzielczej. Tutaj dacia łapie u mnie minusa bo ma blaupunkty takie zwykłe, "peryferyjne" bym powiedział.
Chińczycy rzeczywiście mogą zaostrzyć konkurencję, gwarancja 5 lat/100kkm bez żadnych wyłączeń podobno
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Dobrze kolega mówi. Cenne uwagi, zgadzam sie z nimi :) ESP, jest ważne, abyśmy nie musieli go używać, będzie niebawem w standardzie każdego nowego auta

Żeby nie ta konkurencja - ja jakoś nie trawie klimatyzacji manualnej - nie wiadomo skąd wieje, jaka temperatura, ile mamy stopni w aucie. Taki schładzacz. Jak ktoś jest wrażliwy to ciągle chory. Na punkcie klimatronika mam "nawalone" - za niego byłbym wstanie dopłacić dużo kasy nawet w tanim aucie. To dla mnie opcja numer jeden! Alufelgi i parktronik można dołożyć po kupnie auta ale klimatronik niestety nie. A komfort nieporównywalny.

Zaakceptowałbym też Climatic ale niewiele firm stosuje to rozwiązanie.

No ale ogóle lepsza klima niż jej brak, jak sie nauczy obsługiwać to da się jeździć (też miałem)

Mam nadzieję że Chińczycy za sprawa swoich aut przyczynia sie do obniżenia cen przez inne marki
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Z Loganem będzie dokładnie na odwrót niż mówisz - klimy automatycznej bym się nie spodziewał, ponieważ byłaby to zbyt duża konkurencja dla ranult(tania marka w czymś musi być "gorsza". ESP będzie... bo musi być. Obecnie każdy samochód, który stara się o świadectwo homologacji musi mieć ESP. Od 2013 czy 2014 (nie pamiętam dokładnie) każdy samochód opuszczający salon będzie musiał mieć ESP, nawet jeśli był homologowany wcześniej.

Owszem, Lanos miał mocne silniki ale popatrz na inne koszty produkcji takich aut - w czasie Lanosa dali wspomaganie w standardzie i człowiek się cieszył... a teraz abs, esp, poduszki powietrzne - a zarabiać choć symbolicznie na sprzedaży trzeba (prawdziwy zarobek i tak mają na serwisie). No i teraz też są dostępne silniki o tej mocy, w aveo możesz mieć nawet 1.6 115KM - ale trzeba dopłacać i za silnik i do lepiej wypasionej wersji (bo w tańszych wersjach go nie montują)

Co do Great Wall to trochę inna bajka niż z innymi chińczykami. Szybko się uczą na własnych błędach, co widać choćby w kwestii bezpieczeństwa - c30 ma mieć wyniki na poziomie fabii czy 307ki pierwszje generacji (miały one 4* euro-ncap). Pożyjemy zobaczymy. Ssang young też najpierw się wycofał z rynku ale szybko wrócili
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Tak , słyszałem o Great Wall c30. Ale jakoś nie wróże tym autom sukcesu. Z wyglądu świetnie, cena też ale ludzie będa obawiać się o trwałość, brak części (za kilka lat) czy serwisu i dużej utraty wartości. No i te chińskie auta strasznie śmierdzą w środku, są tandetne plastiki. Dotykałem Brillance BS6, może się to zmieniło tak jak poprawili bezpieczeństwo.

Jak Dacia Logan będzie w miarę ładna, zaoferują silnik 90-100 KM, climatronic i kurtyny powietrzne (o ESP chyba nie ma co marzyć) to powinien być hit - w cenie do 45 tyś zł.

Czekamy też na nowa Thalię - pewnie będzie lepsza i ładniejsza od obecnej.

Co do instalacji fabrycznej-wiem że takowa jest lepsza ale nie wszystkie firmy oferują. Nie jestem "wielkim" zwolennikiem gazu ale przy takiej cenie benzyny wszystko schodzi na drugi plan-liczą się koszty.

Piszesz że to miejskie auta, z założenia nie mają dużych silników - racja - a tu ewenementem był Lanos, który miał 86, 100 i 106 KM, ważył mało więc śmiga jak złoto :)
Dodano: 12 lat temu
Według mnie to bardzo dobrze, że nie ma u nas VW Polo sedana. Uważam też, że niepotrzebnie powstał Ford Focus sedan. Focus hatchback , szczególnie I generacji, to jedno z najładniejszych aut. A Thalia to wygląda tak, jakby tył z przodem nie pasowały do siebie. Z hatchbacka nie zrobi się limuzyny i powinny to być zupełnie osobne modele.
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Chevrolet nie ma klimy manualnej bo z założenia miał być tani, a skoro już w najtańszej wersji wpakowali 6 poduszek, esp, tempomat i inne rzeczy no to niestety, ale gdzieś musieli zaoszczędzić - dobrze że nie na bezpieczeństwie ani na wygłuszeniu wnętrza (cichutko chodzi, jeżdziłem 1.2 86KM LT). W zasadzie pod tym względem Thalia jest wyjątkiem, nikt poza nią w zbliżonej cenie nie oferuje klimy automatycznej.
Co do LPG w Thalii 1.6 fabrycznej instalacji nie ma, jedynie niektórzy dealerzy oferują lpg i wtedy udzielają gwarancji we własnym zakresie w miejscu gwarancji producenta.

Co do mocy - to nie są auto stworzone do dynamicznej jazdy, z założenia to miejskie auta dla rodziny z małymi dziećmi (do sedana wózek zapakujesz do hb nie zawsze) Do jazdy z normalnymi prędkościami w zupełności wystarczy, a w mieście nieraz szybciej ruszam spod świateł z 84 konnym silnikiem niż kolesie z wysilonymi turbodieslami czy 2-3krotnie mocniejszym benzyniakiem (na paliwo nie mają czy co?ale wolne ruszanie nie jest ekonomiczne wcale).

P.S Tak trochę "egzotycznie": słyszałeś o Great Wall c30 z bułgarii? Ten to może zamieszać, full wersja, 1.5 110KM benzyna, 34,4kzł a "golas" 26,6kzł...
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: moc to rzecz względna-bardziej liczy się moment obrotowy w Niutonometrach (przełożenia skrzyni biegów ich długość) w stosunku do masy auta. Dzisiaj w segmencie "B", coraz cięższe auta żeby zapewniały odpowiednią dynamikę przy wyprzedzaniu gdy są obciążone to muszą mieć te 90-100 koni (w benzynie), kiedyś starczało mniej. a jak zapakujemy te prawie 500 litrów bagażnika ?

Co do porównania cenowego, najatrakcyjniejsza zapewne jest Kia i Chevrolet (można liczyć na rabaty), Thalia nieco odbiega stylistycznie. W ogóle na te kilka aut, które należą do segmentu zgrabny i nieociężały tył ma połowa z tych aut.

Tak patrzyłem i ani Aveo ani Rio nie mają nawet w opcjach klimatyzacji automatycznej. A na innych rynkach to jest dostępne bezproblemowo. Porażka. Linea ma możliwość domówienia komfortowej klimatyzacji ale silnik za słaby-1.4 77 KM.

Thalia 1.6 o mocy 105 KM za 43.500 (promocja, upust 6 tysięcy) ma klimatronik, alufelgi - dobra oferta. Może i paliwożerna ale za 3 tysiące można włożyć gaz i jest tanio, szybko, dynamicznie.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl