Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » Miejskie oszczędności – Skoda Octavia RS







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2937 razy
Data wydarzenia: 10.03.2012
Miejskie oszczędności – Skoda Octavia RS
Kategoria: inne
W oficjalnym folderze reklamowym Skoda podaje, że Octavia RS 2.0 TFSI w cyklu miejskim powinna zużywać 10,2 l/100km. Jeżeli 200-konny silnik zostanie sprzęgnięty ze zautomatyzowaną przekładnią DSG, deklarowane przez producenta spalanie rośnie do 10,4 l/100km.

To imponujące wyniki. Dość powiedzieć, że Skoda Octavia Tour ze 102-konnym silnikiem 1.6 powinna zużywać w mieście 9,6 l/100km.W jej przypadku sprint od 0 do 100 km/h trwa 12,3 sekundy. Usportowiona wersja czeskiej limuzyny na identyczne „ćwiczenie” potrzebuje zaledwie 7,3 s.

Kierowcy przyzwyczaili się jednak, że dane z folderów reklamowych często mijają się – i to bardzo – z rzeczywistością. Z dziennika kosztów wynika, że normalnie eksploatowana Octavii RS zużywa w mieście ok. 11,4 l/100km. W przypadku usportowionych samochodów pojęcie „normalnej eksploatacji” jest jednak względne. Dla części kierowców będzie nim płynięcie z nurtem samochodów, dla pozostałych - wykorzystywanie dynamiki w zakresie dozwolonych prędkości. W drugim z wymienionych przypadków spalanie waha się w przedziale 14-16 l/100km.

Jak najbardziej ostra wersja Octavii spisuje się w trakcie defensywnej jazdy? Zaskakująco dobrze. Mimo niskoprofilowego ogumienia i utwardzonego zawieszenia większość nierówności nie przenika do wnętrza. Pokryte alcantarą i skórą fotele zostały świetnie wyprofilowane. Skodzie należy się pochwała również za ergonomiczną pozycję za kierownicą, przejrzysty układ deski rozdzielczej oraz dobry system audio.

Jeżeli kierowca nie stara się wyjątkowo szybko dotrzeć do celu, skrzynia DSG z zadziwiającą konsekwencją włącza kolejne przełożenia. 20 km/h - dwójka. 30 km/h – trójka... Gdy tylko igła prędkościomierza sięgnie 60 km/h, wrzucany jest ostatni, szósty bieg. Nawet w trakcie przyśpieszania wskazówka obrotomierza nie przekracza pola oznaczonego liczbą 20. Sprzyja to oszczędzaniu paliwa. Po kilkudziesięciu kilometrach miejskiej jazdy komputer pokładowy wskazuje 10,7 l/100km. Elementem motoryzacyjnej układanki, który w największym stopniu wpływa na rozbieżności między deklarowanym przez producenta, a rzeczywistym spalaniem, okazuje się więc kierowca.

Wkrótce długodystansowa Octavia RS będzie musiała się ponownie wykazać oszczędnością. Teoretyczne poza miastem powinna spalać 6,2 l/100km. Sprawdzimy, czy wynik jest możliwy do osiągnięcia. Aktualnie z dziennika kosztów wynika, że dotychczas w cyklu pozamiejskim samochód zużywał ok. 9 l/100km.
Dodano: 12 lat temu
Do -Marek-: Mówiąc wprost ekspertem nie jestem, ale praktykiem i owszem. A z tej perspektywy (wielu lat eksploatacji pojedynczego auta- ostatnie auto 7 lat) stwierdzam, że opisane zjawisko nie występuje, jeśli włączenie wyższego biegu nie jest połączone z wciskaniem gazu do dechy.

Jeśli ktoś chce wysokich obrotów, to niech nie przełącza za szybko biegów, a jeśli już przełącza, to niech nie ciśnie pedału gazu. Przy taki założeniu, moim zdaniem, będzie ok i skrzynia nie ucierpi.

Myślę, że wyczucie tego momentu, nie jest trudne. To się czuje i słyszy. Jeśli nie, to chyba może coś pójść nie tak, bo to się też czuje i to potwierdzam.
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Usuwanie filtra to rozwiązanie nielegalne, taki samochód nie powinien przejść badań technicznych więc mnie by taka opcja kompletnie nie interesowała. 20 km w zimowych warunkach, w zakorkowanym mieście to jednak zdecydowanie więcej niż 15 minut jazdy, taki czas można wykręcić tylko na trasie a i to nie zawsze...
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Tu kolega poruszył istotny fakt-czas nagrzewania sie silnika diesla w zimie. No te 20 km to może trochę długo ale załóżmy ze 15 minut jazdy. Trudno powiedzieć, zależy od auta.
A DPF-podobno nie taki straszny-za kilkaset złotych radzą sobie z tym-wycinają i oszukują komputer. Podobno według dziennikarzy motoryzacyjnych to wcale nie jest nieekologiczne :)
Dodano: 12 lat temu
Dziennik dnia!!![puchar]
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Ok, ale znależć obecnie nowego diesla bez dpfu to chyba rzadkość? Inna sprawa, ze np. renault chwali się że nowa generacjo dpfu nie stwarza problemów w jeżdzie miejskiej bo rzekomo ma dodatkowy wtryskiwacz paliwa - jeśli zacznie się filtr wypalać, wystarczy... nie gasić silnika, choćby na wolnych obrotach przez mac kilkanaście minut ma się wypalić, kontrolka gaśnie i tyle. Mówię "rzekomo" bo to info od sprzedawcy w salonie, jak to działa w praktyce niech się wypowiedzą Ci którzy jeżdżą tym.

Oprócz spalania ważna też jest inna kwestia - nagrzewanie się silnika. W największe mrozy mój benzyniak po 3-4km miał pełną temparaturę pracy, koledzy z biura zrzędzili że ich diesle potrzebują po 20-25km żeby się nagrzać (1.3 multijet,1.4hdi, 1.9 dci i inne). Z kolei jazda na zimnym silniku nie jest ani dobra dla trwałości silnika, a na spalanie jakiś wpływ pewnie też ma
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Nie kolego, Twoja teoria jest powtarzana w salonach i przez wszystkich-jest zła.

Diesle nie sa opłacalne tylko na długich trasach (doliczają że kosztują więcej). Te bez filtra DPF są właśnie głównie opłacalne w mieście, gdzie benzynowe mocne silniki spalają w "jeździe miejskiej" kilka litrów więcej na 100 km.

Przykład 2.0 TSI 200 KM a 2.0 TDI 170 KM - oszczędność w mieście rzędu 6 litrów/100 km, na trasie też ale mniejsza
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: To jeszcze i tak niewielkie różnice. W dzisiejszym "Motorze" jest krótka relacja a pomiarów spalania Octavii 2.0 TDI 110KM (a więc niezbyt mocna wersja) na niemieckich autostradach. Przy 190km/h spalanie około 10-10,5litra. Wspomnieli że przy takich samych prędkościach octavia 1.4 TSI (mocniejsza o 12KM, nie wiem jak moment obrotowy) spalała ok. 16 litrów.

To tylko potwierdza mają teorię że diesle są dobre przy dużych przebiegach na dłuższych trasach.
Dodano: 12 lat temu
Do fjerzy:
Hmn... tylko czy taki kanon zwykłej jazdy jest właściwy?

Cytat z artykulu z linka:
"(...)spotkaliśmy się z kilkoma przypadkami hałasujących łożysk skrzyni biegów, ale trzeba jasno zaznaczyć, że najczęściej powodem awarii była niewłaściwa eksploatacja, m.in. jazda na wyższych biegach z niską prędkością, np. używanie „piątki” przy prędkości 55-60 km/h."

źródło: http://www.auto-swiat.pl/1-honda-city-calkiem-udany-mieszczuch
Dodano: 12 lat temu
I tutaj auto z mocną benzyną przegrywa z dieslem.
Jeżdżąc "jak z jajem" 11 litrów w mieście a przy normalnej "dynamicznej" jeździe, bo do takiej służy tak mocne auto spala 15 litrów to porażka.

W takich warunkach 2.0 TDI z silnikiem 170 KM w mieście nie zużyje więcej niż 8-9 litrów ropy.

A ile niutonometrów !!!

Komentarz zbędny.
Dodano: 12 lat temu
Kolor jest ekstra co do spalania - jak stać nas na auto to i powinno być i na jego eksploatację, z reguły tak jest ale nie zawsze. Dla mnie 10-12L Pb to dużo i dlatego przemieszczam się na LPG
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Trzy samochody które wymieniłeś należą do segmentu C,a w którym Ci jest wygoniej to już wybiera każdy z osobna.
Dodano: 12 lat temu
Do xenon58: A ja juz wiem... Ty jako "klasę" pojmujesz tylko przeznaczenie auta... A nie przyszło Ci przypadkiem do głowy, że ktoś może mieć na myśli komfort podróży itp...
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: po to jest nowy
Dodano: 12 lat temu
Do xenon58: no weź mnie nie rozwalaj... Porównaj sobie dzisiejszą astrę do tej sprzed kilkunastu lat... Jeśli nie widzisz różnic, to spoko miszczu...
Dodano: 12 lat temu
Do giernal:
hehe, dobre

I niestety bardzo prawdziwe [rotfl]


A tak odnośnie tego miejskiego spalania, to chyba jeszcze nie było to obliczane w dzienniku kosztów? Ciekawe czy, i jeżeli już, to jaka będzie różnica pomiędzy rzeczywistym spalaniem, a tym które podaje komputer.
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: A może miszczu powiesz mi co ma wiek do klasy samochodu???[rotfl]
Dodano: 12 lat temu
Do xenon58: może Twój już zmęczony wzrok nie dostrzegł 3 po słowie golf, a zmęczony umysł nie wydedukował, że miałem na myśli astrę z rocznika wspomnianego vw...
Dodano: 12 lat temu
Według którego dziennika kosztów było obliczane o spalanie? Jeśli według starego, to proponuję obliczyć średnią jeszcze raz przy życiu kartki lub kalkulatora. :P
Dodano: 12 lat temu
Do murphy6: nie, ale wolałem spytać. Na tym portalu już różne rzeczy czytałem a zmylił mnie właśnie rodzaj męski - napisałeś "mój" a nie "moja" (w domyśle-laguna) i to mogło wskazywać na koleosa...
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Suv z dieslem jest porównywalny z usportowioną benzynową Skodą?

Oczywiście, że na myśli mam Lagunę.
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: śmiem wątpić... Oczywiście, osiągi zdecydowanie lepsze ale popatrz na różnice w cenie... 1.2 TSI dasz radę wyhaczyć za 55kzł, 2.0 TDI "trochę" drożej... Dla kogoś kto patrzy na koszty to istotna różnica, a fani RS? Kupią ją i nie będą narzekać ani na koszt zakupu, ani na inne wydatki (spalanie, serwis, szybsze zużycie opon itp)
Dodano: 12 lat temu
Do murphy6: Twój tzn. koleos czy laguna?
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Przecież Astra,Golf i Octavia to ta sama klasa...
Dodano: 12 lat temu
Jest oszczędnym autem, bo mój w cyklu pozamiejskim spala 10,5.

P.S. Przód Octavii jest udany.
Dodano: 12 lat temu
Jak na spalenie w 200 konnym byczku to rewelacja. Np. Omega B z 2.0 16V 136 konny spali tyle samo. Świetny wynik jak dla skody tylko cenowo to stać jak na razie na Omegę a nie na Skodę RS ;)
Dodano: 12 lat temu
Człowiek(myślący) zawsze będzie lepszy w porównaniu z samochodem(nawet napakowanym kosmicznymi technologiami) i tylko od niego zależy jak się auto sprawuje na drodze i ile pali.
Dodano: 12 lat temu
60 km i szósty bieg, to zgodnie z kanonem "zwykłej" jazdy, więc nie dziwi. Mam nadzieję jednak, że są tam różne sekwencje ustawienia, bo chyba na takim jak opisałeś nie da się jechać sportowo, np. w czasie jakieś imprezy samochodowej. A może się mylę?
Dodano: 12 lat temu
Mimo wszystko jak na takie auto jest zaskakująco dobrze... Zwykłym golfem 3, czy Asterką można mieć może o litr, półtora mniej przy podobnym silniku, a to inna klasa auta...
Dodano: 12 lat temu
Nie jest źle:).Ładna fotka!
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: albo kupią 2.0 TDI 170 KM - pewnie nawet po chipie na 200 koni będzie spalał mniej ;).
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl