Wpis w blogu użytkownika
mariolkaUKP
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 5816 razy
Data wydarzenia: 22.02.2011
Mechaniczny Tuning Fiat UNO 1.4ie
Kategoria: inne
Pomyślałem, że to będzie ciekawy i rozwojowy temat na który można porozmawiać w tym MotoBlogu... Niejako wywołany przez kolegę z klubu do tablicy i poproszony o podpowiedź co można zrobić z UNO 1.4 n/a, uznałem że wypowiem się jako pierwszy... Chętnie poobserwuje również co mają inni do powiedzenia i zapraszam do wymiany poglądów.
*******************************************************************
A więc na samym początku naszej decyzji o zmianach w silniku, należy zadać sobie pytanie: czy jestem świadomy ile to będzie kosztować? Na zdrowy rozsądek trzeba zrobić ogólny kosztorys, czy się opłaci czy nie... Większość kierowców, zna wartość swojego auta... ale... są i tacy którym nie przeszkadza, że ich tuning, praca, pieniądze i poświęcony czas i serce przekroczy wartość auta. Ci zaś zwani są pasjonatami, ludzie którzy z miłości do marki czują sentyment i pomimo wszelkich przeciwności starają się utrzymać auto w jak najlepszej kondycji i mało tego, spełniają swoje marzenia i ciągle ulepszając swój bolid... dla takich ludzi zawsze będzie warto.
Po konsultacjach z innym kolegą z klubu, który powiedział mi kilka rzeczy o modyfikacjach o których nie wiedziałem a tym samym, przyczynił się do tego abym napisał ten temat a żeby był dla potomnych... Teraz napiszę kilka przykładów tego, co można zmienić, zrobić, ulepszyć w silniku Fiata UNO 1.4ie przy seryjnych 69kM:
1. splanować głowice
2. powiększyć kanały dolotowe i zrobić w 3 kąty
3. wypolerować kanały
4. wyważyć układ korbowo-tłokowy
5. zmienić wałek rozrządu na sportowy
6. stoczyć seryjne koło zamachowe
7. wygładzić odlewy i krawędzie stosowanych fabrycznie części
8. dolot i wydech obliczyć
9. wypolerować dolot
10. założyć stożkowy filtr powietrza
11. odseparować filtr powietrza od źródeł ciepła (ciepły silnik)
12. przelotowy wydech na większej średnicy rur i wyciąć kata
13. wydajniejsze chłodzenie
14. można zwiększyć dawkę paliwa, remap sterownika (kompa), przy remapie można zwiększyć szybkobieżność silnika
15. rozwiercić lub założyć większą przepustnice
te modyfikacje na początek dają jakieś 105kM+
Co sądzicie na temat tych udogodnień? Co możecie dodać? Czy ktoś z Was robił już coś z powyższych czynności? Znacie ceny takich przeróbek czy usług? Skonfrontujmy ceny z różnych regionów PL, uświadommy nie zdecydowanych, oświećmy zdecydowanych!
Życzę udanej dyskusji...
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Mądre słowa!
A nawiązując do tematu UNO i przeróbek. Moim zdaniem prostym i sensownym rozwiązaniem jest znaleźć punto GT z identycznym silnikiem jak w uno turbo, (ma on ciut inny osprzęt niż uno turbo). Na dzień dobry mamy około 130 KM. Sam remap komputera daje jakieś 180 KM Jednak ostrzegam że nie łatwo jest znaleźć zdrową jednostkę 1.4 w punto GT. Chociaż patrząc na to z drugiej strony, to jest fiat a nie jakaś inna drożyzna, więc remont silniczka nie powinien być skandalicznie drogi.
ten portal ja oceniam na większym poziomie od konkurnyjnych -daję dysie i zapraszam do mnie
i dyskusja trwać ma o silniku... ale to nie ja robię taki silnik, bo mi nie potrzebny gdyż mam inny, tylko chodziło o to, żeby porozmawiać jakie zmiany można zrobić na benzynowym silniku i jakie są ceny w PL... to czy sie opłaca uzyskać te 35kM dla np. UNO, TIPO etc, to - warto, gdyż przyrost mocy do masy jest zabójczy przy czym modyfikacje te nie skracają "baaardzo" żywotności silnika, gdyż nie jest Bóg wie jak wyżyłowany... a porozmawiać zawsze warto i zostanie dla potomnych, żeby nie było że znów się tematy powtarzają.
a z tym dzwonem, to kulawy przykład... czyli Ci co mają auta klasyki mają nie wyjeżdżać na ulicę bo mają się bać? UNO jest autem roku z lat 80 i będzie klasykiem z lat 80 i dość popularnym, więc bude można przeswapować lub wyklepać albo montować klatkę i czekać na golfa ale nie w tym rzecz, bo co mają powiedzieć Ci co mają starsze auta? Każdy kierujący musi liczyć się z ryzykiem gdy tylko wsiada za kółko - ale nie popadajmy w skrajność...
kolejnym tematem który chciałem założyć, to jak przygotować karoserie na przyjęcie silnika z duża mocą... ale to zobaczymy czy aktualny temat sie wyczerpie...
Mnie wydaje się, że takie uno nie ma kompa to i nie ma remapu. Może źle wiem i źle wydaje mi się, ale zaawansowanie tego silnika określę na bliźniacze z Ładą2107, którą, jako zabawkę, miałem 11-13lat temu. 1300 i chyba 68KM. Wymieniłeś tyle rzeczy na samym początku,
" 1. splanować głowice
2. powiększyć kanały dolotowe i zrobić w 3 kąty
3. wypolerować kanały
4. wyważyć układ korbowo-tłokowy
5. zmienić wałek rozrządu na sportowy
6. stoczyć seryjne koło zamachowe
7. wygładzić odlewy i krawędzie stosowanych fabrycznie części
8. dolot i wydech obliczyć
9. wypolerować dolot
10. założyć stożkowy filtr powietrza
11. odseparować filtr powietrza od źródeł ciepła (ciepły silnik)
12. przelotowy wydech na większej średnicy rur i wyciąć kata
13. wydajniejsze chłodzenie
14. można zwiększyć dawkę paliwa, remap sterownika (kompa), przy remapie można zwiększyć szybkobieżność silnika
15. rozwiercić lub założyć większą przepustnice "
że my tu trzymamy kciuki za wykonanie, a gdy to wszsytko już zrobisz to wróć i wtedy znajdzie się ktoś z pojęciem - sam wypytam SAAbowego lokalnego speca bo pewnie od takich "nołsensownych walk z wolnossącym" rozpoczynał karierę, te 20lat temu. Dopóki nie robisz, a dopisujesz do listy to "można se pogadać"......... to ja wpisem strzelę o modyfikacjach planowanych na za febernaście lat, a Wy mi tu piszcie miło i bez spamu cóż to ja takiego powinienem za te febernaście lat zrobić by moc podnieść o 35KM, bo to przecież zmiana o jakiej w ogóle warto rozmawiać.
P.S. a dostać powiedzmy golfem4 w uno to nie to samo co dostać powiedzmy golfem4 w powiedzmy golfa4 - uno składa się jak CC, SC, maluch czy inne auta konstrukcyjnie z lat 80'tych. Powodzenia w tunningu
o no i to już jest coś a powiesz co za zmiany były i jaką żywotność miał ten silnik?
dzięki panowie za waszą hojność i mam nadzieję, że dotre to tych 200koni i Wam się pchwale zanim mi UNO ruda zeżre pokój chopy
szanuje twoje zdanie... ale dyskusja ma trwać nie o mnie i moim aucie, lecz o tym co można zrobić w silniku benzynowy by poprawić serię
nie no kille są przy okazji i tak jak nadmieniłem... jeden z celów posiadania tego auta.
a co do wjechania we mnie - mam nadzieję, że to się nie stanie zanim nie wmontuje klatki... kolejną rzeczą, to liczę się z tym każdego dnia wsiadając za kółko każdego innego auta.
no ale schodzimy z tematu jakie mozna zrobić zmiany w silniku 1.4n/a i jakie są ceny tych zabiegów w PL ...
a czego się spodziewałeś jak przecież jest mowa w blogu o tuningu silnika 1.4 w UNO? no to teraz mnie rozbawiłeś ty już się wypowiedziałeś niżej - żadnych kombinacji... no to panu dziękujemy
P.S. pomyśl co będzie gdy "taki kasiasty" przy przyspieszaniu poślizgnie się (bo mu blondlachon wyłączy trakszyn-kontrol) i wpadnie w Twoją puszkę. Podpowiem: u niego zderzak porysowany, stłuczony kierunek, a Ty będziesz kuśtykał do końca życia bo tym zderzakiem wciśnie Ci drzwi o 1m i jakby nogi też
Masz kasę to ją wywalaj !!! Widzę że kawaler bo żonaty facet myśli całkowicie inaczej !!! I w ogóle to mi to Lotto
no widzisz odkryłeś mój jeden cel i ja po to, to robię żeby to jakoś jeździło... bo czym jest dłubanie i nie sprawdzenie efektów np. jak UNO killuje nowoczesne bryki, lub jak odjeżdża niemiłosiernie, lub jak startuje spod świateł gdzie stojąc obok droższego kilkukrotnie wozu, z bulgoczącym silnikiem, na dużych świecących alusach i z podwójną rurą wydechową, w pełnej opcji wyposażeniu, i z kierowcą z głupim krzywym uśmiechem wyrażającym politowanie gdy patrzy w mą stronę, coś szemrząc na wygląd mego Uniaka do swej długowłosej piękności na fotelu pasażera... gdy nagle z czerwonego światła jest żółte i przechodzi w me upragnione zielone i następuje start, ja wbijam 1 UNO pali gume, więc cisnę bieg 2 i kurcze nadal brak trakcji, ale co tam wciskam 3 znowu walka, brak trakcji ale wskazówka obrotomierza na czerwonym i krzyczę jest! mam trakcje dopinam 4 i już spokój, dojeżdżam do kolejnych świateł i... patrzę w lusterko... no i tu się kończy happyend dla kasiaka na lewym pasie... bo na kolejnych światłach widzę, że jego mina już nie jest taka cwaniacka, baa... nie spogląda w mą stronę a nawet nie patrzy na swą piękność obok i słysze jakby silnik jego przygasł... eh... życie
tak, ja realizuję swoją pasje a że tobie to lotto - to dobrze a nawet powiem więcej, bo mnie też lotto to, że tobie lotto i mnie lotto co ty o tym i o mnie myślisz, bo ja mam swój cel i on jest najlepszy i jedyny słuszny i kasą i nikim się nie przejmuje . Ale w tym temacie tego Bloga nie chodzi o mnie, a oto co można zrobić z silnikiem UNO 1.4ie i jakie są koszty w różnych rejonach PL za zrobienie poszczególne rzeczy.
Dziękuję fenixowi za pierwszy sensowny wpis z podaniem cen w małopolsce... zapraszam innych do dyskusji na temat zmian i jak kształtują się ceny tych zmian...
nikt nie chce zrobić Subaru! Pasjonata marki/modelu będzie dłubał bez opamiętania nie bacząc na koszty a ty sugerujesz komuś, że ma sobie darować i odpuścić pasje czy hobby? Mam nadzieję że przeczytałeś to, co napisał grzegorzatut, który wyjaśnił doskonale co to jest pasja, hobby czy zamiłowanie do dłubania i bez zastanowienia się czy warto... dla tunerów zawsze warto zająć się swoim autem!
skoro piszesz, że: "Bawic się można", to napisz jak i co jeszcze można czego nie wymieniono w tym Blogu? Znów piszesz: "efekt jakiś na pewno będzie...", to napisz może już jaki przewidujesz efekt i po jakich modyfikacjach? Pisząc kolego: "Moim zdaniem na mega efekty nie ma co liczyć bo to tylko 1.4 a poza tym auto ma 20 lat na karku...", to Ci odpowiadam, że twoja opinia jest kulawa (lub zupełnie bez nóg) i nie trafna z jednego prostego przykładu - bo mój obecny silnik (oryginalny UNO 1.3ie Turbo) jest z lat 80-tych, i w tej chwila ma ze 120kM, a w tym sezonie (2011r.) mam mieć 150kM, a docelowo będzie 200kM+ i proszę nie pitol mi, że nie da rady czy nie ma sensu, bo auto czy silnik ma 20lat+
zastanawiam się po co piszesz i w dodatku piszesz, że żadnych zabaw z silnikiem... jak tu głównie o to chodzi w tym blogu, żeby porozmawiać jak pobawić się silnikiem i dowiedzieć się ile to kosztuje... LUDZIE! CZY WY CZYTACIE NA CO ODPOWIADACIE?!
i kolejna sprawa - TO NIE CHODZI O MÓJ SILNIK A O OGÓŁ!!!
Tylko wiesz w tym co chciałem i mam nadzieję, że zrozumiale przekazałem nie o markę czy model mi chodziło
Pozdrawiam i dzięki za czujność
a masz jeszcze
No widzisz, to jest tego typu zagadnienie, którego nie można oceniać własną miarą i potem mówić temu drugiemu np.: „eeeee, bez sensu” On ma swoją własną miarkę Właśnie to jest piękne, ze jesteśmy różni !!! Spróbuj sobie wyobrazić, że wszyscy jesteśmy tacy sami i wszystkim nam podobają się te same rzeczy, wszystkim na smakuje to samo, kibicujemy tej samej drużynie ... itd. itd.
Z takich samych domów, wyposażonych w takie same meble, wychodzimy na ulicę i wsiadamy do takich samych aut w takim samym kolorze .... koszmar. W krótkim czasie znika projektowanie mebli, ubrań etc. za chwilę nie ma już nawet różnych kolorów – zostaje ten najwłaściwszy ... Jemy to samo, więc za chwilę nie ma już różnych potraw i napoi ... brrrr. Uwaga kibicujemy jednej drużynie, to po co inne, po co wogóle jakieś rozgrywki ... itd itd.
To jest katastroficzna wizja, to jest prawdziwy armagedon
Spróbuj sobie to wyobrazić, toż to istna rzeźnia ... co ja mówię rzeźnia, to jest właśnie obora, albo chlewnia ... to tam w takich samych boksach stoją egzemplarze jednego gatunku i jedzą takie same żarło, patrzą na takie same ściany itd. ... tylko że to jest bydło, albo trzoda chlewna i ... i nie ma wyboru
My mamy wybór więc cieszmy się z każdej różnorodności
Pozdrawiam.